Здравейте,
От известно време наблюдавам, че като ускоря по-рязко, и после освободя от скорост (само в града, когато ускорявам рязко за малко, и после тръгна да спирам), се случва оборотите да паднат по средата между 800 и 600 и така да се задържат няколко секунди, после се връщат на 800, а докато са спаднали, имам леко притрисане на предницата и по-странен звук от двигателя. Миналата седмица ми се беше скъсало вакуумно маркуче на турбината, и беше влязла в авариен режим, смениха го и после измериха турбината на място, и беше ок. Преди 6 години пак имах проблеми с такова маркуче и после се оказа, че турбината и ЕГР-а са ми били запушени, след почистване се оправи всичко, но оттогава не съм я чистил. Чудя се за възможната причина за падането на оборотите, има ли връзка с маркучето и дали е дошло отново време за чистене на турбината. Да добавя, че от година си имам ядове и с DPF-а, чистих го преди година, но се чудя за още едно почистване на друго място ... или опериране..
Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скорост
- stefarata
- Мнения: 1898
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
И аз го имам същия проблем, само че на АФН. Ако намериш решение пиши
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
От 2-3 дни забелязвам, че оборотите падат за малко почти винаги, когато изключвам от скорост - не е необходимо вече преди това да съм ускорявал. Чудя се евентуално нещо и по горивната система дали не е, тъй като в тоя момент турбината би трябвало да не работи?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
И при мен е същото, като подам газ на място и пусна падат до нормалните, после за две секунди слизат със 100 оборота и после пак си заковава
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
може да пробваш с чистене на дебитомер, дросел + смяна на въздушен и горивен филтър.
Огледай въздуховода от въздушния към дросела да няма пробив. Друго което се сещам е да огледаш всички вакуумни маркучета.
При мен го има същото и вече 2 год не мога да го хвана, водих колата на диагностика на горивната система, бенз. помпа и т.н. иии нищо, казаха, че всичко е перфе и вече съм отебал да търся проблема, но не пречи да направиш 1вото което написах, аз го правя всяка год лятото.
Може да е от DPF-а, но от турбината на дали. Твоя ДПФ не се ли чисти сам като покараш във високи обороти 50тина км?
Огледай въздуховода от въздушния към дросела да няма пробив. Друго което се сещам е да огледаш всички вакуумни маркучета.
При мен го има същото и вече 2 год не мога да го хвана, водих колата на диагностика на горивната система, бенз. помпа и т.н. иии нищо, казаха, че всичко е перфе и вече съм отебал да търся проблема, но не пречи да направиш 1вото което написах, аз го правя всяка год лятото.
Може да е от DPF-а, но от турбината на дали. Твоя ДПФ не се ли чисти сам като покараш във високи обороти 50тина км?
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
Сменям всички филтри при всяка смяна на масло (най-много на 12-13000 км., понякога и на 10000). От последната смяна са минали към 6000 км., но може да пробвам пак. Вакуумно маркуче ми се беше скъсало преди две седмици, като тръгнах за Гърция и се наложи да се върна, след като го смениха и налях един литър добавка за DPF-а, щото и тя беше свършила, карах безпроблемно почти 1000 км. За турбината се чудех, защото преди 6 години пак така ми се късаха вакуумни маркучета два или три пъти, и накрая се оказа, че турбината пренадува, изчистиха я, заедно с EGR-a и всмукателния колектор, които също бяха мазаляк, и оттогава досега не съм имал проблеми. Може обаче пак да се е задръстила, а може вакуумните маркучета да нямат отношение. Ще мина да ги огледат. За утре имам час за ново чистене на DPF-а, с демонтаж и почистване с препарати. След това, ако няма промяна, ще помисля пак и за варианта почистване на турбината, EGR-a и всмукателния колектор и ще пробвам и с дебитомера и дросела. Моят DPF преди година започна да прави сериозни проблеми и го чистих, след това започна да се самопочиства всеки ден, което май не е много нормално, затова ще направя сега още един опит с почистване на друго място. Ако няма ефект, може да замине на боклука.
- zografski
- Мнения: 2589
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
те вакуумите по колата са доста, не са 1-2, така че не е лошо да ги проверят всички ;)
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5088
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат B5.5 2.0 TDI, 136 к.с. BGW - оборотите падат временно след рязко ускорение и последващо освобождаване от скоро
Май сами си измисляте проблеми.
Ако турбината е за чистене ще пренадува или ненадува, а при теб всичко е ОК от тази гледна точка.
Ако турбината е за чистене ще пренадува или ненадува, а при теб всичко е ОК от тази гледна точка.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: martiob и 56 госта