Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Значи казваш при ППХ двигателя не изстивал ,понеже буталата правели жега сгъстявайки въздуха....баси,някой хора са на път да измислят нова физика
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Миро, имаш ли идея до колко градуса се повишава температурата на въздуха вследствие сгъстяването в цилиндъра?
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
колеги четете нафтата се възпламенява при 300-350 градуса целзии следователно комресията в дизеловия ДВГ трябва да е поне толкова за да запали . 300-350 градуса са достатъчни за да поддържат загрятата турбина и саждите да изгорят . И да писах че бензиновия ДВГ е с малка копресия и въздуха не се нагрява толкова много и горивото се въпламенява с искра . Та колеги мислете преди да пишете или четете , аз пиша проверени неща .А ако не знаете от къде чичко гугал знае ето
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0 ... 0%B2%D0%BE
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0 ... 0%B2%D0%BE
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Писах на един колега от форума за PDF файла ако каже че може публично да го покажа или на лични пускам го . Файла едвам го намерих в стария си лаптоп . И нали е томина неделя надявам се след като го прочетете да повярвате и ви стане по ясно . та чака ме работа за сега чао .
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Та колега Stivi не съм на път да измисля нова физика просто съм изучил настоящата както се казва в един виц .
Две хлапета продава ли вестници и едното казало на другото
-А бе занаешли тази новина .........
друго то - казало - Не бе ама ти отде я знаеш тази новина
А първото казало - Ами аз освен да продавам вестници и ги чета
Така че не е само да ходиш на училище а ми да си бил и в час .
Две хлапета продава ли вестници и едното казало на другото
-А бе занаешли тази новина .........
друго то - казало - Не бе ама ти отде я знаеш тази новина
А първото казало - Ами аз освен да продавам вестници и ги чета
Така че не е само да ходиш на училище а ми да си бил и в час .
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Абе теорията не е като практиката, спорил съм с теоретици от този форум, някои писали дори и в тази тема и вече съм се отказал. Та и ти колега, монтьор си, но явно още ти трябва практика.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Недей така, като видим документа може да постигнем съгласие, не че аз много оспорвам.
Може пък да научим нещо полезно.
Може пък да научим нещо полезно.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
За пламна температура чувал ли си?
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови пазар
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
За съфорумника zinoto не знам ти каква практика имаш и колко знаеш и с какви теоретици си спорил , с мен удари на камък . Аз не говоря празни приказки и всичко е проверено . Първите изобретатели не са имали теоретични познания и всичко е било проба - грешка . След като са изгубили много време в лутане и решаване на проблемите с изобретението . Те са го описали в статии и учебници за тези след тях да не си губят времето . А теорията както я плюеш е производна от практиката не е изсмукана от пръстите .
За muns61 въпросът ти е зададен не коректно . Явно ти незнаеш що е пламна температура въпреки че по-горе в поста съм я описал - дизел 300-350 градуса по целзии бензиновите пари горят и при стайна температура . Ако ме питаш за температурата на горене при работния такт /горенето на сместа/ 1000 и градуса . Може би въпросът ти трябваше да бъде - това с нажежаването на въздуха при такт сгъстяване на дизела пламна температура ли е .
За поста опитах се с думи обикновени да обясня процеса на поддръжка на автомобилната изпускателната система . Това беше до сега практическата страна на въпроса но много съфоромци не им е ясно точно какво става вътре в системата . Сега ще обясня и по научно му .
При горене на въглеводородите се отделят много отровни вещества и сажди които досега се отделяха от турбото при разглобяване а катализатора се сменяше . Сега се предлага услугата карбондиокситно почистване без разглобяване само при нас - мале колко сложно и компетентно звучи . А това почистване можете да си го направите и сами без скъпо оборудване и екипировка . Просто сядате зад волана на автомобила и потегляте . Тайната се крие в начина ви на управление , при празен ход и ниски обороти се отделя много нагар . Нагарът полепва по турбото и катализаторите и др. части от изпускателната система . Нагарът е въглеводороден продукт който при нагряване до 500 градуса тлее /като цигара / . Но за да го почистим без разглобяване трябва да доставим до нагретия нагар пресен кислород . Това е възможно при управление на автомобила в режим на принудителен празен ход . При този режим кислорода при контакт с нагара образува газ карбондиоксит или на български ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС . Въглеродния двуокис е газ който се изпуска в атмосферата и е отровен . Под тази си форма като газ се извежда нагара в атмосферата . Така в общи линии съфорумци може сами да си направите карбондиокситно почистване . Ако прочетете от начало ще ви е по-ясно.
С тази тема исках да ви спестя време и пари , а аз надявам се не съм си загубил времето в писане .
Загубените пари се печелят , но загубеното време няма кой да ти го върне .
А за файла не съм получил разрешение .
За muns61 въпросът ти е зададен не коректно . Явно ти незнаеш що е пламна температура въпреки че по-горе в поста съм я описал - дизел 300-350 градуса по целзии бензиновите пари горят и при стайна температура . Ако ме питаш за температурата на горене при работния такт /горенето на сместа/ 1000 и градуса . Може би въпросът ти трябваше да бъде - това с нажежаването на въздуха при такт сгъстяване на дизела пламна температура ли е .
За поста опитах се с думи обикновени да обясня процеса на поддръжка на автомобилната изпускателната система . Това беше до сега практическата страна на въпроса но много съфоромци не им е ясно точно какво става вътре в системата . Сега ще обясня и по научно му .
При горене на въглеводородите се отделят много отровни вещества и сажди които досега се отделяха от турбото при разглобяване а катализатора се сменяше . Сега се предлага услугата карбондиокситно почистване без разглобяване само при нас - мале колко сложно и компетентно звучи . А това почистване можете да си го направите и сами без скъпо оборудване и екипировка . Просто сядате зад волана на автомобила и потегляте . Тайната се крие в начина ви на управление , при празен ход и ниски обороти се отделя много нагар . Нагарът полепва по турбото и катализаторите и др. части от изпускателната система . Нагарът е въглеводороден продукт който при нагряване до 500 градуса тлее /като цигара / . Но за да го почистим без разглобяване трябва да доставим до нагретия нагар пресен кислород . Това е възможно при управление на автомобила в режим на принудителен празен ход . При този режим кислорода при контакт с нагара образува газ карбондиоксит или на български ВЪГЛЕРОДЕН ДВУОКИС . Въглеродния двуокис е газ който се изпуска в атмосферата и е отровен . Под тази си форма като газ се извежда нагара в атмосферата . Така в общи линии съфорумци може сами да си направите карбондиокситно почистване . Ако прочетете от начало ще ви е по-ясно.
С тази тема исках да ви спестя време и пари , а аз надявам се не съм си загубил времето в писане .
Загубените пари се печелят , но загубеното време няма кой да ти го върне .
А за файла не съм получил разрешение .
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Зная много добре какво е пламна температура.
А ти знаеш ли, че въглеродния ОКИС е отровен, а въглеродния ДВУОКИС е само задушлив? То не става с несистемно четене оттук-оттам.
Ако искате да си чистите саждите, направете си прост парогенератор на пропан-бутан с подване на парата пред турбото. Така в движение ще се почисти чудесно турбината и катализатора. Може да се подаде и в смукателния колектор, пред клапаните, ще почисти и там.
Има и друг начин за загряване на водата и получаване на мокра пара, но не е място за обсъждане тук.
Оценявам старанието ти, но движението в режим на ППХ на дизелов мотор трудно ще постигне търсения ефект. Много частен случай е да имаш хубаво изкачване няколко километра да напечеш карантията и после още няколко км стръмно спускане, за да продухаш на скорост, без тази скорост да падне след 200 метра.
А ти знаеш ли, че въглеродния ОКИС е отровен, а въглеродния ДВУОКИС е само задушлив? То не става с несистемно четене оттук-оттам.
Ако искате да си чистите саждите, направете си прост парогенератор на пропан-бутан с подване на парата пред турбото. Така в движение ще се почисти чудесно турбината и катализатора. Може да се подаде и в смукателния колектор, пред клапаните, ще почисти и там.
Има и друг начин за загряване на водата и получаване на мокра пара, но не е място за обсъждане тук.
Оценявам старанието ти, но движението в режим на ППХ на дизелов мотор трудно ще постигне търсения ефект. Много частен случай е да имаш хубаво изкачване няколко километра да напечеш карантията и после още няколко км стръмно спускане, за да продухаш на скорост, без тази скорост да падне след 200 метра.
Последна промяна от muns61 на Сря 18 апр 2018 18:12, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
При натоварен мотор, турбото се нагрява както си написал до 1000 градуса, но геометрията не се почиства, освен ако не се движи. Почистване на геометрията се получава при каране на магистрала, защото се движи в пълен ход често и мотора е натоварен, тоест има много горещи газове над 1000 градуса. Не еднократно съм го пробвал и съм го препоръчвал на клиенти, които са оставали доволни. Но това, което описваш просто няма ефект на практика, още повече, че при принудителен празен ход положението на геометрията е както на празен ход. Относно празните приказки, замисли се при такта сгъстяване без подаване на гориво температурата достига на топъл мотор до 650 градуса, при мотор с добра компресия, може и повече, но само в един цилиндър от четири. После буталото тръгва надолу и понеже няма гориво температура рязко започва да спада, антифриза си свършва работата и в долна мъртва точка едва ли има повече от 150 градуса, следва изпускане в ауспуха, останалите цилиндри през тези тактове не играят. Когато единия е във фаза на сгъстяване, друг е в изпускане, трети работен /без гориво/ и четвъртия е във фаза всмукване на въздух. Така, че тези температури, за които говориш въобще не могат да достигнат до саждите в режим на ППХ.
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Да попитам в този ред на мисли за температури и газове, проблем ли е че темп на маслото /при така да го кажем натоварен двигател/ често е в диапазона 115-130°, докато антифриза е 92-96°? Може ли това да доведе до проблем в някой от агрегатите или както каза един от познатите монтьори - "то там огън гори, ти искаш да е студено"? Питам понеже обмислям смяна на масления охладител, да не би да има запушване и лоша цирколация или да си карам и просто да не я гася при висока темп на маслото?
Благодаря!
Благодаря!
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Ако е турбо двигател е хубаво да се остави колата да поработи малко.
Зависи и с какво масло си . Какъв е двигателят? Термостатите на маслените радиатори ако не се лъжа при 1.9тди отварят на 100 градуса и 110 градуса да е оптималната температура на маслото и близо 90 на антифриза.
Зависи и с какво масло си . Какъв е двигателят? Термостатите на маслените радиатори ако не се лъжа при 1.9тди отварят на 100 градуса и 110 градуса да е оптималната температура на маслото и близо 90 на антифриза.
-
- VW експерт
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Под товар сериозен е нормално да се вдигне до 130, но като караш по равно със 100-120км/ч не трябва да е над 100-110
Ако качваш баир на 6-та с педал до долу може и 150 да стигне.
Ако качваш баир на 6-та с педал до долу може и 150 да стигне.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на турбо и катализатор за по-дълъг живот
Маслото загрява по-бавно от антифриза, но достига по-висока температура.
При 130 градуса повечето масла са гола вода.
При 130 градуса повечето масла са гола вода.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zinoto и 172 госта