Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Пет 29 юни 2018 16:27


Здравейте,

Накратко, смениха ми ремонтен комплект на дюзите на Пасат Б5.5 2.0 ТДИ, 136 к.с., BGW. Колата преди това вървеше прилично, а в момента няма никаква мощност, върви едва, при изкачване - с 30-40 км/ч. и влезе в авариен режим (светна намотката - Engine Workshop). Разходът на място е 0,5 л., което е нормално, но градско ми даде 12/100 по Цариградско от Орлов мост до колелото на 4-ти км (на Орлов мост занулих брояча), а преди това на равно между светофарите по центъра стигна 15/100, след предварително зануляване. Нормално градско разходът ми е 8-8.5 средно и тия стойности са доста високи.

В сервиза, в който смениха ремонтния комплект, се кълняха, че са сменяли "хиляди" такива и се случва едва за втори път. Преди ремонта това, което наричат "върната нафта", показваше 6 мг., според тях трябвало да е 4.7 мг. и на базата на този симптом и на това, че напоследък не ми спада нивото на маслото, решиха да сменят ремонтния комплект. Изпратиха ми снимки на дюзите преди ремонта, на които на три дюзи оранжевият пръстен беше много наранен, на четвъртата беше смачкан. Нямам обаче гаранция, че това са били моите дюзи, защото не присъствах на демонтажа. След ремонта, в началото върнатата нафта е била 23 мг., след няколко разкачания на свещи и още едно-две изваждания на дюзите, с ползвани два ремонтни комплекта, го бяха докарали до 13 мг., и колата не можела да вдигне повече от 2000 оборота. Вчера оставихме дюзите за тест в NN и от там казаха, че са умрели и четирите - по разпечатките се вижда, че трябва да подават 64 мг. гориво всяка, а те подават по 14-15 мг. Към въпросния момент в сервиза, който направи ремонта, ми казаха, че нищо повече не могат да направят, да си търся дюзи втора употреба, което е доста трудна задача при тоя рядък двигател, пък и няма гаранция, че ще са ок. Казах им да поставят дюзите обратно, и да си взимам колата. Звъннаха по някое време, че ги сложили и сега всичко влязло в норма - "върнатата" нафта станала 5 мг. и всички отклонения на дюзите станали по-ниски отпреди ремонта. Обаче колата все още няма мощност, което те ми казаха и по телефона - не съвсем както, когато е била веднага след смяната на комплекта, но като цяло е мъртвец, все едно няма турбина, даже по-зле. За протокола, ми чистиха и EGR, всмукателен колектор и ми смениха геометрия на турбината - това последното не разбрах защо точно се наложи. Първоначално отидох само за чистене на EGR и турбина, и диагностика на турбина и дюзи, това с дюзите - като възможна причина за запушване на DPF-а. Като си взимах колата, изведнъж ми предложиха, да ми сменят само разпръсквачите на дюзите, и твърдяха, че това почти сигурно щяло да оправи проблема. Отказах обаче, защото първоначално твърдяха, че не можели да ремонтират дюзи, и че в България никой не ремонтирал помпа-дюза, пък после, като реших да си взимам колата, ми разглобиха пред очите една дюза до половината, за да ми покажат как точно ще направят евентуалния ремонт.

И така, отидох с вървяща кола, тръгнах си с кола, която едва се движи, а най-гадното е, че в неделя трябваше да замина на почивка в Гърция, платил съм и капаро, и сега нямам кола (бях ги предупредил за това, и уж нямаше да има проблеми).

Въпросът ми е как е възможно да се случи това, при положение, че допреди "ремонта", колата вървеше прилично. Може да е имала някаква малка разлика спрямо момента, в който я купих, но си теглеше добре, при пълна кола, на 6-та качва баири без никакви проблеми. Сега празна, с 30-40 едва пъпли по баирите, и с 60 на равно, и светна грешка.

Някакви идеи откъде мога да си намеря дюзи втора употреба? Номерът на производителя е: 038130073bc

Толкова засега. Ако добия повече яснота дали е от старост на дюзите или неправилна работа на сервиза, ще дам още информация, включително и къде точно се случи.




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 29 юни 2018 18:12


Почти съм сигурен,че стават от 2.0 ТДИ/140кс от Ауди А4/В7.
BPW
За кода на мотора трябва да се провери.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот tdi fen » Пет 29 юни 2018 19:18


първо намери читав сервиз които да установи точният проблем


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4613
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот hvp800 » Пет 29 юни 2018 21:42


Дюзите от 1,9 също ще ти свършат работа , или такива от 2.0 тди 8 клапановите. И въобще не са редки .....
Но преди всичко намери читав сервиз .


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Пет 29 юни 2018 22:02


Читав сервиз съм намерил отдавна, но тоя път си позволих лукса да не отида до него, в Герман и наистина ще ми излезе луксозно. Днес срам-не-срам звъннах и на Никси, неговото мнение беше същото, че от 2.0 ТДИ, с 8 клапана да търсим. Надявам се да стане. Някой опитвал ли е подобно нещо? Иначе все още ми е много интересно за причината да умрат моите дюзи, но явно ще остане някъде там...


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Съб 30 юни 2018 10:14


Намерих работещи дюзи от 1.9 ТДИ, 131 к.с., от познат. Понеже са в провинцията, въпросът е дали стават наистина, за да ги пращат спешно?


