Ами туко що премерих и точно отваряше термостата, а температура над 70оС не можах да видя никъде около двигателя, с термометъра. После покарах малко, стрелката стигна делението на 90 и пак падна, почти едно деление надолу!
Май няма какво повече да се чудя. Ще сменям тоя термостат, пък дано се оправи. Каква марка да търся?
1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Колега при мен се беше получило следното нешо.При студен двигател термостата си отваряше на 87 градуса.Веднъж отвори ли обаче започваше да работи на 60-65градуса.Като я оставя да изстине пак първоначално си отваряше на 87.В градски условия си загряваше през лятото,но на дълъг път си поддържаше 65 градуса.
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Купи си Behr, ама май се предлагат за няколко температури на отваряне.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
За бензина беше на 87 градуса.За дизел ми бяха предложили на 92.Със втория грееше.Това за венто.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Различните термостати са свързани по-скоро с климата, за който е експорт автомобилът. В Италия и Норвегия би следвало да са с различни стойности за отваряне.
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Каква марка да търся?
Купи си оригинален от Еуратек или VW. Няма да съжаляваш. Твърди се, че оригиналният е Behr, обаче винаги има съмнения за качественият контрол на продаваните в магазините за авточасти.
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Проблема е, че качествените термостати са скъпи, а човек се изкушава да си купи евтин, даже Behr, уж произведен в Германия... И после след една година пак кара на 70 градуса. Има много писано по въпроса във форума и нека пак колегите се изкажат, защото намирането на качествен термостат на добра цена не е никак лесно...
Само сега темата да не стане като съседната, за разхода на гориво от 3,2 на сто...
Само сега темата да не стане като съседната, за разхода на гориво от 3,2 на сто...
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
И златен термостат да сложите,при дълго спускане ще пада температурата.Друг е въпроса че тая стрелка е почти за красота там на таблото.
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Проблема е, че колегата на изкачване на Витиня не вдига повече от 70 градуса...
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Проблема е, че качествените термостати са скъпи...
Пробвал съм ги всякакви марки, както казвате след година, или една зима, термостата е за коша. Най-дълго издържа Vernet - 2-3 години, което пак е смешно. Последно взех оригинален от VW, излезе около 60лв. (за 2.0 tdi CR), от автомагазин -30-40лв. Разликата не е голяма и като си представя панаира да се смени термостата на 2.0, 1.6 комън-рейлите, шанса да е по-читав оригиналният не е за изпускане.
Така че, по-добре да се инвестира еднократно в по-читав, отколкото през година да се сменя, което с афтърмаркет термостатите направо си е закон.
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Същото е положението и с радиаторчетата за парно, като сме повдигнали въпроса за охладителната система, и правилния терморежим на двигателя, дори сега ранното лято. Просто както го нарече, колегата, "афтърмаркет" пазара у нас е под всякаква критика. И тук не става въпрос за закупуване на резервни части от кварталния авто магазин или битака, а за големите вносители на такива "афтърмаркет" части. Накратко колегата трудно ще си намери правилно работещ термостат, от добре познатия ни роден "афтърмаркет" пазар. Не случайно колеги от форума вече посъветваха колегата, да не си бърника излишно автомобила, тъй като доста хора са го минавали този крив път. Още повече сега е началото на лятото, ще става още по-горещо и проблемното недозагряване на двигателя ще става все по-малък проблем...
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
-
- VW експерт
- Мнения: 12790
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Правилен избор.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 23:34
- Автомобил: MB W245 07
- Двигател: B200 136hp
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Смених го вчера, всичко точно. Достъпа до двата болта, на които е закрепен термостата е лесен.
Отвих ги леко със шестостен 10-ка. Вдигнах колата на стойки. Сложих леген под мотора (ако има кора под двигателя се маха). Пластмасовата „лула“, която държи термостата за мотора се дърпа и се завърта, но пинчетата дето го фиксират се чупят, няма как. Термостата е залепнал за двигателя, затова с клещи и въртеливо движение се разлепва и изважда.
Това е стария термостат. Има само щампа VW AUDI, парт номер и 87oC написано. Но пък отваряше на 70oC. Няма щампа с марка BEHR, MAHLE или друго.
https://imgur.com/bkE2Sy6.jpg
https://imgur.com/VomwoaM.jpg
https://imgur.com/6CuhtXq.jpg
Щом отлепих термостата изтече 3литра антифриз. Успях да събера само 2литра в легена, останалото прокапа отстрани. С новия термостата върви о-пръстен, гумен. Намазах го малко с грес и го поставих на пластмасовата „лула“. После отгоре термостата, а задната част вързах за канап за да държа термостата на мястото му докато го позиционирам в правилното положение на двигателя. После болтовете един по един внимателно стягане. Трябва сила 15Nm, но действах по усет т.к. нямам динамометричен ключ. После гумения маркуч обратно, скобата нов антифриз. Най-трудно в цялата работа ми беше да позиционирам накрая скобата на марчука, с един тръбен ключ едвам я прекарах : )
Налях 1литър нов концентрат и още 2 литра вода. Май трябваше да взема 2литра концентрат, но очаквах да изтече не повече от 2л от стария. Както и да е. Запалих, раздруса и нивото слезна до малко над максимума в казанчето.
Стария антифриз прецедих с фуния и една мокра кърпа за ръце. Тя прецеди перфектно стария антифриз. Чудя се може ли да се ползва отново. Ето как изглежда събрания антифриз
https://imgur.com/W37jnJn.jpg
https://imgur.com/ox86osZ.jpg
https://imgur.com/hvuf7ab.jpg
Ето няколко теми, които ми бяха много полезни, преди да почна със смяната:
Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
viewtopic.php?f=11&t=110943&start=45
A4 thermostat change How-To
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=264619
ALH Thermostat replacement - tip for broken tabs
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=148452
VW A4: 1.9L ALH TDI Thermostat replacement (full)
https://youtu.be/4OtXEqdTXvc
Вчера и днес тествах как се държи мотора. Загрява си с еднаква степен до 90oC. Гледам само показанията на стрелката на таблото и с диагностиката следя показанията на сензора. При 70-80oC маркуча си остава студен и температурата се покачва с еднаква бързина. Вчера беше доста топло и следобяда като напече бях на клима и температурата даже стигна 92-3oC. Перката завъртя и веднага падна на 88oC. Днес към офиса следях и след като стана 86oC слезнах да пипна и маркуча беше студен, а при 90 е топъл, така че смятам работи коректно термостата.
Надявам се да държи дълго, поне половината колкото този оригиналния дето свалих от колата : ). Поздрави и успех на всички решили да сменят сами термостатите на колите си.
Отвих ги леко със шестостен 10-ка. Вдигнах колата на стойки. Сложих леген под мотора (ако има кора под двигателя се маха). Пластмасовата „лула“, която държи термостата за мотора се дърпа и се завърта, но пинчетата дето го фиксират се чупят, няма как. Термостата е залепнал за двигателя, затова с клещи и въртеливо движение се разлепва и изважда.
Това е стария термостат. Има само щампа VW AUDI, парт номер и 87oC написано. Но пък отваряше на 70oC. Няма щампа с марка BEHR, MAHLE или друго.
https://imgur.com/bkE2Sy6.jpg
https://imgur.com/VomwoaM.jpg
https://imgur.com/6CuhtXq.jpg
Щом отлепих термостата изтече 3литра антифриз. Успях да събера само 2литра в легена, останалото прокапа отстрани. С новия термостата върви о-пръстен, гумен. Намазах го малко с грес и го поставих на пластмасовата „лула“. После отгоре термостата, а задната част вързах за канап за да държа термостата на мястото му докато го позиционирам в правилното положение на двигателя. После болтовете един по един внимателно стягане. Трябва сила 15Nm, но действах по усет т.к. нямам динамометричен ключ. После гумения маркуч обратно, скобата нов антифриз. Най-трудно в цялата работа ми беше да позиционирам накрая скобата на марчука, с един тръбен ключ едвам я прекарах : )
Налях 1литър нов концентрат и още 2 литра вода. Май трябваше да взема 2литра концентрат, но очаквах да изтече не повече от 2л от стария. Както и да е. Запалих, раздруса и нивото слезна до малко над максимума в казанчето.
Стария антифриз прецедих с фуния и една мокра кърпа за ръце. Тя прецеди перфектно стария антифриз. Чудя се може ли да се ползва отново. Ето как изглежда събрания антифриз
https://imgur.com/W37jnJn.jpg
https://imgur.com/ox86osZ.jpg
https://imgur.com/hvuf7ab.jpg
Ето няколко теми, които ми бяха много полезни, преди да почна със смяната:
Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
viewtopic.php?f=11&t=110943&start=45
A4 thermostat change How-To
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=264619
ALH Thermostat replacement - tip for broken tabs
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=148452
VW A4: 1.9L ALH TDI Thermostat replacement (full)
https://youtu.be/4OtXEqdTXvc
Вчера и днес тествах как се държи мотора. Загрява си с еднаква степен до 90oC. Гледам само показанията на стрелката на таблото и с диагностиката следя показанията на сензора. При 70-80oC маркуча си остава студен и температурата се покачва с еднаква бързина. Вчера беше доста топло и следобяда като напече бях на клима и температурата даже стигна 92-3oC. Перката завъртя и веднага падна на 88oC. Днес към офиса следях и след като стана 86oC слезнах да пипна и маркуча беше студен, а при 90 е топъл, така че смятам работи коректно термостата.
Надявам се да държи дълго, поне половината колкото този оригиналния дето свалих от колата : ). Поздрави и успех на всички решили да сменят сами термостатите на колите си.
- ktamen
- Мнения: 6150
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: 1.9TDI 90кс. ALH за смяна ли е термостата?
Браво, хубава работа си свършил. Ама намазването с грес е било много лоша идея. Дано остане без последствия не само за тази гумичка, но и за останалите маркучи.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ilkapavlova и 183 госта