пасат 1.9 тди AJM странно чукане
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Значи да въртя здраво докато захапе. Хи хи . Намерих евтина глава с вал , повдигачи и клапани на нея. Затова реших да опитам . Сега като върти и не пали , няма никакво чукане, така ,че се чудя ако запали и започне да чука, значи е дюза, нали ?
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Но пък на Ваг ком показателите на дюзите са както следва цилиндр 1. 0.56 2. -0.19 3. -0.05 и 4 . -0.35
Според мен са перфектни.
Според мен са перфектни.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Перфектни са.
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Запалих след малко повече въртене , но чукането пак го има. Въпроса ми е следния, докато въртеше на стартер не се чуваше никакво чукане тракане, а в момента в който запали започна да чука на желязо и пуши бяло синьо , както преди смяната на главата. Възможно ли е да някоя дюза , въпреки ,че са с много добри показатели ?
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Нещо долнището ще да е. Бутало, лагер. Като свали главата развартяли кол.вал да видиш по стените на цишиндрите да няма деруги, буталата челата как бяха.?
Това е мое мнение
Това е мое мнение
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Не съм въртял вала ,защото го бях законтрил на белег. буталата изглеждаха чисти и непокътнати , цилиндрите поне тези 2 които можех да видя си бяха перфектни. Само буталото на 1 цилиндър беше малко високо , в смисъл с 1.16 мм над равнината на блока, но аз сложих гарнитура с дебелина 1.45 мм така ,че това едва ли ще е проблем.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Как само едното е над блока?! А другото ? То колко надстърчаше?
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Другото беше 0.86 мм
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Мда, без смъкване на картера няма разбереш . Има разлика м/у двете бутала, за някои тази разлика е нищо, но за мен е "лампичка" в главата :). Трябваше да измери надстърчането и на другите бутала , така щяха да се разбере по-подробно нещата.
Варианти някакви ( ако бяха измерени и другите две бутала и се установи, че едно от всичките четири е с разлика по-сериозна над другите три ) : правен някога ремонт ( биела, или бутало други) , челосван блок , крива биела/ вал , луфт . 1 цилиндър е най-натоварен топлинно, по правило първо той сдава багажа пред останалите. Много е вероятно да имаш проблем точно на него. Трябвало е като си смъкнал главата, да се проверят нещата откъм луфт в биелни лагери, както и бутални болтове . Принципно най-добре това при смъкнат картер, въпреки, че има вариант да се провери и без да е смъкнат ( с гумен чук се удря челото на буталото при леко завъртане на КВ след ГМТ) . Трябвало е преди самото смъкване на главата да се проверят и компресията на всеки цилндър. Не мога да разбера защо се почва директно със смъкване на тиквата, без да се проучат нещата преди това. Еми освен успех да ти пожелая колега. Аз не съм майстор , но това са моите две стинки по темата . Виж някой наясно с ремонти на ДВГ .
Варианти някакви ( ако бяха измерени и другите две бутала и се установи, че едно от всичките четири е с разлика по-сериозна над другите три ) : правен някога ремонт ( биела, или бутало други) , челосван блок , крива биела/ вал , луфт . 1 цилиндър е най-натоварен топлинно, по правило първо той сдава багажа пред останалите. Много е вероятно да имаш проблем точно на него. Трябвало е като си смъкнал главата, да се проверят нещата откъм луфт в биелни лагери, както и бутални болтове . Принципно най-добре това при смъкнат картер, въпреки, че има вариант да се провери и без да е смъкнат ( с гумен чук се удря челото на буталото при леко завъртане на КВ след ГМТ) . Трябвало е преди самото смъкване на главата да се проверят и компресията на всеки цилндър. Не мога да разбера защо се почва директно със смъкване на тиквата, без да се проучат нещата преди това. Еми освен успех да ти пожелая колега. Аз не съм майстор , но това са моите две стинки по темата . Виж някой наясно с ремонти на ДВГ .
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
samo_pechka , първо да благодаря за подробния отговор, и аз не съм майстор , но имам желание да се науча , но го правя на принципа проба грешка. Предположих,че чука клапан или повдигачи, затова купих друга глава с клапани и вал , и само прехвърлих дюзите. Буталата не поддаваха на натиск, но имаха страничен луфт , сегменти може би или е нормално, това не знам. Интересно ми беше,че след смяната докато въртях на стартер нямаше никакво чукане, след като качи нафта и запали тогава започна чукането.
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Преди да качи нафта няма детонация и не чука.Ако има вариант по някакав начин да спираш диузите по време на работа на мотора , има вероятност да локализираш от кои цилиндър тряска.
И аз не сам маистот, но виж като начало компресия, налягане масло.
И аз не сам маистот, но виж като начало компресия, налягане масло.
- joro_dexter
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Май ще я махам тази кола, а някой знае ли как се броят цилиндрите , кой е първи и така... :)
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Последния (4) е до ск.кутия.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
joro_dexter написа:... Буталата не поддаваха на натиск, но имаха страничен луфт , сегменти може би или е нормално, това не знам. ...
Как направи проверката? Ако си пробвал така, както е на ГМТ няма мръднат надолу :) за проверката се налага леко да се завърти след ГМТ . Идеята е вала да "дръпне" биелите и ако има някакъв луфт, при удар с гумен чук те поддават и изхлопват в слабото място ( болта, или биелен лагер) , вече конкретно да се установи кое от двете е точно, се налага смъкването на картера ( то и без това при вс. положения се налага).
За луфта страничния на буталото: в челото то е най-тясно, буталото не е идеален цилндър . В челото е и гор.камера, няма как да е плътно по цилиндъра, ще стегне при работа :) Но при прегряване поради някаква причина ( дефектна дюза, проблем в мазането, проблем в охлаждането) и в зависимост от степента на прегряване се наблюдават по-големи луфтове до замазани сегменти ( намалена до слаба компресия , при проверката се вижда това , особено на първи цилиндър да се наблегне , при повтаряне на теста с малко масло, се повишава компресията в зависимост от пораженията, ако не даде никаква разлика, се търси и проблем в клапани/легла на клапаните/криви клапани и т.н. ) .
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат 1.9 тди AJM странно чукане
Ами то не остана много за правене.Щом не е в главата, доразглобяваш другото и си я оправяш и караш или я продаваш с печалба оправена.
Така или иначе си я придобил за смешна сума, това трябва да те амбицира да я оправиш и спечелиш пари от цялата работа.Освен това опита който ще натрупаш е безценен и кой знае ...може да ти дотрябва някой ден.
Не се отказвай а доведи нещата до положителен край и обърни ситуацията в твоя полза както си възнамерявал в началото.
Така или иначе си я придобил за смешна сума, това трябва да те амбицира да я оправиш и спечелиш пари от цялата работа.Освен това опита който ще натрупаш е безценен и кой знае ...може да ти дотрябва някой ден.
Не се отказвай а доведи нещата до положителен край и обърни ситуацията в твоя полза както си възнамерявал в началото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 176 госта