Потребителски аватар
radko153
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 01 авг 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот radko153 » Съб 30 юни 2018 11:07


Здравей колега,прочетох темата ти с интерес ,понеже имах абсолютно същия проблем преди 2 години. Карам WV Passat от 2001година ,код на мотора ми е AVF 131к.с. . Сменял съм 2 пъти ремонтни комплекти на дюзите и двата пъти в оторизирания сервиз на WV ,следователно на 200 000 при закупуването на автомобила и на 457 000км. При първата смяна всичко беше наред.При смяната на ремонтни комплекти на 457 000км ,колата загуби тотално мощност,остана за отстраняване на проблема в сервиза. От сервиза ми се обадиха ,че дюзите са изпратени в Германия за проверка. Като от там са казали ,че дюзите са износени и трябва да бъдат подменени. Предложиха ми цена от 951лв на брой с връщане на старите дюзи. Общо заплатих 4 364лв и колата заработи перфектно. В момента е на 523 000км и нямам никакъв проблем.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Съб 30 юни 2018 11:31


Здравей, колега! Благодаря за информацията! Аз засега стоя далече от мисълта за нови дюзи, защото те ще струват почти колкото струва колата в момента. Иначе, за последната година съм вложил вече почти 5000 лв. в нея - миналата година смених всички свещи, комплект съединител+маховик, защото приплъзваше вече (май беше още с оригиналните, защото маховикът беше доста разбит), всички ремъци и водна помпа, защото бяха минали 6 години от предишната смяна на ангренажа, наскоро смених всички амортисьори, защото и те бяха поомекнали, направих рециклиране на фаровете, тъй като бяха брутално слаби, ремонтирах щората на багажника, два пъти чистих DPF-а, сега чистих EGR-а, смениха геометрия на турбината, два тампона на предните носачи, и тези, които ми смениха ремонтния комлект на дюзите, ме изненадаха и със смяна на накладки и задни дискове, което беше неочаквано за мен (това предстои да го уточним сега, защото се оказа, че забравили да ми сменят предните накладки и ще проверя на друго място дали са били наистина за смяна). Може да пропускам някоя и друга по-дребна дейност. Преди 2-3 години (не повече от около 30000 км.) смених и разпределителен вал. Мислех до година да я сменям тая кола, но при това положение вече се чудя дали да не я побутам още известно време, че едва ли мога да ѝ взема тия пари, въпреки че си пазя документите от повечето големи ремонти. Нови дюзи обаче ще ми дойдат в повече засега.

П.С. Иначе е интересно това, че и в оторизиран сервиз се е случило подобно нещо, като остава интересно как са работили до предишния ден без проблем


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Съб 30 юни 2018 12:10


Намерих в Монтана една А4 2.0 ТДИ от 2005 г., но кодът на двигателя не е BPW. Дюзите са с код 0414720404, ей такива:
http://www.commonraildiesels.com/produc ... 0404-p-289

Имат ралика на външен вид с моите, и предполагам, няма да станат?

Последна промяна от ecm на Съб 30 юни 2018 16:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radko153
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 01 авг 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот radko153 » Съб 30 юни 2018 12:51


Ремонтите които съм правил по моят  Passat,не мисля че има смисъл да описвам. Но 90% съвпадат с твойте,явно пасатите имат сходни проблеми. Когато моите дюзи умряха,разпитвах за ремонт на помпа дюзи. Това което аз разбрах е че не могат да се ремонтират,не съм напълно наясно,но не бих се доверил да ми сменят разпръсквачи където и да е било. Съгласих се за нови дюзи ,смятам че направих най-добрия избор. Имах леки вибрации в купето,пушек при първи старт всичко това изчезна. При разговора с приемчика ми обясни,че над определен пробек дюзите се износват и най-добре да бъдат нови. Забравих да вметна, че на около 260 000км смених тандем помпа,поради теч на гориво и по-твърд педал на спирачките.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Нед 01 юли 2018 12:12


Здравейте отново,
Понеже в сервиза, в който стана белята, накрая ми предложиха варианта да сменим само разпръсквачите и твърдяха, че са 90% сигурни, че ще стане, докато търсех в Ибей дюзи, попаднах на тая обява, в която пише, че тия разпръсквачи са за 1.9 и 2.0 ТДИ с 8 клапана, та се чудя дали да взема само разпръсквачи и дали наистина от 1.9 биха станали на 2.0, защото вариант е и да сложа втора употреба разпръсквачи от 1.9 ТДИ на моите помпи или евентуално да взема тия нови разпръсквачи?


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Пон 02 юли 2018 11:54


Забравих да напиша, че в НН сервиза, които са представители на Бош, казаха, че с тези дюзи колата не би трябвало да е вървяла и допреди ремонта. Днес звъннах на едно от представителствата на Порше в София и там приемчикът ми каза, че никога не са имали такъв проблем, и мнението му беше същото - с тези дюзи колата не би трябвало да е вървяла и допреди ремонта. Преди ремонта обаче колата вървеше доста добре.

И понеже вече писах в още една тема, проблемът с дюзите стана в сервиза на Вальо (Ventoman).


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот niks76 » Пон 02 юли 2018 18:38


дюзите дали са от твоята кола?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 02 юли 2018 20:01


Много уместен въпрос.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Пон 02 юли 2018 22:17


Ами не исках да го задавам аз тоя въпрос, но и на мен ми се върти постоянно. Днес звъннах и в още едно представителство на Порше, и там ми казаха, че такъв проблем не са имали никога.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта