Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Сря 23 май 2018 19:05


Днеска си поиграх малко с маркучите след турбото на голфа и проверих турбинката за луфт има лек радиален, аксиално не мърда, направих снимка да се види, добре ли е видимо
20180523_161453.jpg
ГТ1749ВБ




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Чет 24 май 2018 21:49


Проблема с турбината е следния, днеска имаше много стабилен дъжд и се бях скрил под един мост и колата работеше за да може да обдухва вентилатора стъклото да не се поти, както и да е.... Тръгнах след това и като и подадох газ на трета налягането излетя над 2 бара и веднага пуснах газта, подадох и пак и пак пренаду... Вчера я изцепих на втора и трета до 4000 оборота, но само прави пик до към 2 бара, когато и дам газ от ниски обороти, иначе подам ли газ от средни обороти не пиква. Но днес ми го задържа налягането при сякакви обороти.
Геометрията се движи перфектно от край до край без да запъва, къде евентуално е проблема?
Прави ми впечетление че застудее ли времето и почва, когато навън е жега няма проблем с пренадуване, държи си 1.6 бара до 4000 оборота на всички предавки.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот toraborat » Пет 25 май 2018 7:56


На ръка ли движиш геометрията или през ваг ком?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Пет 25 май 2018 11:24


На ръка със свален актуатор, с единия пръст я места без усилие :death
Или актуатора задържа или стопорния винт не е нагласен правилно. Друго което се сещам е да не мери правилно атмосферното налягане и от там да пренадува в хладно време, само че откъде взема информация за атмосферното не знам, някой ако знае да каже...


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот toraborat » Пет 25 май 2018 12:03


Би трябвало от мап сензора да мери налягането.
Първо диагностика за грешки.
После с вагком може да тестваш актуатора дали се движи както трябва и едни логове.
После остава вакуум маркучи, актуатор и N75 клапан за проверка.
Ако на студено или влажно прави ядове бих проверил букси разни по системата да няма окисление.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Пет 25 май 2018 12:39


Няма грешки, има грешка само имобилайзера.
Ваг кома не показва дали актуатора се движи коректно, движи се и е добре, но при газ на малка предавка иска бърза реакция, ако се забави малко с разтоварването турбото веднага пренадува.
На логовете ще се види пренадуването което го виждам и на бустметъра.
От вакум маркучи не е също, при загуба на вакум ще имам недонадуване, Н75 съм го отварял за чистене и е перфектен няма ръждиво по оста, мембраната е здрава.
Колата няма дебитомер и ЕГР клапан, помпата я чистих преди 2 седмици, филтрите са сменени, тръбите на турбото са с нови оплътнения, така че гориво и въздух се доставя.
Съмненията ми са в актуатора е ако и той не е се съмнявам в МАП-а.
Само да кажа че не винаги го прави


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот Danny boy » Пет 25 май 2018 14:29


Геометрията е зацапана,чисти.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Пет 25 май 2018 14:57


Чистена е проблема остава


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Пет 25 май 2018 16:51


Като си задържа крака на газта за да ускоря равномерно, примерно от втора или трета предавка турбото надува 1 бар примерно и с покачване на оборотите пада на 0.8-0.7-0.6 бара без да отнемам газта, крака не си местя от педала и държа едно положение за плавно ускорение


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот okti_1 » Пет 25 май 2018 16:58


Направи лог и го посни да я видим турбината как се държи в реално време.
Защо почисти Н75 и с какво изми мембраната ???


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Съб 26 май 2018 0:26


Колега проблема е че не го прави винаги а понякога, днеска я цепих два пъти и няма проблем, снощи след дъжда точно ми го направи, налягането излетя на 2.2 бара манометрично!
Преди малко я истрелях на втора пиква на 1.7 и връща 1.55 и си държи до 4000 оборота, превключих трета и пак закова 1.55 до 4000 оборота и включих четвърта и пуснах газта....
Н75 го изчистих с клечки за уши и спирт, отварях го защото имах съмнения в него но се оказа че е перфектен. Един специалист прави тест на актуатора през Ваг кома и каза че е добре, но мен точно там са ми съмненията че бави с разтоварването или стопорния винт не е нагласен правилно, в смисъл че е нагласен според оригиналния софтуер.
Колата е със софтуер на Адлер Ауто със спрян дебитомер и ЕГР клапан.
20161117_205554.jpg
20161117_205605.jpg
20161117_205605.jpg

Основно пренадува като е хладно времето, зимата много често се случва, показва на таблото 90° ама не е като навън да е 20°С.
Логове немога да направя защото нямам лаптоп, трябва човека с лаптопа цял ден да стои с мене и да си играем само да правим тестове :Mr Green Fun
И не смея да я задържа за да направя лог защото ще я окотя, на 1800-2000 оборота стига 2.5 бара манометрично и налягането расте с покачване на оборотите :eek
Прикачени файлове
20161117_205544.jpg


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот okti_1 » Съб 26 май 2018 9:07


Имах подобен проблем.
При първото изрязване имаше голям пик,който го държеше досто време до около 3000-3200обр. след което пика изчезва и колата (турбината) си влиза в нормите.
Оказа се актуатор или по-точно омекнала прожина.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот valiosport » Нед 27 май 2018 1:14


Днеска го смазах актуатора и напълних турбото със спрей за фурна.
Като я изрязах нямаше нахвърляло черно по стената зад мен, само характерното припушване. Повозих се с колата 40-50км. добре се държи.
Преди малко я запалих че имах пътуване и я резнах преди да е затоплила на 90, прави пик 1.6-1.7 и връща 1.55. На 6-та е същото почти няма пик.
Преди не можех на първа да и дам газ сега си и давам спокойно повече от 1.7 не ходи.
Ще я видим като захладнее как ще се държи и ще пиша, засега проблема е решен поне временно.
Ако пак почне ще купувам нов актуатор.
Другото което си го мисля е че имам много гаден навик като спра някъде и я оставам да трака на празен ход и трупа сажди в геометрията. В дъжда се бях скрил под един мост и колата работи над 30 минути на тихи обороти и после пак почна да пренадува.
Ще гледам да не я оставам да работи на място, макс 5 минути да истине турбото.
На втора предавка свети ЕСП-то още от 2000 оборота, преди почваше да мига на по-високи обороти.
Ппи други обстоятелства бих се осъмнил във вала(например при вкопани гърбици клапаните не се отварят докрай и от там да задържа), но при 0.7л/ч моментен не вярвам.
Чудя се дали няма да е по-добре да се врътне леко стопорния винт геометрията да не затваря толкова на ниски обороти и да ускорява без пикови налягания. Не говоря да актуатора а да стопорния винт


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот Danny boy » Нед 27 май 2018 6:23


Просто като видиш че прави големи пикове и задържа,пълниш с спрея за фурна и пак ще си ок.При мене се налага 2пъти годишно пролетта най вече и когато не съм излизал извън града дълго време.
Лятото пътувам доста и нямам проблеми.
Не си разбутвай колата.


kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото

Мнениеот kukata_pasat » Нед 27 май 2018 17:20


Моя АФН Пасат ако по някаква причина не се кара повече от 30 дни извън града започва да пренадува турбината,но с спрейчето бързо го оправям.Ако до месец излеза извън града не се налага да чистя.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 170 госта