Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Danny boy » Пон 02 юли 2018 23:32


абе аз бая пъти съм качвал и свалял дюзи на моята кола и съм сменял гумички,и дюзи съм разглабял и разпръсквачите съм си почиствал че пикаеха а не пръскаха на мъгла,и запекли дюзи съм раздвижват че им залепват иглите и соленоида не може да ги премести ама такова чудо като твоето никъде не съм чувал.На тези дюзи почти нищо не им се разваля или работят или не,а разпръсквачите единствено могат да се подпушат но и това се лекува,рядко се износват толкова много че да не работят.
Или тези дюзи не са за,от твоята кола,или нещо са магарени и и са запушени разпръсквачите или са разглабяни и грешно сглобени,макар че ако си разглабял такава дюза ще се убедиш че трудно можеш да объркаш при събиране,или не са регулирани правилно.
иначе казано няма как щом да работили и 4те изведнъж да спрат без причина.
Но аз все си мисля че дюзите ти са ок,и ти си споменал че са сменяли геометрия на турбината а там има една гривна ,която може да се обърне ако не се внимава и симптомите са точно такива,липса на мощност.Така че...е вариант да се провери и това.




Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Ventoman » Вто 03 юли 2018 6:59


Дюзи с номер 038 130 073 BC се слагат само и единствено на Passat B5.5 код на двигателя BGW. Мисля че темата е пусната с цел да се изкажат професионални мнения и възможни причини. Никога не съм имал такава кола и няма и да имам. Камерите в сервиза помнят пет дена на зад. Ако не е минал този срок ще сваля записа да се види че не са напускали територията на предния капак на колата. Геометрията е сменена поради износване в ринга който управлява лопатките на геометрията и самите лопатки. Причината беше пренадуване над 1.6 бара при търсени 1.3 Ринга е огледален и няма варянт за обръщане за финал турбото е настроено на флоубенч. Преди да звънне клента да каже да сменим няколко изгорели крушки по колата и ремонтни комплекти, тествах колата и си имаше мощност. Може би не на 100% за моделно но се движеше и вървеше нормално. Замерил съм всичко в движение с компютър и разлики в налягането на турбото нямаше. Направихме смяна на опръстени както на всяка друга помпа дюза. След запалване на автомобила оставихме да загрее и закачихме с компютъра. Резултата беше 23 мг на празен ход. Автомобила не можеше да се изфорсира повече от 1800об. След утразвук и проверка на стенд Bosch, в НН сервиз. Нещата значително се промениха. Окло 5.8 мг на празен ход. Автомобила се форсира на място но по трудно развърта. В движение е като не повече от 60кс.

Недуомявам какво се случи за това пожелах да проверим дюзите на стенд. Съответно поех и всички разходи. Съжелявам че се случи при нас и сега сме ние на килимчето.

Има рапечатки на дюзите от стенда. Ако може нека качи колегата снимки на тях. Колегата bobbby_ имаше същия случай преди години. Нека ако може да сподели мнение. Не бягаме от отговорност! Ако се докаже че сме извършили нещо грешно и сме увредили с деиствята си дюзите ще поемем всички разходи по отстраняване на проблема. Но не можем да си сложим въжето за износени части и изтекъл живот. Провел съм доста разговори със собственика на автомобила и съм изказал мойте предположения и варянти за действие. Нека сам сподели.

Искам да помоля да не скачаме дори и между колеги с нападки. На мен като ми звъннат от друг сервиз да попитат за съвет или цялостно извършване на ремонт, сядам и бяснявам и никога не нападам.

Ако това се беше случило на пътя или в друг сервиз сега друг щеше да е на киломчето. Не мисля че е това целта.

В друга тема се подсетих че последно време колата е правила безброй поредни регенераций на DPF филтъра и карана известно време без почистваща течност. Тези регенераций е известно че скапват распръсквачите. Нека помислим и върху това!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Danny boy » Вто 03 юли 2018 11:51


Хубаво е ,че се уточняват тези неща.
Информацията която давате е ценна ,и без нея никой колега не би могъл да бъде полезен,ако е във възможностите му да помогне с нещо.
Положението наистина е кофти и за двете страни,и все пак мисля, че трябва да има някакъв изход,като за начало смяна на разпръсквачите за проба е добър вариант и не толкова скъп ,за да се изключи фактора дюзи евентуално.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Вто 03 юли 2018 13:40


Искам първо да уточня, че в никакъв случай не търся конфронтация на всяка цена, нито пък някой да ми плати скъпите части, ако са износени. Аз недоумявам обаче как може колата да е работела допреди ремонта, както написа самият Вальо, сравнително добре и след това да умре по тоя начин? Ако разпръсквачите са се скапали от чести регенерации, то би трябвало да не работят и преди ремонта, нали? Какво е обяснението за това, че преди ремонта колата вървеше? Съжалявам, но на мен не ми звучи логично. Ако някой има повече информация, нека покаже първо как дюза се скапва от честа регенерация на DPF, и след това - как такава скапана дюза може да работи допреди смяна на ремонтния комплект и да умре след това. Ако има логично обяснение, ще го приема. Заради това, че до момента няма решение на проблема, се наложи днес да откажа почивката в Гърция, от което загубих още 600 лв. капаро, два дни отпуск, доверието на хотела, и възможността да отида пак на същото място в сезона, защото всичко е заето, за капак ме чакат още около 1000 лв. ремонт. За протокола, вчера Вальо ми звъня, като ми предложи да опита да смени разпръсквача на една дюза за негова сметка, и ако това проработи впоследствие при всички дюзи, и колата върви, тогава да платя само разпръсквачите. За съжаление, аз не мога да проявя повече доверие и не желая колата ми или нейни части да бъдат ремонтирани повече на същото място.

Последна промяна от ecm на Сря 04 юли 2018 14:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот roly » Вто 03 юли 2018 14:04


Аз бих оставил колата в този сервиз да се потят над нея, докато аз се плацикам в белото море.
За Гърция си има и други видове транспорт, нали?


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Вто 03 юли 2018 14:27


До мястото, на което ходя, няма друг удобен транспорт. Особено за хора, които ходят с пълен догоре Пасат комби. Отделно, че на самото място кола е необходима за обикаляне, освен ако не искаш да се закотвиш на едно място. Също така, до последно се надявах, че ще се намери решение за колата, но от хотела взеха да дават зор какво ще правя и бях принуден да им откажа в последния момент. Нека обаче не изместваме темата! Вариантите да оставя колата в сервиза, и до момента предполагат да платя доста пари за нещо, за което нямам все още логично обяснение, че е нужно. Ако чуя логично обяснение, ще си променя мнението.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот niks76 » Вто 03 юли 2018 18:01


най лесно е да се пробва с други дюзи дори и да са от 1.9 стария тип за да се знае че е от тях проблема,като е без значение дали са от 131коня-колата трябва да тръгне поне до средни обороти както трябва
като джокер ще подскажа че си с първото edc16 и помпа дюзи могат да се сложат от доста мотори които са с по голяма кубатура и сходни параметри,ваг номера не е толкова важен в случая
въпрос към Вентоман-сигурен ли си на сто процента че са дюзи?
ако колегата не може да си намери за проба ,мога да помогна за тестови бройки но подмяната ще е в друг сервиз в софия


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Danny boy » Вто 03 юли 2018 18:11


На ЕГР-а има една клапа за меко гасене,хваната на байонетна връзка към метална пластина(закопчава се със завъртане на нея).Ако по някаква причина вибрации,температура се откачи,то клапата вътре в самия егр се затваря и симптомите са същите,върви някак ама все едно няма турбо.Случвало ми се е 1-2пъти е движение.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Ventoman » Вто 03 юли 2018 19:18


Ники. Убеден съм че сгънаха дюзите. Карах и замерих колата между ремонтите. Нито съм лъжец нито крадец. Нито дюзи нито разпръсквачи ми трябват за помпа дюзи. Недоумявам случилото се. За това пък вярвам на стендове и машини. В теста на дюзите на стенд ясно показаха че при търсени 64 мисля бяха милиграма впръскват само около 14-15. Трябва да потърся ако не съм ги изхвърлил, но имах разпечатки на нормално работещи дюзи и намойте със вложени лично от мен разпръсквачи водещи се +100% гориво фирад. На стенда показаха +70%. В никакъв случий няма как да си помисля да взема на някого дюзите или разпръсквачите и да играя наякви циркове. Тези дюзи са толкова рядки че дори в ebay.de мисля се продаваше само един брой. Второто нещо. Собствника на Passata два дни се двуумеше дали да прави това преди пътуването си. Като на няколко пъти сам му казах че едва ли нещо ще и стане на колата и да питува така. Който както иска нека ме обижда в този форум, но не съм някакъв безсърдечен идиот. Платих си за тес на дюзи и още общо девет ремонтни комплекта и болтове да отсея съмнението си в качеството на изпълнение на ремонта на работника ми. Изпитвам огромно съчуствие и желание да помогна. Предложението ми да сменим един брой чисто нов не разпечатан разпръсквач на BOSCH поръчан по парт номер за тази дюза и да го монтирам и замерим, е изцяло на принципа проба грешка. Ако има грешка ще е замоя сметка и една наука. Ако не ще решим проблема по най качествения и евтин възможен начин. Не бих обеждавал собственика на passat’a че може да си кара с дюзи различни от неговите защото нито знам колко гориво ще впръскват, бедни ли са, богати ли са смесите, с DPF филтъра какво ще стане. Ще пробият ли някое бутало. За теста става. Но проблема си е в дюзите. За мен щом електрическата им част работи, помпат и впръскват значи помпения елемент и клапана им работят. Или е постъпил боклук в тях от нафтовата магистрала или са износени иглите на разпръсквачите и обезвъздушаването ги е довършило.

Прилагам линк в който ясно се вижда годината на снимките когато слагах мойте разпръсквачи. Те са чисто нови. Искам да отсея съмненията, че ще монтираме стари камо ли пък да сме свалили работещи от тези дюзи и после пак да ги върна. Нокой клиент не сме изгонили от сервиза. Всеки може да седи и гледа извършването на ремонта.

Ума не ми го побира да загубя безброй клиенти печелейки някакви сто-двеста лева, който вече съм похарчил в търсене на проблема.

Искам и съм готов да помогна за отстраняване на проблема!!! (стига да ми се даде възможност)

Не би ми било приятно автомобила обикаляйки сервизи след нас да ни закачат заслуги за всякакви други дефекти по автомобила не причинени от нас!!!



http://ventoman.snimka.bg/tuning/leon-cupra.506012


yuliqn_dimov
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 28 юни 2013 19:09
Автомобил: mk4
Двигател: asz 2002
Местоположение: Хасково\София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот yuliqn_dimov » Вто 03 юли 2018 19:31


Смени дюзите (дано уцелиш читави) вярвам че колата ще се оправи . Имах същия проблем и стигнах до извода ,че моя майстор е прецакал разпръсквачите . Успех


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Вто 03 юли 2018 20:56


Доколко е вероятно проблемът да е от въпросната клапа, спомената от колегата Danny boy? Все пак, беше правено и почистване на EGR-а, и може да е разбутана? Иначе, искам да отбележа, че аз наистина не горях от желание да правя смяната на ремонтния комплект, и то повече по финансови съображения, защото цената ми се видя висока. Вярно е и това, че ми беше казано, че може и така да карам, но след като аз изрично попитах - малка, но все пак важна разлика. В крайна сметка, след като беше установено, че може би има нужда от ремонта, наистина аз взех окончателното решение да се направи смяната на ремонтния комплект преди пътуването, но само защото останах с впечатлението, че това е съвсем рутинен ремонт. Ако съм имал и най-малкото съмнение, че може да стане проблем, щях да отложа за като се върна.


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот roly » Вто 03 юли 2018 22:31


Помисли логически- 4 дюзи не се запушват ей така едновременно.
Магариите с EGR-а са добра следа.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот Ventoman » Вто 03 юли 2018 22:41


Passat с код на двигателя BGW е с електрическа дроселова клапа и електрически EGR ! Невъзможно!!! Пак казвам. Тествам, колата върви, сваляме капак клапани, кобилици дюзи, дюзите. Демонтираме старите ремонтни кмплекти. Ползваме малко обезмаслител (brake cleaner) че става мазало. Монтираме новите ремонтни комплекти. Мажем леко със смазка леглото в което се вкопават дюзите. Мажем леко и самите опръстени. Монтираме дюзите на ръка докато не хлопнат на дивтунгите. НЕ ги прибираме с болтовете. Нови болтове. Мерим растоянието за монтаж от страницата на главата до всяка дюза по данни от elsa win. Затягаме 12nm + 270 градуса. Монтираме кобилицете като преди да ги стегнем сменяме реглажните резби и ги оставяме хлабави. Стягаме коболиците 20nm и 90 градуса. Правим хлабината на всяка дюза в момент на натиск. Контра гайките на 30nm. Обезмасляваме главата и гарнитурата капак клапани. Четири точки силикон в крайните пети. Стягаме капака на клапаните 10nm.

Баба ми веднъж да и покажа ще го направи без грешка.

Даваме двайсетина пъти само на контакт, колите с помпа в резервоара да подкачат. И въртим в поредица от десет секундни стартирания на стартер докато запали.

Оставяме автомобила да загрее в покой над 80 градуса и гледаме на диагностика. Тогава видяхме въпросните 23mg.

Но и сто пъти да го повторя, процедурата е една. Всичко друго е съчинения!!! В никакъв случай не подхождаме непрофесионално към извършване на ремонтите.

Вържете ме в едно мазе и ме разпитайте всеки болт на този мотор с кой номер глава на ключ е и на колко нютуна се стяга. Знам всичко на изуст. Опитал съм се да предам всичко на работниците си. Ако нещо не зная идват или ми званят по телефона дори в тоалетната да съм и питат. Ако не се свържат с мен, отварят сами ремонтната програма и четът. Ако не намерят задоволителен отговор на въпросите си, сядат на монтьорския диван и ме чакат. Случвало се е три часа нищо да не правят по даден автомобил защото чакат моето решение и подход към проблема.

Само да вметна че сервиза ни от няколко месеца има подписан законен договор за обучение за майсторско свидетелство. Мога да снимам и покажа.

Сам исках да остановя допусната ли е монтьорска грешка или не. Не съм оставил безнаказано безхаберие от страна на монтьорите в сервиза и ощетен клиент.

До поста по-горе. Твоя майстор как прецака разпръсквачите?


Потребителски аватар
radko153
Мнения: 23
Регистриран на: Пет 01 авг 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот radko153 » Вто 03 юли 2018 23:45


Колега понеже не ми вярваш ,че дюзите не са ми сменени в сервиз на WV group  и звъниш насам натам да разпитваш. Понеже съм живял повече от 10 години в Солун (сам можеш да провериш тъй като оставям с впечатление,че се ровиш в постовете на потребителите,може да ми видиш темите за София-Солун и Солун-София) . Я ми дай телефона на въпросния хотел и да разговарям с тях на гръцки,коя резервация не може да се отмени и не могат да се върнат пари при основателни причини! Дори и в твое присъствие бих го направил! Да не се окаже само ,че в момента си в Гърция и си почиваш на морето ,а тук разиграваш една камара хора да ти играят по свирката! За първи път чувам някой ,който откаже резервация и хотела да бъде с недоверие към клиента!


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5.5, 2.0 TDI, 136 к.с., BGW - тотална загуба на мощност след смяна ремонтен комплект дюзи

Мнениеот ecm » Сря 04 юли 2018 11:04


Колега, нека не влизаме в повече филми! Никъде не съм писал, че не ти вярвам. Мисля, че имам право на собствена проверка, нали? Това въобще не изключва казаното от теб - може и в Солун да си правил ремонта, може и тук да е, пак не се изключват. На мен в две представителства на Порше ми казаха, че не са имали досега такъв случай, и в едното казаха, че според тях колата не би трябвало да е вървяла и преди ремонта. Същото го казаха и в НН-сервиза, Вальо присъстваше. Що се отнася до хотела - прилагам снимка на бележката, която ми издадоха за капарото. В седмицата около 24 май бях там, защото се събираха повече почивни дни, и платих на ръка, защото така си спестих таксите за превод от България. На бележката датата на издаване е объркана - трябва да пише 23/5, а са написали, 23/6, но това не променя нещата. За сведение, ако резервираш през booking . com, имаш до 20 дни преди датата, да се откажеш. След това обаче пиеш една студена вода и продължаваш - стандартна практика. През май, понеже пак закъснях заради скъсан вакуумен маркуч и свършила течност на DPF-а, тогава не ме таксуваха за 2 дни закъснение, защото беше извън сезона и бяхме само ние в хотела. Сега обаче нямам никакви очи да искам да ми върнат парите, защото издънката е изцяло моя, а те ще загубят така или иначе пари и за останалите дни до 13 юли. Заради наводненията от миналата седмица може да има и други отказали се клиенти, което още повече утежнява тяхната ситуация, и те са в правото си в случая. При две такива издънки, аз ако съм на тяхно място, не бих се занимавал повече с такъв клиент. За мен пък това е проблем, защото освен, че загубих сумата за капарото, това място е много хубаво и със сравнително приемлива цена, и не исках да губя възможността да ходя там. Ето бележката, махнал съм моите и техните лични данни, първо заради GDPR, второ, защото не искам да им звъниш, и да се излагаме още. Ако не ми вярвате, че съм в София, Вальо да ми се обади днес или утре, ако има път към мен, може да се срещнем, да види, че не съм заминал. Срещата ще е обаче само с такава цел, за колата вече съм взел решение, и ще ви информирам, когато имам резултат. Виждам, че Вальо е взел присърце ситуацията, но това не намалява вероятността да е допусната грешка, и затова дюзите отиват за рециклиране на друго място, помолил съм да дадат мнение за причината за скапването, и като има резултат, ще пиша.
Прикачени файлове
Receipt.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 180 госта