Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
simo7
Мнения: 225
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот simo7 » Сря 04 юли 2018 20:27


Човек,явно разполагаш с доход около 2000лв минимум на месец.Защо изобщо си почнал да се занимаваш с коли на старо.Ти толкова пари си хвърлил че не знам.Явно и караш доста.Вземаш нова кола и си ти.Не мога да разбера този мазохизъм да се занимаваме със стари коли ,като можеш да караш нова.Почивки отменяш и тем подобни глупостти и пак си готов да наринеш сумати пари в таралясник.




ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Сря 04 юли 2018 21:11


Колега, по принцип си прав, време е за нова кола. По една или друга причина обаче не може да се случи веднага, и за да не стават издънки по време на пътуване, отидох с идеята за нескъпа профилактика. Излязох обаче с такава сума, че вече тая кола става непродаваема предвид колко е вложено в нея, затова всеки допълнителен лев ми идва в повече, ако не е наложителен и още не мога да проумея как работещи до вчера дюзи, след рутинния ремонт заминаха.

Последна промяна от ecm на Сря 04 юли 2018 22:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот roly » Сря 04 юли 2018 21:30


ecm написа:Излязох обаче с такава сума, че вече тая кола става непродаваема предвид колко е вложено в нея.

Toва бъдещия купувач не го интересува- продай тоя 1 тон желязо за 2 хил. лева и си живей живота.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Сря 04 юли 2018 22:49


Ще стане, ама чак пък за 2000 лв. :)


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот tomata » Чет 05 юли 2018 5:57


Преди години един майстор ми каза една притча (поговорка ли. Нз как да я нареча) "в последният момент преди път не се ремонтира кола". Това беше във връзка да ми смени маслото, което беше на 10 000км. Отидох до Гърция на море и след като се върнах, си го смених. После от любопитство попитах още няколко, те също я знаеха. Пожелавам ти повече късмет за вбъдеще


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Чет 05 юли 2018 9:58


Колега, това е една много хубава притча, която ще имам предвид, но преди да бъда обвинен аз или колата ми, нека обърнем внимание и на факта, че майсторът в случая не ми я каза, нито пък отказа да ремонтира. На базата на направената диагностика, ми беше казано какво трябва да се направи. Аз се чудих известно време най-вече заради това, че цената ми се видя висока. Никой обаче не ме е уведомил по никакъв начин, че може да стане проблем. След като аз изрично попитах дали мога да покарам така още 1000 км., ми беше отговорено, че най-вероятно мога, но не ми а казвано категорично да не правя ремонта. Решението да ремонтирам преди пътуването го взех на базата на прочетеното какво може да се случи, ако карам със скъсани уплътнения. Тъй като обаче не разполагах с цялата информация какво може да се случи след ремонта, решението ми може да е било грешно или правилно, в зависимост от причината за скапване на дюзите. Както написах вече веднъж в темата обаче, ако съм имал и най-малко съмнение, че ще стане проблем, щях да отложа смяната на ремонтния комплект на дюзите за след връщането от почивката. За мен обаче това изглеждаше един рутинен ремонт, който не може да породи никакви проблеми и на базата на това обосновано предположение предпочетох превенция пред скъпоструващи проблеми по пътя. Това е, надявам се поне за смяната на крушките да не бъда обвинен.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Чет 05 юли 2018 13:32


Попаднах на една стара тема в англоезичен форум, в която се описва подобна на моята история: дюзи, чистени с въртяща се телена четка, първоначално не са сменяни О-пръстени, после май са сменени по съвети на пишещите, но и в двата случая колата няма мощност. Оправило се е след смяна на дюзите. И в края на темата следното мнение, написано неслучайно с главни букви:

"DON'T CLEAN ANY INJECTOR NOZZLES WITH WIRE BRUSHES.
I've done it, once, its closes the nozzle holes and the diesel can't get out, simple as that. I've since seen it done many times. clean the bodies, fine, just leave the end alone."

За тия, които са зле с английския:

"НЕ ЧИСТЕТЕ РАЗПРЪСКВАЧИТЕ НА ДЮЗИТЕ С ТЕЛЕНИ ЧЕТКИ!!!
Правих го веднъж, това запушва дупките на разпръсквачите и нафтата не може да излезе - съвсем просто. Оттогава съм го правил много пъти, но чистя само тялото, без да пипам края на разпръсквача (където са дупките - бел. прев.)"

Аз от самото начало мислех в тая посока, и според мен това се потвърждава от факта, че след като дюзите минаха на стенда в НН, където им е правено и ултразвуково почистване, стойностите им се приближиха до нормалното и заработиха една идея по-добре - нещо, което Вальо няколко пъти споменаваше в разговорите ни.

Тъй като дюзите са още при мен, се чудя дали да мина през Дунев за опит за чистене отвътре с някакъв препарат, което предлагат за PD? Знам мненията за Дунев, но ще струва по 60 лв. на бройка, иначе рециклирането е 360 лв./бр.

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=1233278&i=0


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Danny boy » Чет 05 юли 2018 17:56


Аз пък мога да ти кажа,че точно с телена четка въртяща се на бормашина си почистих върха на инжекторите и нищо не се е запушило.Така че много им здраве на англоезичните форуми,там нивото е два пъти поне по-ниско от това на нашия форум,чел съм им дебитните писания на длъж и шир.
Ако наистина някой иска да се рови из форуми,му препоръчвам руските.
Шапка им свалям на братушките,имат уникални решения за различни ситуации.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Ventoman » Чет 05 юли 2018 18:45


Това са дюзите непосрествено след изваждането им. И реда в който са извадени. Тази с най-многото нагар е от трети цилиндър с въпросната по-висока стойност при диагностика.
Прикачени файлове
450CE12E-3EFA-4B3A-958A-1C79FCCA80DD.jpeg
F6B0F3F8-3202-4CA3-8EFA-A072B781B621.jpeg
46DCDDB8-51A8-429D-9060-A300561BEB16.jpeg
BA49E0B7-5AEC-404D-9F10-302D53AABF52.jpeg
92BF8B7D-BBE9-47EA-BF7D-AE6F85591804.jpeg


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Danny boy » Чет 05 юли 2018 19:33


Абе я ги разглобете,почистете и продухайте с компресор и обезмаслител за спирачки от флакон примерно тези дюзи, докато вземе да пръска хубаво през отворите на разпръсквача мъгла.Най много да са попаднали боклуци в нафтата вътре в дюзата и да са подпушени от тях разпръсквачите,егати дюзата кво друго да е станало за 1-2 часа работа е.Освен това не е необходимо на всяко сваляне през половин час да сменяш ремонтните комплекти,ако се внимава и не се наранят гумичките могат да понесат 2-3 сваляния включително и застопоряващите болтове.
Лично изпробвано,без последици.Става въпрос за нови комплекти поради причини налагащи непосредствен демонтаж след монтажа в рамките на седмица.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Ventoman » Чет 05 юли 2018 19:44


Ако може собственика на колата да качи снимките от минути преди оставянето им в сервиза, че нещо не мога да се оправя.

Дюзите не са чистени с никакви абразивни средства и инструменти. И от снимките може да се потвърди а и дюзите са все още при него.

Днес напавихме едно ходене до Порше София за да изчистим някой спорове. Заедно направихме оглед на дюзите пред сервиза. Вместо запушени ми направи впечатление че отворите ми изглеждат огромни. На 100HF разпръсквачи не изглеждат толкова големи. Огледахме ги за наранявания и дали е въздействано върху тях чрез разглабяне. Аз такива следи не открих! Дюзите са още в собтвеника им и може да снима и приложи снимки.

Още в разговорите ни и в присъствието на трето лице. Собственика разказа една история със сипване на кофти нафта и тотална загуба на мощност. Гасене, палене никакъв ефект. Добавка мисля каза “бардал”, пак нищо. Което означава че автомобила е бил рестартиран и изключва варянта за сервизен режим. След не малко изминати километри и при самото пристигане при майстор, колата сама се е оправила.

Нека сам опише историята. За разлика от него аз вярвам във всяка казана от него дума.

Друго нещо. След монтиране на дюзите и запалване. Пропуснах да отбележа, че известно време след това колата запуши от ауспуха зверски меришейки странно. Наподобява ше ми регенерация като на моето ауди 3.0TDI. Някакси бях забравил че тази помпадюза е с DPF. Помислих че просто си е изпушила в следствие процедурата.

В разговора ни по Цариградско шосе по тази тема, го попитах дали му се е случвала така да регенерира колата на място. Каза че му се е случвало. До момента мислех че само колите от по-ново поколение (common rail) правят такъв тип регенераций.

Но всичко това е признак на допълнителни проблеми по този автомобил.

За мен в случая ние като сервиз изтеглихме късата клечка с този ремонт. Собственика на автомобила и той е изтеглил късата клечка със закупуването му.

Преди няколко часа приех обаждане от собственика на автомобила с нова версия и нападка, че не сме казали че може нещо да се скапе и сме провалили почивката му. Казах му че по същата логика човек може да катастрофира и ние трябва да предупреждаваме да не се пътува.

Както и да е.

Оставам все така добронамерен и без лоши помисли.

Преди малко отделих малко време и отновомислх и мислих. Проблесна ми нещо в главата в следствие днешните разговори. Мисля се досещам (99% сигурен) каде е проблема в тези дюзи.

Дори си представих, че в момента тази кола можеше да е закъсала на доста километри от тук пълна с багаж, семейство и дете. Което бибило много по-кофти от това колата да не може да тръгне на този път.

Не пропускайте фектора, че този автомобил е регенерирал всеки ден когато е било топло и по рядко в студени дни.

Според мен ако на този автомобил се иска да му се даде още възможност да живее......

Първо. Дюзите трябва да бъдат ремонтирани. Нищо друго не би могло да помогне.
Второ. Трябва да се помисли върху DPF филтъра който е на над 350 000км.

При разговорът ни с управителя на Порше София в присъствие на собственика на автомобила. (Ако изключим страничните разговори.) Засегнахме доста професионални теми. Едва ли сега ще мога да раскажа всички. Но по-важните върху който размишлявах са:

1. Загубата на масло преди. И състоянието в което държи нивото на маслото в момента.
2. Как може кола на около 350 000км. След принудителна регенерация на дпф филтъра процента да спадне до 0. Дали е възможно да има пукнатини в него.

За мен лично макар и все още непотвърдено на 100% никоя от страните няма човешка вина!

Като залючение за днес, бих искал след ремонта да бъдат върнати всички стари части ако се наложи доизясняване на случая. И нека се обърне внимание на положението (височината) на иглата в разпръсквачите. Може да не се забележи с просто око, а може и да е очевадно.

Това е от мен за сега. Ще мога да бъда на линия след неделя!


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Чет 05 юли 2018 22:41


Чудя се откъде да започна. Първо, историята с кофти нафта беше отпреди три години и беше в единствения случай, в който направих грешката да заредя в провинцията. Почти във всички останали случаи зареждам само на едно определено ОМВ в София, и винаги само Max Motion. Така, като се напише "кофти" нафта обаче звучи нали малко по-различно, въпреки че самият Вальо в същия разговор ми каза как е сипвал кофти нафта в Гърция, и как и сега кара с някаква нафта, която взима на едро или нещо подобно. Внушението обаче, че моята нафта е "кофти" е по-важно.

Твърдението, че дюзите не са чистени с абразивни инструменти не знам как се доказва точно, но не съм сигурен и че липсата на следи е показателна, защото предполагам, че металът на разпръсквачите е направен достатъчно износоустойчив, че да издържи на огромни температури и налягания, и някаква телена четка едва ли може да го надраска. Не така стоят обаче нещата с дупките на разпръсквачите - тоя нагар, дето се вижда по снимките, ако се натисне, предполагам може да се набие навътре. Разбира се, на тоя етап недоказуемо, но и на други места срещнах същите предупреждения да не се чисти по тоя начин. Едно обаче ми е трудно да допусна - че дюзите ми са монтирани обратно с такъв нагар от снимките, без да бъдат чистени.

При разговора с управителя на Порше, размишленията бяха основно от страна на Вальо. Това, което си позволи да каже човекът, който беше много възпитан и добронамерен, беше, че не са имали такъв случай, с важното уточнение, че при тях влизат само по-нови коли, и това, че няма как да се познае тия дюзи дали са от тая кола.

"Допълнителните" проблеми по автомобила на мен ми звучат по-скоро като опит за изместване на проблема. Защо това, че влиза в режим на регенерация да показва "доълнителни проблеми", а не това, че все още може да се самопочиства? Доколкото помня, миналата седмица, когато карах и Вальо мереше, беше учуден колко добре регенерира. Сега вече било в резултат на "дупка".

И, да, в контекста на притчата от няколко поста по-нагоре, смятам, че беше редно, ако сервизът е имал и най-малкото съмнение в резултата от ремонта, да ме уведоми.

И, отново - да, очевидно е, че стигнахме до ремонт на дюзите, само не става ясно все още защо. Защо преди смяната на ремонтния комплект колата работеше прилично, а след това умря тотално? За DPF-а - ще видим, чистен е за втори път преди три седмици и оттогава се държи по-добре. Освен това, не е ясно той дали е на възрастта на колата, или е сменян междувременно през петте години, в които е карана в Германия.


Потребителски аватар
martin.marinov1
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 27 окт 2018 15:51
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот martin.marinov1 » Съб 27 окт 2018 15:54


Мотор bgw със шестограм ли е маслената помпа


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 27 окт 2018 16:27


Не би трябвало.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 191 госта