Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Днеска си поиграх малко с маркучите след турбото на голфа и проверих турбинката за луфт има лек радиален, аксиално не мърда, направих снимка да се види, добре ли е видимо
ГТ1749ВБ-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Проблема с турбината е следния, днеска имаше много стабилен дъжд и се бях скрил под един мост и колата работеше за да може да обдухва вентилатора стъклото да не се поти, както и да е.... Тръгнах след това и като и подадох газ на трета налягането излетя над 2 бара и веднага пуснах газта, подадох и пак и пак пренаду... Вчера я изцепих на втора и трета до 4000 оборота, но само прави пик до към 2 бара, когато и дам газ от ниски обороти, иначе подам ли газ от средни обороти не пиква. Но днес ми го задържа налягането при сякакви обороти.
Геометрията се движи перфектно от край до край без да запъва, къде евентуално е проблема?
Прави ми впечетление че застудее ли времето и почва, когато навън е жега няма проблем с пренадуване, държи си 1.6 бара до 4000 оборота на всички предавки.
Геометрията се движи перфектно от край до край без да запъва, къде евентуално е проблема?
Прави ми впечетление че застудее ли времето и почва, когато навън е жега няма проблем с пренадуване, държи си 1.6 бара до 4000 оборота на всички предавки.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
На ръка ли движиш геометрията или през ваг ком?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
На ръка със свален актуатор, с единия пръст я места без усилие
Или актуатора задържа или стопорния винт не е нагласен правилно. Друго което се сещам е да не мери правилно атмосферното налягане и от там да пренадува в хладно време, само че откъде взема информация за атмосферното не знам, някой ако знае да каже...
Или актуатора задържа или стопорния винт не е нагласен правилно. Друго което се сещам е да не мери правилно атмосферното налягане и от там да пренадува в хладно време, само че откъде взема информация за атмосферното не знам, някой ако знае да каже...
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Би трябвало от мап сензора да мери налягането.
Първо диагностика за грешки.
После с вагком може да тестваш актуатора дали се движи както трябва и едни логове.
После остава вакуум маркучи, актуатор и N75 клапан за проверка.
Ако на студено или влажно прави ядове бих проверил букси разни по системата да няма окисление.
Първо диагностика за грешки.
После с вагком може да тестваш актуатора дали се движи както трябва и едни логове.
После остава вакуум маркучи, актуатор и N75 клапан за проверка.
Ако на студено или влажно прави ядове бих проверил букси разни по системата да няма окисление.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Няма грешки, има грешка само имобилайзера.
Ваг кома не показва дали актуатора се движи коректно, движи се и е добре, но при газ на малка предавка иска бърза реакция, ако се забави малко с разтоварването турбото веднага пренадува.
На логовете ще се види пренадуването което го виждам и на бустметъра.
От вакум маркучи не е също, при загуба на вакум ще имам недонадуване, Н75 съм го отварял за чистене и е перфектен няма ръждиво по оста, мембраната е здрава.
Колата няма дебитомер и ЕГР клапан, помпата я чистих преди 2 седмици, филтрите са сменени, тръбите на турбото са с нови оплътнения, така че гориво и въздух се доставя.
Съмненията ми са в актуатора е ако и той не е се съмнявам в МАП-а.
Само да кажа че не винаги го прави
Ваг кома не показва дали актуатора се движи коректно, движи се и е добре, но при газ на малка предавка иска бърза реакция, ако се забави малко с разтоварването турбото веднага пренадува.
На логовете ще се види пренадуването което го виждам и на бустметъра.
От вакум маркучи не е също, при загуба на вакум ще имам недонадуване, Н75 съм го отварял за чистене и е перфектен няма ръждиво по оста, мембраната е здрава.
Колата няма дебитомер и ЕГР клапан, помпата я чистих преди 2 седмици, филтрите са сменени, тръбите на турбото са с нови оплътнения, така че гориво и въздух се доставя.
Съмненията ми са в актуатора е ако и той не е се съмнявам в МАП-а.
Само да кажа че не винаги го прави
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Геометрията е зацапана,чисти.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Чистена е проблема остава
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Като си задържа крака на газта за да ускоря равномерно, примерно от втора или трета предавка турбото надува 1 бар примерно и с покачване на оборотите пада на 0.8-0.7-0.6 бара без да отнемам газта, крака не си местя от педала и държа едно положение за плавно ускорение
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Направи лог и го посни да я видим турбината как се държи в реално време.
Защо почисти Н75 и с какво изми мембраната ???
Защо почисти Н75 и с какво изми мембраната ???
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Колега проблема е че не го прави винаги а понякога, днеска я цепих два пъти и няма проблем, снощи след дъжда точно ми го направи, налягането излетя на 2.2 бара манометрично!
Преди малко я истрелях на втора пиква на 1.7 и връща 1.55 и си държи до 4000 оборота, превключих трета и пак закова 1.55 до 4000 оборота и включих четвърта и пуснах газта....
Н75 го изчистих с клечки за уши и спирт, отварях го защото имах съмнения в него но се оказа че е перфектен. Един специалист прави тест на актуатора през Ваг кома и каза че е добре, но мен точно там са ми съмненията че бави с разтоварването или стопорния винт не е нагласен правилно, в смисъл че е нагласен според оригиналния софтуер.
Колата е със софтуер на Адлер Ауто със спрян дебитомер и ЕГР клапан.
Основно пренадува като е хладно времето, зимата много често се случва, показва на таблото 90° ама не е като навън да е 20°С.
Логове немога да направя защото нямам лаптоп, трябва човека с лаптопа цял ден да стои с мене и да си играем само да правим тестове
И не смея да я задържа за да направя лог защото ще я окотя, на 1800-2000 оборота стига 2.5 бара манометрично и налягането расте с покачване на оборотите
Преди малко я истрелях на втора пиква на 1.7 и връща 1.55 и си държи до 4000 оборота, превключих трета и пак закова 1.55 до 4000 оборота и включих четвърта и пуснах газта....
Н75 го изчистих с клечки за уши и спирт, отварях го защото имах съмнения в него но се оказа че е перфектен. Един специалист прави тест на актуатора през Ваг кома и каза че е добре, но мен точно там са ми съмненията че бави с разтоварването или стопорния винт не е нагласен правилно, в смисъл че е нагласен според оригиналния софтуер.
Колата е със софтуер на Адлер Ауто със спрян дебитомер и ЕГР клапан.
Основно пренадува като е хладно времето, зимата много често се случва, показва на таблото 90° ама не е като навън да е 20°С.
Логове немога да направя защото нямам лаптоп, трябва човека с лаптопа цял ден да стои с мене и да си играем само да правим тестове
И не смея да я задържа за да направя лог защото ще я окотя, на 1800-2000 оборота стига 2.5 бара манометрично и налягането расте с покачване на оборотите
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Имах подобен проблем.
При първото изрязване имаше голям пик,който го държеше досто време до около 3000-3200обр. след което пика изчезва и колата (турбината) си влиза в нормите.
Оказа се актуатор или по-точно омекнала прожина.
При първото изрязване имаше голям пик,който го държеше досто време до около 3000-3200обр. след което пика изчезва и колата (турбината) си влиза в нормите.
Оказа се актуатор или по-точно омекнала прожина.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Днеска го смазах актуатора и напълних турбото със спрей за фурна.
Като я изрязах нямаше нахвърляло черно по стената зад мен, само характерното припушване. Повозих се с колата 40-50км. добре се държи.
Преди малко я запалих че имах пътуване и я резнах преди да е затоплила на 90, прави пик 1.6-1.7 и връща 1.55. На 6-та е същото почти няма пик.
Преди не можех на първа да и дам газ сега си и давам спокойно повече от 1.7 не ходи.
Ще я видим като захладнее как ще се държи и ще пиша, засега проблема е решен поне временно.
Ако пак почне ще купувам нов актуатор.
Другото което си го мисля е че имам много гаден навик като спра някъде и я оставам да трака на празен ход и трупа сажди в геометрията. В дъжда се бях скрил под един мост и колата работи над 30 минути на тихи обороти и после пак почна да пренадува.
Ще гледам да не я оставам да работи на място, макс 5 минути да истине турбото.
На втора предавка свети ЕСП-то още от 2000 оборота, преди почваше да мига на по-високи обороти.
Ппи други обстоятелства бих се осъмнил във вала(например при вкопани гърбици клапаните не се отварят докрай и от там да задържа), но при 0.7л/ч моментен не вярвам.
Чудя се дали няма да е по-добре да се врътне леко стопорния винт геометрията да не затваря толкова на ниски обороти и да ускорява без пикови налягания. Не говоря да актуатора а да стопорния винт
Като я изрязах нямаше нахвърляло черно по стената зад мен, само характерното припушване. Повозих се с колата 40-50км. добре се държи.
Преди малко я запалих че имах пътуване и я резнах преди да е затоплила на 90, прави пик 1.6-1.7 и връща 1.55. На 6-та е същото почти няма пик.
Преди не можех на първа да и дам газ сега си и давам спокойно повече от 1.7 не ходи.
Ще я видим като захладнее как ще се държи и ще пиша, засега проблема е решен поне временно.
Ако пак почне ще купувам нов актуатор.
Другото което си го мисля е че имам много гаден навик като спра някъде и я оставам да трака на празен ход и трупа сажди в геометрията. В дъжда се бях скрил под един мост и колата работи над 30 минути на тихи обороти и после пак почна да пренадува.
Ще гледам да не я оставам да работи на място, макс 5 минути да истине турбото.
На втора предавка свети ЕСП-то още от 2000 оборота, преди почваше да мига на по-високи обороти.
Ппи други обстоятелства бих се осъмнил във вала(например при вкопани гърбици клапаните не се отварят докрай и от там да задържа), но при 0.7л/ч моментен не вярвам.
Чудя се дали няма да е по-добре да се врътне леко стопорния винт геометрията да не затваря толкова на ниски обороти и да ускорява без пикови налягания. Не говоря да актуатора а да стопорния винт
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Просто като видиш че прави големи пикове и задържа,пълниш с спрея за фурна и пак ще си ок.При мене се налага 2пъти годишно пролетта най вече и когато не съм излизал извън града дълго време.
Лятото пътувам доста и нямам проблеми.
Не си разбутвай колата.
Лятото пътувам доста и нямам проблеми.
Не си разбутвай колата.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 4 ТДИ 2002-добре ли е турбото
Моя АФН Пасат ако по някаква причина не се кара повече от 30 дни извън града започва да пренадува турбината,но с спрейчето бързо го оправям.Ако до месец излеза извън града не се налага да чистя.