1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот viper_speed » Нед 15 апр 2018 19:49


Здравейте колеги,

Изчетох доста мнения относно моите проблеми, но така и не успях да се насоча към нещо конкретно като заключение.
Затова реших да споделя директно проблемите, пък който прпознае проблемите нека да бутне едно рамо.

Двигателя е 1.9 ТДИ 110кс.
Разход градско: 5.5л преди / 10л СЕГА
Разход извънградско: 4.2-4.5л преди / 7 - 7.5л СЕГА..

Някога колата вървеше меко казано като самолет, а сега вече не и има няколко неща, които ме тревожат:
1 - При опит да изпържа колата на 2-ра с рязко натисната газ, усещам как само се вдигат оборотите без осезаемо ускорение и дори се получава нещо като детонация след която двигателя губи мощност и се тресе адски в продължение на 1 минута след което се изчиства.. При опит за ускорение с плавно натискане на газта колата си дърпа добре.
2 - По празниците тръгнах на дълъг път и хоп колата не може да вдигне над 120км .. Газта не реагира. Изгасих запалих наново и колата си завървя 170-180км/h без проблем. (предполагам че е била влезнала в авариен режим, но поради каква причина?) Карах така 200 км без проблем.. Прибрах се - още 200км пак нямаше проблем, но се усещаше понякога при изпреварвяне, колата дърпа след което при самото изпреварване сякаш за секунда губи няколко коня (замисля се) и изведнъж пак си се изстрелва... (без да мърдам педала на газта).
3 - Понякога като запаля в началото нямам хубави спирачки , което бях чел някъде че е симптом за н75 клапан??

- Турбото съм го сменял миналата година с втора ръка-запазено. Изчистени колектори и турбо пътища
- Вакуум маркучите съм ги проверил и заменил от-до всичките..
- ЕГР клапана е почистен и запушен с пластина. (Не е спрян софтуерно и не съм запушил вакуум маркуча, който влиза в ЕГР-а - но след като е запушен с пластина не виждам защо това трябва и дали трябва да се прави и ако трябва - моля за адекватно обяснение)
- Лостчето на актуатора като запаля колата се мърда нагоре с около 12-15мм без никакъв проблем, и съответно като изгася
колата си спада надоло със същия ход.
- Н75 за сега не съм сменял, че не е евтин а не видях удачен метод за проверката му.
- Тайминга на ГНП-то ми е пипан преди 3 години от майстор без компютър без ВАГ-КОМ без нищо, което е скандално, но нямах
проблеми с вървежа на колата следващите 2години.
- Дебитомер и МАП сензор съм сменял от друга кола за проба, но без разлика във вървежа..
- На ВАГ-КОМ не дава никакви записани грешки

Ще съм благодарен за съвети според горепосочените симптоми..




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот goppa » Нед 15 апр 2018 19:59


Има 3 мотора 1.9тди 110кс. Кой от трите е твоя?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот Водния дух1 » Нед 15 апр 2018 20:02


Все пак намери клапана н75 от някого (приятел,колега,комшия) само за проба,но задължително от нормално вървяща кола.Аз имах подобни проблеми-излезе студена спойка в компа. Ифидик я дебна,но не можа да я открие.Въпроса се реши с друг комп от моргата. Мисля си за едно маркучле в компа,ама не съм много сигурен при теб дали го има.Колегите ще кажат .


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот martom » Нед 15 апр 2018 20:38


Педала на спирачката след престой става ли твърд?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот vanesto » Нед 15 апр 2018 20:39


Липсата на хубави спирачки в началото - вакуум помпата, или маркуча от помпата изпуска.


viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот viper_speed » Нед 15 апр 2018 20:54


goppa написа:Има 3 мотора 1.9тди 110кс. Кой от трите е твоя?


Мотора е ASV


viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот viper_speed » Нед 15 апр 2018 21:00


martom написа:Педала на спирачката след престой става ли твърд?


След престой? Педала си е нормален постоянно. но ако колата е студена и я запаля и тръгна веднага то спирачката е слаба първите 2 минути ако ми се наложи да спра..

vanesto написа:Липсата на хубави спирачки в началото - вакуум помпата, или маркуча от помпата изпуска.


Вакуум помпата е сменяна съвсем скоро, заради грешна диагноза на майстор (оказа се проблемно серво), и маркуча е проверен.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот martom » Нед 15 апр 2018 21:14


Новото серво коретно ли работи?Да не е и то прецакано?


viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот viper_speed » Нед 15 апр 2018 21:25


Според мен и двама майстори работи коректно. Като цяло нямам нищо фатално със спирачката. Тя ми е най-малкия проблем въпреки, че все пак говорим за спирачка... Проблемна е единствено в началото след запалването и си имам едно на ум, че трябва повече да натисна за да спра ако ми се наложи. Споделих за този проблем единствено понеже някъде бях, чел колега който обяснява, че това е един малък сигнал за развален н75 клапан , та и вие да изкажете мнение..


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот goppa » Нед 15 апр 2018 21:35


Не е сигнал за развален клапан N75 а за липса на вакуум. Което влияе и на ряботата на N75, съответно и на турбото. Направи логове в движение на каналите показващи работата на турбо, дебитомер и ГНП!

П.П. Скоро преглеждал ли си горивопроводите под колата за теч?


viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот viper_speed » Нед 15 апр 2018 22:32


Няма течове. Единствения "теч" е на масло - омаслявайки около ЕГР-а

Иначе чакам приятел с ВАГ да направя логове, но той ще е на линия чак другата седмица.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот okti_1 » Пон 16 апр 2018 0:43


Катализатор има ли колата ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот samo_pechka » Пон 16 апр 2018 8:48


viper_speed написа:Разход градско: 5.5л преди / 10л СЕГА

Аз не съм постигал 5.5 кила градско , но и колата е друга. 10л в момента малко множко. Кади ли отзад колата ?
За вакуума колегите са те насочили. Трябва се измери задължително по тръбичките на различни места и да се види къде е проблема. Затапва се за момент към разклонителя за другите вакуум консуматори и се проверява първо защо има проблем със спирачките и къде точно е проблема, хваща се много лесно причината. И след това по метода на изключването и другите неща.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1932
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот Danny boy » Пон 16 апр 2018 10:50


Тези 110ки нямаха ли някакъв проблем с едно вакууммаркуче при кутията на компютъра?Като се спука и прави подобни магарии.
Провери и мембраната на актуатора- на турбото да не е спукана и тя.
За да ти влиза в сервизен режим или пренадува или недонадува.
Ваг-ком ,грешки ?
Привикай я на разпит.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: 1.9 TDI 110кс. - висок разход и спънат вървеж

Мнениеот vanesto » Пон 16 апр 2018 11:32


Тези нямат такова маркуче.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], lubomir911 и 71 госта