Здравейте колеги.
Имам един проблем, за който ми трябва малко помощ. Колата е дизелова, Тауран 2010 1,9 TDI с автоматична скоростна кутия.
От известно време започна да пуши. Това се случва, когато е добре загряла и примерно съм спрял за час-два. После като тръгна се чува едно виене и от ауспуха излиза един гъст светъл (бял) дим, направо прави димна завеса. Това е за няколко минути долато загрее пак от да кажем 70 до нормалните 90.
Ходих в сервиз да ми сменят маслото и консумативите миналата седмица. Майстора каза, че има вероятност да е от DPF филтъра. Добре ама преди това излизах 3 седмици подред от града през уикендите и карах по магистрала, което би трябвало да е помогнало за очистването на филтъра. Лампата на таблото за този филтър не ми е светвала. После като си вземах колата ми каза, че проблем с филтъра нямам. След като си взех колата от сервиза забелязах че припушва със сивкав дим отвреме на време и така карах седмица. Също забелязах, че ауспуха е леко мокър около изпускателните тръби. Снощи обаче пак бях спрял за около 2 часа и при тръгване същото виене и бели пушеци. Колата след мен на сфетофара направо нищо не виждаше от пушека. Докато се прибера (3-4 км.) пушека стана сив, но виенето остана. Погледнах ауспуха мокрото петно се е увеличило доста. Маслото което сложих е на кастрол 5W30 което VW препоръчват 507.00. С такова си беше и преди. В нафтата слагам присадка на BARDAL - B.D.C.-BARDAHL DIESEL COMBUSTION, BAR-1200, но не винаги (в момента съм сложил). Не съм забелязал да се повишават оборотите когато вие и пуши. Нивото на антифриза го следя - не мърда и е чист, няма мазни петна по повърхността. За разхода на гориво няма как да преценя дали се е увеличил. Пушек при стартиране когато е студен двигателя няма. Когато е загрял добре също няма - като спирам из града за няколко минути. Проблема се получава само когато не е изстинал (50-70 градуса).
Ще се радвам ако имате някакви идеи.
Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
За разхода на масло нищо не си казал. Трябва да се провери турбото за по-големи луфтове.
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Маслото го смених на 15000 км. Ползвам Castrol Edge 5w30 LL. За този пробег съм долял 500мл. и беше малко над минимума като я закарах за смяната му.
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Не е много, но го наблюдавай сега, като пуши, дали го харчи.
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Хъм, не искам да звуча песимистично, но това с виенето и изпушването ми звучи като отиващо си турбо (дано да греша). Аз ползвам същото масло и за 15 000 км. не стигах до отбелязката мин. (малко над нея бях), не съм доливал.
Препоръчвам да се отиде в сервиз и да се провери какво става, като се обърне особено внимание на турбината.
Препоръчвам да се отиде в сервиз и да се провери какво става, като се обърне особено внимание на турбината.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
На таблота като дадеш на контакт свети ли ти ламба за ДПФ ???
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Говорих с човека от сервиза, и той има съмнения за турбото. Другата седмица ще я закарам да я види. За лампа за ДПФ не съм сигурен дали светва като дам на контакт, довечера ще проверя.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
99,9% съм убеден че имаш проблем с О-пръстени на дюзите! Проблема ти е в това че стича нафта директно в цилиндъра! Когато се дръпне турбината от блока МНОГО ВНИМАТЕЛНО да се видят изпускателните портове на двигателя! Ако има 3 сухи порта и един мокър/влажен проблема е в О-пръстените. Общо взето ще си 3-тата такава кола която виждам.
ПП - Всичко важи ако разхода на масло е в нормите! След като махнат катализатора колегите ще видят че там е мокро/влажно! Просто ги помоли да погледнат входящите портове на турбото дали всички са сухи, защото варианта да правят турбо и проблема да остане е огромен и от не доглеждане!
ПП - Всичко важи ако разхода на масло е в нормите! След като махнат катализатора колегите ще видят че там е мокро/влажно! Просто ги помоли да погледнат входящите портове на турбото дали всички са сухи, защото варианта да правят турбо и проблема да остане е огромен и от не доглеждане!
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
При проблем с картерната вентилация , също може да се наблюдават описаните проблеми.
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Печка, май френд, печка :) не се коси, просто печката ти се включва - просто гадая, разбира се. Вероятно и нивото на горивото в резервоара е около резервата, и затова пуши.
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Прилича на пикаещи дюзи.
Ако гори толкова масло през турбото щеше да го изгори.
Мокрото да не е нафта?
Това е доста вероятно предположение, не съм убеден.
Ако гори толкова масло през турбото щеше да го изгори.
Мокрото да не е нафта?
Това е доста вероятно предположение, не съм убеден.
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Благодеря за мненията колеги.
Утре ще я карам в сервиза.
Лампа за ДПФ светва за секунда като дам на контакт.
Идеята за о-пръстените на дюзите ми се струва вероятна, но не чак толкова понеже пуши доста продължително като е загряла със сив почти прозрачен пушек. Все пак ще проверим за тази вероятност.
Печката по-скоро не е защото ауспухът й е до дясната предна гума, а пушенето си е баш от ауспухът отзад.
Мокрото по-скоро ми се струва, че е масло. Преди си мислех, че е неизгоряла нафта от очистването на ДПФ-а ама вече не съм сигурен в това. Интересното е, че тази вечер я покарах малко, около 50 км. в града и извън града (не по магистрала). Поизпънах я малко така да се каже и ауспухът постепенно изсъхна. Въобще не пушеше. После пред гаража форсирах няколко пъти и резултатът беше - нищо. Нито пуши нито се мокри отзад. Загадката се заплете, просто не знам какво да очаквам от сервиза утре.
Все си мисля, че ако беше от турбото за тея 50 км. все щеше да се прояви поне малко. Мисля си, че просто като тръгвам при топъл двигател ЕКУ-то се лъже по някакъв начин и управлява системата неправилно, от някой сензор или нещо друго. Виенето се чува също само тогава когато тръгвам при топъл двигател иначе не се чува въобще. Може и да е от турбото това виене защото като форсирам виенето се усилва, но защо не е постоянно? а млъква като загрее колата?
Заподозрените са няколко, да видим кой ще е победителя!
Утре ще я карам в сервиза.
Лампа за ДПФ светва за секунда като дам на контакт.
Идеята за о-пръстените на дюзите ми се струва вероятна, но не чак толкова понеже пуши доста продължително като е загряла със сив почти прозрачен пушек. Все пак ще проверим за тази вероятност.
Печката по-скоро не е защото ауспухът й е до дясната предна гума, а пушенето си е баш от ауспухът отзад.
Мокрото по-скоро ми се струва, че е масло. Преди си мислех, че е неизгоряла нафта от очистването на ДПФ-а ама вече не съм сигурен в това. Интересното е, че тази вечер я покарах малко, около 50 км. в града и извън града (не по магистрала). Поизпънах я малко така да се каже и ауспухът постепенно изсъхна. Въобще не пушеше. После пред гаража форсирах няколко пъти и резултатът беше - нищо. Нито пуши нито се мокри отзад. Загадката се заплете, просто не знам какво да очаквам от сервиза утре.
Все си мисля, че ако беше от турбото за тея 50 км. все щеше да се прояви поне малко. Мисля си, че просто като тръгвам при топъл двигател ЕКУ-то се лъже по някакъв начин и управлява системата неправилно, от някой сензор или нещо друго. Виенето се чува също само тогава когато тръгвам при топъл двигател иначе не се чува въобще. Може и да е от турбото това виене защото като форсирам виенето се усилва, но защо не е постоянно? а млъква като загрее колата?
Заподозрените са няколко, да видим кой ще е победителя!
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Добро утро колеги,
Взех колата от сервиза вчера. Казаха ми, че всичко е наред нямам проблем с турбото, дюзите, ДПФ-а. Касаело се най-вероятно за кофти нафта и системата влизала най-вероятно в режим на очистване???
Очевидно е, че трябва да мина на план Б - помогни си сам.
Набавил съм си кабел HEX+CAN, програма VCDS някаква стара версия с лаптоп. Идеята ми е да сравня показателите на двигателя когато всичко е наред и не пуши и когато пуши, ако разбира се имам условия за това.
За тази задача ми трябва малко помощ разбира се.
Незнам дали програмата може да ми изкара индикаторна диаграма, компресия, максимално налягане в цилиндрите? Кои са каналите за това още не знам.
Друго което искам да видя е показателите на турбото - налягане и температура след компресора, налягане на маслото.
Другото е ДПФ-а - температурата на изходящите газове преди и след филтъра.
Охлаждащата система също - налягане на водата ако въобще се мери.
Ще ми трябват всички тези канали и малко късмет.
Взех колата от сервиза вчера. Казаха ми, че всичко е наред нямам проблем с турбото, дюзите, ДПФ-а. Касаело се най-вероятно за кофти нафта и системата влизала най-вероятно в режим на очистване???
Очевидно е, че трябва да мина на план Б - помогни си сам.
Набавил съм си кабел HEX+CAN, програма VCDS някаква стара версия с лаптоп. Идеята ми е да сравня показателите на двигателя когато всичко е наред и не пуши и когато пуши, ако разбира се имам условия за това.
За тази задача ми трябва малко помощ разбира се.
Незнам дали програмата може да ми изкара индикаторна диаграма, компресия, максимално налягане в цилиндрите? Кои са каналите за това още не знам.
Друго което искам да видя е показателите на турбото - налягане и температура след компресора, налягане на маслото.
Другото е ДПФ-а - температурата на изходящите газове преди и след филтъра.
Охлаждащата система също - налягане на водата ако въобще се мери.
Ще ми трябват всички тези канали и малко късмет.
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
За тези които се интересуват от казуса - оказа се турбото, горяло е масло и затова е пушила колата. Благодаря на всички за мненията.
Лека и безаварийна
Лека и безаварийна
- dobrinnedev
- Мнения: 1
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Туаран 2010 1,9 TDIКолата пуши странно
Здрасти колега виждам че темата е стара надявам се на отговор та аз имам същият проблем, след като разбра че турбото гори масло какво следва
Какво трябва да се прави по колата
Какво трябва да се прави по колата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта