Здравейте колеги,
Знам че доста е обсъждана темата, но предимно в студените месеци. Аз имам малко по-различен проблем и имам нужда от съвет от къде да започна.
При първо палене за деня, колата изпушва леко и мирише на неизгоряла нафта. Това се изчиства много бързо и миризмата и пушенето ги няма до броени секунди.
Всичко според компютъра изглежда нормално - дюзите са много близко в норма при загрял двигател, като само на втори цилиндър леко бяга до към 0.9, всичко останали са 0.1-0.2. Преди две години са обслужени дюзите с пълен ремонтен комплект при Вентоман, така че това го изключвам. Единствено се забелязва е лееееко тръгнала гърбица на вала на втори цилиндър.
Забелязвам при студен двигател "лашкане" на колата и доста вибрации, предполагам маховик е заминал - това има ли връзка със студеното палене?
Колата се обслужва редовно и с хубави консумативи, нафтата е от Еко с добавка на bardahl bdc (при всяко зареждане). Колата върви прекрасно, динамична е, адекватно ускорение ...единствено това изпушване ми е много грозно.
От къде да започна с ремонта?
Благодаря предварително!
П.С. Колата е Passat 1.9 tdi AVF 131hp 6ск 2002
Passat 1.9 tdi AVF 131hp 6ск 2002 - изпушва леко при палене
- Karaboev
- Мнения: 380
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
- Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
- Двигател: M272
- Местоположение: G.Oriyahovitza
Re: Passat AVF 1.9 - изпушва леко при палене
Колега за 2 3 5 10сек не се вманиячавай толкова когато стане 1 мин или докато загрее тогава ще търсиш проблема вал-дюзи щото няма какво друго да е. Имам познати които карат така от 5 години нямат проблем, а смея да трърдя че много малко VW помпа дюза не изпушват при първо палене макар и малко сивкав дим но си го има. Така че карай и си свиркай да не съжаляваш после като разбуташ колата.
- samo_pechka
- Мнения: 8351
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat AVF 1.9 - изпушва леко при палене
И моето мнение е да не бараш засега нищо.
За маховика: м/у 1600 и 1900 об/мин на лек баир , на последна предавка с малко газ , има ли леко тресене? Като се падне под 1600 или се качи до 2000 и нагоре обороти изчезва това странно трептене.
Маховик с луфт няма начин да не влияе и на паленето разбира се. Луфта се усеща и на място с натиснат съединител и рязко подаване и отнемане на газта .Има едно забавяне при подаване и излашкване при връщане на газта. Просто се усеща ( или поне аз го усещам )
За маховика: м/у 1600 и 1900 об/мин на лек баир , на последна предавка с малко газ , има ли леко тресене? Като се падне под 1600 или се качи до 2000 и нагоре обороти изчезва това странно трептене.
Маховик с луфт няма начин да не влияе и на паленето разбира се. Луфта се усеща и на място с натиснат съединител и рязко подаване и отнемане на газта .Има едно забавяне при подаване и излашкване при връщане на газта. Просто се усеща ( или поне аз го усещам )
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9 tdi AVF 131hp 6ск 2002 - изпушва леко при палене
Благодаря за коментарите ви! Значи тресене и "лашкане" има само на празен ход и при рязко отнемане на газта и при рязко подаване, но когато е на ход колата няма никакви вибрации и проблеми. Май ще отида да си и обслужа масло и филтри и ще си трайкам :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 64 госта