пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот joro_dexter » Чет 10 май 2018 22:31


Продължавам да се уча, и се радвам наистина , като малко дете , че има все още колеги , които помагат , по един или друг начин. Жалко,че тези неща не ги знаех преди да сложа новата глава, щях да направя всички възможни тестове. А относно отварянето през картера, ми е почти не възможно, защото нямам условия и правя всичко пред къщи, нямам канал или повдигач . Т.е. няма как да работя отдолу. За мое огромно съжаление.Но опита и уменията се трупат с време и желание.
Относно проверката на буталата, да беше в ГМТ , мислех,че ако е биелен лагер примерно , при натиск ще има лек луфт.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот samo_pechka » Пет 11 май 2018 7:24


Когато КВ се върти в двигателя центробежните сили "изхвърлят" буталото "навън", дори и при ГМТ , но при въртене на "ръка"-не.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот radotom » Пет 11 май 2018 7:44


samo_pechka написа: центробежните сили "изхвърлят" буталото "навън",

Не мога да оспорвам това твърдение, но при налягане 30 бара (и повече) в ГМТ, честно казано съм малко скептичен по въпроса...
За бензинов двигател се съгласявам, ама за дизел... :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот samo_pechka » Пет 11 май 2018 8:27


Адаш , според мен изхвърля го , въобще не може го спре . Виж обаче при възпламеняване на сместа ...налягането е страшно. Тогава и чука мотора разбира се, това по пътя на логиката значи, че е "изхвърлено" буталото и възпламенената ГВ смес набива буталото надолу , като чук.
Ако се охлаби гайката на дюзата: утихва по-чувствително ако е от болт и не толкова ако е от биелен лагер при КВ ( т.е. чува се пак , но по-слабо ).
Но това не е толкова от значение според мен, просто метода за проверка е, че трябва при смъкната глава леко да се мине ГМТ , за да се повлече буталото малко и така да се провери за "луфт" радиален по болт/лагер нали...
Разсъждавам малко на глас, не споря,но...


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот joro_dexter » Пет 11 май 2018 10:32


От цялата "гимнастика" със смяната на главата , установих само,че проблема е на долу , а не в главата. Жалко, че не знаех тези подробности за проверката на буталата . Но следващия път със сигурност ще са ми от полза.
П.п. Днес си купих същия пасат но с AFN и всички възможни екстри. Мисля ,че коментара за този двигател е излишен . ;) Искам само да попитам , пасата е наистина с всички екстри има печка и навигация . Но оригиналното радио го няма, някой знае ли какво радио да търся за да ми работи навигацията ?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот hvp800 » Пет 11 май 2018 12:46


Сега ще научиш още нещо :)
Колите от тези години , оригиналната навигация ще ти служи само да слушаш радио !


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот joro_dexter » Пет 11 май 2018 19:32


Но тази навигация не е с дисплей, явно само говори , де да знам. хихи


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот samo_pechka » Съб 12 май 2018 9:29


joro_dexter написа:От цялата "гимнастика" със смяната на главата , установих само,че проблема е на долу , а не в главата. Жалко, че не знаех тези подробности за проверката на буталата . Но следващия път със сигурност ще са ми от полза.
П.п. Днес си купих същия пасат но с AFN и всички възможни екстри. Мисля ,че коментара за този двигател е излишен ....

:biggrin Хареса ми това . Добър мотор си е. Ненапразно и аз си търкалям с такъв. Може би последния читав ТДИ ( и подобните на него ), който рядко дава сериозни дефекти. Вече са на години и доста км, късмет е и да се уцели запазен екземпляр. Качи някоя снимка от него .


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 270
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане

Мнениеот joro_dexter » Съб 12 май 2018 13:34


Мотора е наистина легендарен , здрав , непретенциозен към нафта и най важното много икономичен ,и елементарен за поправка. А моя е на 292 000 км с чисто нова ГНП . Печка Вебесто (работеща) и всички екстри за модела. Наистина ме кефи количката , като се има в предвид ,че карам туарег , а от както купих този пасат вече цели 5 дена , не съм се качвал на туарега. хиххи
П.п. Снимки на мотора ли да кача или на колата ? хихихи



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта