Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Идеята навярно е мотора да прескочи някакви критични обороти преди да запали, за да стане паленето без удари и притрисане.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
nikolay_ss написа: Каква е идеята според теб стартера да си върти сам до 250 оборота без да се подава гориво?
И аз не знам за идеята, но със сигурност има такава. Като ти умалее акумулаторът или ти е за рециклиране стартерът - просто го правиш, не виждам каква е драмата? Че бензинките палят с полуумрели акумулатори и стартери, предполагам?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Когато Ханс е правил тази таблица, не е предполагал, че голфу ще попадне в ръцете на бай Ганьо, който ще се опитва да го пали с полуумрял стартер или акумулатор. Въобще Ханс не може да си представи какво е това полуумрял. При него това нещо отдавна е сменено с ново.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Аз принципно, нямам самочуствието да наричам немските инжинери прости, но с оглед на скорошните умишлени манипулации на софтуера, не бих се учудил да си прав и наистина да са го направили умишлено с маркетингова цел.
В другия случай просто са прости, и са направили пропуск, което не бих го допуснал. :)
Напротив, идиоти или такива които въртят по 15 минути или се опитват да преместят колата на стартер има навсякъде, въпреки че на определени места има концентрация
Найлесното решение, е да се промени кодинга на автомат. А корекцията на картата не е от най простите решения. А и както виждам никой дори не загатва начина.
За това пак ще питам
В другия случай просто са прости, и са направили пропуск, което не бих го допуснал. :)
vanesto написа:Когато Ханс е правил тази таблица, не е предполагал, че голфу ще попадне в ръцете на бай Ганьо, който ще се опитва да го пали с полуумрял стартер или акумулатор. Въобще Ханс не може да си представи какво е това полуумрял. При него това нещо отдавна е сменено с ново.
Напротив, идиоти или такива които въртят по 15 минути или се опитват да преместят колата на стартер има навсякъде, въпреки че на определени места има концентрация
hvp800 написа:И въпрос към автора - защо бяга от най-лесното решение , а именно промяна на горивната карта ?
Найлесното решение, е да се промени кодинга на автомат. А корекцията на картата не е от най простите решения. А и както виждам никой дори не загатва начина.
За това пак ще питам
satansho написа: Въпрос с повишена трудност е как се "бута" картата. Това което се досещам е или някой ти дава променена карта, която качваш в Еку-то, или има начин да пипаш и променяш. Незнам.
Понеже едва ли ще ви се пише и обяснява някой линк ще свърши чудесна работа. Благодаря!!
- nikolay_ss
- Мнения: 1011
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Най-грешното е да се промени на автомат, както си се уверерил сам.
На много места е обяснено как се коригират карти, просто не се търси, а само се пита и затова ви се струва че никой нищо не ви казва, а то всичко го има в интернет.
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
На много места е обяснено как се коригират карти, просто не се търси, а само се пита и затова ви се струва че никой нищо не ви казва, а то всичко го има в интернет.
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
Последна промяна от nikolay_ss на Съб 21 юли 2018 7:46, променено общо 1 път.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
nikolay_ss написа:Най-грешното е да се промени на автомат, както си се уверерил сам.
На много места е обяснено как се коригират карти.
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix
Ами не съм докрай уверен. Както писах карам такава 5 години. Харчи уникално малко и върви повече от прилично. Без аномалии, може би защото е от по старите версии.
Мерси за линка! А какъв е достъпа до тези файлове, с друг софтуер или през ВАГКОМ?
Доколкото виждам на първо четене е това WINOLS -
http://blog.obdii365.com/2016/09/29/fre ... -software/
А иначе, да, а и не винаги на човек му хрумват най правилните думи за търсене в търсачка на английски. :)
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
satansho написа:
Ами не съм докрай уверен. Както писах карам такава 5 години. Харчи уникално малко и върви повече от прилично. Без аномалии, може би защото е от по старите версии.
Спасява те факта , че АГР е с гейтово турбо , защото най-големия проблем е зацапването на геометрията ( в общия случай ).
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
hvp800 написа:satansho написа:
Ами не съм докрай уверен. Както писах карам такава 5 години. Харчи уникално малко и върви повече от прилично. Без аномалии, може би защото е от по старите версии.
Спасява те факта , че АГР е с гейтово турбо , защото най-големия проблем е зацапването на геометрията ( в общия случай ).
Да, такъв отговор очаквах.
Благодаря!
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
nikolay_ss написа:Не е толкова лесно да се обесни цялото нещо. Давам ти пример, стойностите на горивото не са точно такива, а са примерни.
Ръчка 90 коня ALH -> При 2V с 10ка помпа и 0.184um, да речем че впръскваш 20mg гориво.
Автомат 90 коня ALH -> При 2V с 11ка помпа и 0.158um, може да успееш да впръснеш и повече от 20мг, въпреки че имаш по-малки разпръсквачи.
За това стойностите на автомата са по-ниски, защото с по-малко усилие, благодарение на по-големия елемент и гърбична шайба се получава по-голям дебит на впръскване.
Въпроса който ми хрумва е, налягането което създава горивните помпи различно ли е при автоматик и ръчна след като са разлини помпите? Защото не знам дали усилието е важния компонент, а по скоро налягането което би се отразило на дебита през дюзите, които за двата варианта явно са различни, а от там и вероятно на разхода.
Извод 1: ако помпите създават на теория еднакво налягане към дюзите, при автомата трябва да имаме реализиран по малък дебит, и икономия и от там т.н. спъване. Но пък по добра "мъгла" след дюзата заради по малкия отвор, което както зан ме решаващо за изгарянето и работата. И в крайна сметка води до голям плюс.
извод2: помпите са различни и с по високо налягане при автомата зада получиш същия дебит през дюзите които са по малки?
какъв е смисълът от различна помпа и елемент ( тука нещата не са ми никак ясни) ако ще подаваш същото налягане на по малки дюзи, т.е. ако няма да ползваш по големи дюзи, респективно по голям дебит и повече мощност?
Въпрос 2 в крайна сметка в кой вариант ще имаме по голям разход реално и защо?
Честно не търся логика в инжинерното решение, а по скоро някакво приемливо обяснение :)
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
И още нещо, при ремапа стойностите които се копират в картата за ръчна ск. кутия, за ниските обороти, от картата за автматик ли са взети?
Ако това са двете карти, виждам, че на практика всички други стойности са им еднакви, т.е. не би следвало да има аномали дължащи се на количеството впръскано гориво, а по скоро на други дефекти които се изразяват при тази ситуация- като напр. умирающ демфер. Или греша?
Ако това са двете карти, виждам, че на практика всички други стойности са им еднакви, т.е. не би следвало да има аномали дължащи се на количеството впръскано гориво, а по скоро на други дефекти които се изразяват при тази ситуация- като напр. умирающ демфер. Или греша?
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
в крайна сметка става ли тази промяна със ВАГКОМ или трябва мапер да го прави?
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Мисля че програмата е winol с която се прави но май има и няколко други програми за ремап
https://sites.google.com/site/vagecumap/winols-guide
https://sites.google.com/site/vagecumap/winols-guide
Последна промяна от satansho на Вто 24 юли 2018 4:03, променено общо 1 път.
- satansho
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
- Автомобил: VW T4 Audi
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Ще може ли малък жокер как се откриват конкретните карти карти, например за Hot Fix Fix в start maps ли са стойностите?
На компютър с Линукс и не съм при колата събирам информация и "тренирам на сухо"
На компютър с Линукс и не съм при колата събирам информация и "тренирам на сухо"
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
http://audibg.com/forum/index.php?/topic/108231-winols-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D1%87%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5/
Всичко, което правиш, си е на твоя отговорност. Защото, както беше казал нашият министър -председател "много като тебе вече плакаха". Имам предвид, че не е нещо, което да разбереш от ден-два четене по форумите и да почнеш да го правиш
Всичко, което правиш, си е на твоя отговорност. Защото, както беше казал нашият министър -председател "много като тебе вече плакаха". Имам предвид, че не е нещо, което да разбереш от ден-два четене по форумите и да почнеш да го правиш
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия
Изпратете ми свален файла от ECU и кажете, топъл старт ли, егр, дпф, ремап ли искате. Ще ви го направя, когато имам време и ще ви го върна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта