Здравейте! Колата е AUDI A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001.
Прочетох сума теми за теч на охладителната течност, но точно моя проблем не го видях. От две седмици го следя как се държи и ето какво разбрах до сега:
Значи като се кача на магистрала и губи яко течност - от сорта на 1,5 л. на 40-50 км. На градско е много по-малко, но пак тече - примерно тея 1,5 л. ги губи за 2 седмици. Значи на високи обороти го губи за драстично по-малко време.
Веднага след като ми светне лампата за ниско ниво на антифриза, отварям капака и в казанчето няма нищо. Отварям казанчето и антифриза изплува, но все пак тоя над литър се губи някъде. Тоест има доста налягане в системата, но не знам дали е нормалните 1,5 бара или е прекалено много.
Оглеждах от къде може да тече и открих само едно място - едно като тапа или клапа в долната част на разширителното казанче, точно под капачката. След магистралата то там направо си капе като развалена чешма - по капка на секунда примерно. Тая тапа не знам за какво е точно и никъде в интернет не успях да намеря - предполагам е за освобождаване на налягането. Дори на сутринта след като е почивала 12-ина часа пак е мокро на пипане. В маркучите не видях да има проблем.
А дали може да е от прекалено налягане в системата? Чета, че може да е от лоша гарнитура. Но цвета на маслото и на охладителната течност са си много хубави. Масло не се губи. През ауспуха не се виждат пръски или пара. Колата върви много добре. Дори след като отворя казанчето и долея продължава да си тече, тоест тая клапа си е отворена дори без налягане май.
През капачката знам, че трябва да се освобождава ненужното налягане и че винаги казват първо тя да се сменя, но не мисля, че е от нея, понеже след почивка през нощта няма високо налягане вече.
Температурата на охладителната течност е доста непостоянна - на магистрала си стои на 90 градуса, не загрява никога, но на градско не ги държи и върви между 70 и 80. Есента смених термостата. Парното си е много добро.
Сега съм решил събота да сменям казанчето, но реших първо до вас да се допитам - звучи ли логично да е от от тая клапа? Някой дали знае за какво служи и дали е нормално да се държи така?
Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
-
- VW експерт
- Мнения: 12787
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Смятам, че си за гарнитура на главата.
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Фланеца под тандем помпата провери и капачката на казанчето, и радиаторчето на парното.
Снимай за коя клапа говориш, че нищо не разбрах .
Снимай за коя клапа говориш, че нищо не разбрах .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19554
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
gortop написа:отварям капака и в казанчето няма нищо. Отварям казанчето и антифриза изплува,
Послушай бате си Здравко
-
- VW експерт
- Мнения: 12787
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Приятел със 110-ка имаше същите симптоми.
Колкото и да не му се искаше, гарнитура.
Колкото и да не му се искаше, гарнитура.
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
hvp800 написа:Фланеца под тандем помпата провери и капачката на казанчето, и радиаторчето на парното.
Снимай за коя клапа говориш, че нищо не разбрах .
Не мога да си завра ръката отдолу да го снимам, но намерих тая снимка в нета: Това е долната част на казанчето, демек обърнато. За джвъчката в червения кръг говоря.
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Zdravko Zankov написа:Смятам, че си за гарнитура на главата.
Добре поне че ни казал смяна на мотора!
Първо се мери киселинност на охладащата вода, после се търсят запушени маркучи или обратно, а после ке видим ...
-
- VW експерт
- Мнения: 12787
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Иди да ти прегледат мозъка Симо/Даниел/Васил,или който и да си.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Най-вероятно си за гарнитура на главата.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Може и водна помпа да е. При мен беше превъртяла от оста. Лопатките и са пластмасови.
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
За да разбереш дали водната помпа върти нормално гледай в движение как се движи температурата с компютър.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Audi A4 B5 1,9TDI 115 коня от 2001. загуба на охладителна течност
Лесно е да се провери дали е от водната помпа. Откача се малкото маркуче на казаня по време на работа и се гледа какво се получава, ако е чиста и равномерна струйката-добре, значи се получава циркулация. Но ако няма или е на пресекулки-кофти . Второто често е сигнал за "напреднала" гарнитура, особено при някоплкократно и рязко подаване на газ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта