Дано темата вече да е в правилния раздел.
Здравейте, имам странен проблем който се завърна.
Когато закупих пасата - 1.9TDI 2002 130HP AVF мотор, след смяна на ремъци ролки и т.н. ми замениха и турбото, т.к. имаше липсваща лопатка и колата започна да пуши сивкъв дим след като е изкарам от idle обороти и да мирише на нафта, а след това пушенето спираше. Проблема се оправи с нов дебитомер, като остана само леко препушване сутрин при студено и влажно време, но след като загрееше нямаше проблеми.
Сега след 30 000км, турбото отново здаде багажа ( да 500лв за ново заради хладбина в лагерите ), но отделно имах проблем с потеглянето на баир при студен двигател - претрисаше. Та майстора ми смени турбото и е регулирал инжекторите от 180 градуса на 210 ( това имам само теоретична представа какво прави ). Сега вече съм ок с потеглянето, но....
Сега отново проблема с пушенето и миризмата на не-изгоряла нафта се завърна. Странното е, че спирам на сфетофара стоя минтуа и в момента който подам гас да тръгна, излиза въпросния синкав дим и след това го няма, докато не спра не постоя малко и така. Когато карам автомобила над 3000 оборота, също има пушек, но той е по-скоро тъмен и май ми е от спукания интерколер ( леко издиша от долния заден край - има пукнатина в пластмасата около отворите за закрепване ).
Качих едно клипче тук за да покажа как изглежда пушека - появава се само след работа на място известно време, например : спирам колата пред гаража и е отставям да работи докато отворя врата на гаража, а после докато е вкарвам става мъгла не се вижда нищо назад.
Мотора не пипа масло, нито вода. Въздушния филтър е на 5000км.
Тук са данните от VAG-COM-a след като сложих новото турбо.
Тук са няколко снимки които съм правил във времето преди да се появи пушека.
Няколко въпроса :
1.Нормално ли е "Intake Temperature" де 51 С, когато външната температура е 27С? Къде се мери тази температура - на дебитомера или след като се нагнети въздуха от турбото ?
2.Тази кола на VAG-COM не съм я виждал да вдига по-восока от 70С температура, та може ли датчика за температурата на водата да е виновник за пушека ( на таблото си държи 90С, но там е друг сензор доколкото знам ) ?
3. Въпросната регулировка на дюзите от 180 на 210С, при условие че са все още са в лимитите показателите им, може ли да доведе до неправилно изгаряне на горивото,а от там да пуши с миризма на нафта?
Пробвах да деактивирам EGR-a ( затапих му вакума ), но разлика няма.
Дайте някакви идеи, че не искам да давам сега и 120-130 за дебитомер, а я се оправи я не.
1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Здравей, най-добре да посетиш Иво /Ifidik/, ако не си все още. Това с температурата може да е от термостата или темп. датчик, но едва ли има връзка с пушенето.
- edibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна/София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Проблема е, че във Варна не планирам да ходя скоро, може би след месец, месец и нещо.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Какви са тия турбини през 30 000км, ти по-често от ремъците ги сменяш?
Щом е спукан интеркулера какъв проблем търсиш, първо го оправи че така турбини ще има да сменяш редовно и после търси проблеми с пушене.
А дали ше са на 180 или 210 на дюзите им е все тая
Щом е спукан интеркулера какъв проблем търсиш, първо го оправи че така турбини ще има да сменяш редовно и после търси проблеми с пушене.
А дали ше са на 180 или 210 на дюзите им е все тая
- edibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна/София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Да и аз така реагирах за турбото :(...дано сега изкара повече.
Намерих къде може би е проблема - проби се маркуча между металния въздуховод и интеркулера, може би е бил закъсан, но сега вече е пробит. Ще го сменя и ще пиша.
Интеркулера не е пробит, а е леко пукнат в основата, ще видя как е след смяната на маркуча с пушенето.
Намерих къде може би е проблема - проби се маркуча между металния въздуховод и интеркулера, може би е бил закъсан, но сега вече е пробит. Ще го сменя и ще пиша.
Интеркулера не е пробит, а е леко пукнат в основата, ще видя как е след смяната на маркуча с пушенето.
- edibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна/София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Днес смених скъсаната тръба и пробвах с друг интеркулер, проблема си остава. Никаква промяна. Проверих всички турбо пътища, всичко вече е ок. Смених и о-пръстените по турбо тръбите. Въздушния филтър е леко зацапан, но заедно с дебитомера ги продухах на компресора, мисля че пушека стана повече...на място задимява целия двор...
Някой знае ли начин за проверка на дебитомера с VagCom?
Някой знае ли начин за проверка на дебитомера с VagCom?
- Stoyanov_Vw
- Мнения: 528
- Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: 1.9 TDI AHF
- Местоположение: Bourgas
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Здравей, колега. Не знам колко правилно е било това с продухването на дебитомера. Той е доста чувствителна електроника и се почивства само с точно определени за целта препарати. Има вероятност да си го повредил.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
За дебитомера с ваг ком на 3 или 4 канал има искана и давана стойност на МАФ, на 3-та и 4-та до ламарината и трябва да вдигне до 8-900-1000, ако е скапан ще дава ниски стойности. А може да го откачиш от буксата да видиш има ли разлика във вървежа.
- edibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна/София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Здравейте, изчистих отново дебитомера със специален спрей ( май съдържа изопропил алкохол ), смених и въздушния филтър. Отначало пак пушеше, но реших да е пробвам по баирите, хем и да проверя това което каза toraborat за проверка на дебитомера. Доста пушек излезе след 3200 оборота....няколко пъти така до към 3400, 3500 на 3-та и после спускане на скорост....още на равното горе на място е оставих да работи докато си оправя лога от VCDS-а и изненада - нямаше грам пушек. Спуснах се на скорост, температурата падна до към 70 на таблото и отново без грам пушек. :) Остана само леко миризмата на нафта.
Логвах, 03 канал, и при пълна газ на 3-та MAF Specified e 850, а MAF Actual се колебае около 940 - това ОК ли е ?
Направи ми впечатление, че след това натискане по баирите по VCDS температурата на мотора не мина 70С, (на таблото показа 90, но то не е ориентир), след спускането на скорост си остана 71,72С. Следващия weekend ще видя как стоят нещата с термостат и сензора за температура, може оставащата миризма на неизгоряла нафта да е от подадена грешна температура на мотора.
Логвах, 03 канал, и при пълна газ на 3-та MAF Specified e 850, а MAF Actual се колебае около 940 - това ОК ли е ?
Направи ми впечатление, че след това натискане по баирите по VCDS температурата на мотора не мина 70С, (на таблото показа 90, но то не е ориентир), след спускането на скорост си остана 71,72С. Следващия weekend ще видя как стоят нещата с термостат и сензора за температура, може оставащата миризма на неизгоряла нафта да е от подадена грешна температура на мотора.
- stamicha
- Мнения: 29
- Регистриран на: Пет 13 фев 2015 11:03
- Автомобил: VW Bora 1.9TDI
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Здравей колега ! Провериси термостата и датчика!При мен по нанадолнище ми падаше до60С и се оказа термостат,сега няма проблем.
- edibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна/София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Здравейте, съжелявам за глупавия въпрос, но къде точно се намира сензора за температура на мотора, който използва ECU-то ? Доколкото разбрах четейки в нета трябва да изглежда така, но тук дават подобен сензор да стои и преди радиатора ( а няма логика да е там, можеби този е друг за радиатора).
До момента заради командировки не ми остана време да сменя термостата :(, но вече трявба, т.к. днес 18км градско в София едва вдигна 80С, след това падна пак на ~70 и радиатора е топъл още като загрява мотора, т.е. термостата е аут.
Допълнително този мотор колко литра му е охладителната система, за да знам колко концетрат да си взема. Мисля с градинския мъркуч да промия цялата система и след G12 концентрат.
До момента заради командировки не ми остана време да сменя термостата :(, но вече трявба, т.к. днес 18км градско в София едва вдигна 80С, след това падна пак на ~70 и радиатора е топъл още като загрява мотора, т.е. термостата е аут.
Допълнително този мотор колко литра му е охладителната система, за да знам колко концетрат да си взема. Мисля с градинския мъркуч да промия цялата система и след G12 концентрат.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Смени само термостата според мен. А датчикът е под тандем помпата на пластмасовия щуцер. Към 4 литра е системата.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Може и метален да е. Със сигурност е ПД131 има свещи на антифриза.
Сега в жегата при мен на 2-рия километър съм на 90° при спокойно каране до 2000 оборота на ПД150.
Преди всяка зима си слагам нов термостат
Сега в жегата при мен на 2-рия километър съм на 90° при спокойно каране до 2000 оборота на ПД150.
Преди всяка зима си слагам нов термостат
- edibg
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 17:34
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Варна/София
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Здравейте, най-накрая видях колата(по VAGCOM) да вдига над 70С :). Смених термостата, промих с маркуча и радиатора на парното и блока докато спре да излиза оцветена от антифриз вода, продухах с компресора колкото можах и сипах новия антифриз...около 6л, 3л концентрат и 3л вода...предполагам беше останало около литър по системата.
В момента след като един път стигне 90С си ги държи :). Остава да видя как ще е в по-хладните дни, пак ли ще пуши гъдината ! :)
В момента след като един път стигне 90С си ги държи :). Остава да видя как ще е в по-хладните дни, пак ли ще пуши гъдината ! :)
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 TDI/AVF сивкъв пушек с миризма на нафта след idle.
Натрупала е сажди от пробива от турбо пътищата. След малко каране на високи обороти, всичко си идва на мястото.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта