Здравейте колеги ,тъй като не намерих тема с дадения си въпрос искам да попитам някой дали се е сблъсквал и как го е птстранил. Проблема е че колата по някой път държи 1800 оборота на празен ход ,намалят след много време или чрез намаляне с спирачка ,а ако включа просто на скорост колата сама си върви в обороти без да и подавам. Колата е голф 3 1.9тд ААЗ мотора . Ще съм много благодарен на помоща ви .
Поздрави !
голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Какво означава "понякога" държи 1800 оборота - в кои ситуации - след подаване на газ? ...
Зависи с какво "управление" си на празен ход...
Може да имаш амортисьорче, отпред на помпата (ГНП), което връща газта при отпускане на педала на газта.
Може да имаш и вакуумно клапанче, което прави същото (доколкото съм чел).
Може и да нямаш нито едното, а жилото на газта се връща от пружинката на ГНП-то.
Снимки от нет-а
Амортисьорче - отпред на ГНП
Вакуумното клапанче - горе на ГНП-то, с тръбичка след възд.филтър към него.
Във всички случаи, явно нещо пречи да се върне жилото на минимални обороти на празен ход.
Отзад на ГНП-то има ограничител за минимални обороти на ПХ. Близо до него минава жилото на ръчката за аванс - огледай и там да не се трият нещо...
Ако имаш и изолация на капака - кече, провиснало, може и то да пречи...
Пробвай и на ръка - като местиш лостчето на газта, в ляво горе на ГНП-то - какво се случва...
Зависи с какво "управление" си на празен ход...
Може да имаш амортисьорче, отпред на помпата (ГНП), което връща газта при отпускане на педала на газта.
Може да имаш и вакуумно клапанче, което прави същото (доколкото съм чел).
Може и да нямаш нито едното, а жилото на газта се връща от пружинката на ГНП-то.
Снимки от нет-а
Амортисьорче - отпред на ГНП
Вакуумното клапанче - горе на ГНП-то, с тръбичка след възд.филтър към него.
Във всички случаи, явно нещо пречи да се върне жилото на минимални обороти на празен ход.
Отзад на ГНП-то има ограничител за минимални обороти на ПХ. Близо до него минава жилото на ръчката за аванс - огледай и там да не се трият нещо...
Ако имаш и изолация на капака - кече, провиснало, може и то да пречи...
Пробвай и на ръка - като местиш лостчето на газта, в ляво горе на ГНП-то - какво се случва...
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Щом намалят със спирачка...значи някой преди теб малко се е олял с цикловата порция. Според мен там е заровено кучето. С какво караш? Нафта или с нещо друго мазно?
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Карам на нафта,гнп-то е само с жило и си работи добре ,подавам си с лостчето и си се връща при пускане точно до ограничителната шпилка,проблема се случва след като загрее двигателя . Интересното е че се случва по 2 , 3 пъти седмично . Чудя се дали не е прецакано зъбното колело на коляновия вал и от там да бърка центровката, от както се появи проблема колата на моменти не пали веднага мога да въртя 30 сек без дори и да припука , друг път пали от четвърт...за това не запали ли от първия път връщам ключа и пак паля държа по 2 сек макс и до 3ти 4ти път пали , без да задържам. Според вас има ли шанс да е от зъбното колело ,не ми се сваля на празно защото ако го сваля ще сменя направо и ангренажа и ролката
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
А как върви?
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Върви напълно нормално ,даже е доста пъргава и за първи път карам дизел който и прия яко каране не пуши вобще а няма катализатор
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Ако има проблем със зъбното колело, трябва на ниски да ти играе шайбата. Но това непалене понякога...има много причини. Едното наистина е зъбното колело, другата масова причина е засмукване на въздух . Това се проявява след около 2 часа минимум непалене и в повечето случи когато муцуната на колата е малко нависочко. Както и ако престои цяла вечер ( дори и на равно) . Ако предницата на колата е надолу по байр ( но не лек ) се подобрява драстично паленето, ако това е проблема де. Огледай за начало при палене имаш ли много мехурчета/въздух по тръбичката и те не изчезват в рамките на 10сек. Малки мехурчета не са проблем. Сподели, да те насочат колегите какво да правиш след това.
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Има малки мехурчета на двата маркуча към помпата но мисля че е нормално
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Като не иска да запали,пусни един плюс от акумулатора към ел. клапана на помпата.Ако запали ,то тогава е клемореда. И не забравяй да махнеш кабела за да я угасиш. За високите обороти,колегата'' печка '' е обяснил- навита цикл. порция и от там по-голямата пъргавина( и по-голям разход). Виж дали е пломбиран болта. Все пак погледни и зъбчатката долу- ако играе демпф.шайба е ясно. Може да си направиш опит преди ровенето на цикл. порция- да махнеш амортисьорчето защото понякога то заяжда и не ще да върне жилото докрай.
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
За да е пъргава, без да пуши и с нисък разход, ГНП-то е в предварение и цикловата не е много...
Нещо друго засича повечето гориво при загрял мотор.
Проблема с трудното палене е по-скоро електрически...
Хм... ако от време на време се включва стартера... - има ли някакви шумове при високите обороти?
Нещо друго засича повечето гориво при загрял мотор.
Проблема с трудното палене е по-скоро електрически...
Хм... ако от време на време се включва стартера... - има ли някакви шумове при високите обороти?
Последна промяна от georgebonev на Чет 12 юли 2018 20:55, променено общо 1 път.
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Аз съм само с жило , един от колегите в форума ми даде доста точна информация какво да погледна за което много благодаря и утре ще се занимавам. И ще напиша какво е било и как сам отстранил повредата за да помогна и на останалите ако имат някога такъв проблем
- G_G
- Мнения: 150
- Регистриран на: Вто 29 яну 2008 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: голф 3 1.9тд ААЗ високи обороти
Колега аз съм със същия мотор ААЗ и при мен беше така но до по ниски обороти 1300/1500 дойде време за смяна на нафтовия ф-р смених го и нещата се оправиха не знам дали е от ф-ра, а също смених и пластмасовия щуцер на ф-ра.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта