Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот goppa » Съб 21 юли 2018 5:13


Идеята навярно е мотора да прескочи някакви критични обороти преди да запали, за да стане паленето без удари и притрисане.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19141
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот stefan4o » Съб 21 юли 2018 6:44


nikolay_ss написа: Каква е идеята според теб стартера да си върти сам до 250 оборота без да се подава гориво?

И аз не знам за идеята, но със сигурност има такава. Като ти умалее акумулаторът или ти е за рециклиране стартерът - просто го правиш, не виждам каква е драмата? Че бензинките палят с полуумрели акумулатори и стартери, предполагам? :icon_lol


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот vanesto » Съб 21 юли 2018 6:57


Когато Ханс е правил тази таблица, не е предполагал, че голфу ще попадне в ръцете на бай Ганьо, който ще се опитва да го пали с полуумрял стартер или акумулатор. Въобще Ханс не може да си представи какво е това полуумрял. При него това нещо отдавна е сменено с ново.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Съб 21 юли 2018 7:40


Аз принципно, нямам самочуствието да наричам немските инжинери прости, но с оглед на скорошните умишлени манипулации на софтуера, не бих се учудил да си прав и наистина да са го направили умишлено с маркетингова цел.
В другия случай просто са прости, и са направили пропуск, което не бих го допуснал. :)

vanesto написа:Когато Ханс е правил тази таблица, не е предполагал, че голфу ще попадне в ръцете на бай Ганьо, който ще се опитва да го пали с полуумрял стартер или акумулатор. Въобще Ханс не може да си представи какво е това полуумрял. При него това нещо отдавна е сменено с ново.


Напротив, идиоти или такива които въртят по 15 минути или се опитват да преместят колата на стартер има навсякъде, въпреки че на определени места има концентрация :biggrin


hvp800 написа:И въпрос към автора - защо бяга от най-лесното решение , а именно промяна на горивната карта ?


Найлесното решение, е да се промени кодинга на автомат. А корекцията на картата не е от най простите решения. А и както виждам никой дори не загатва начина.
За това пак ще питам
satansho написа: Въпрос с повишена трудност е как се "бута" картата. Това което се досещам е или някой ти дава променена карта, която качваш в Еку-то, или има начин да пипаш и променяш. Незнам.
Понеже едва ли ще ви се пише и обяснява някой линк ще свърши чудесна работа. Благодаря!!


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1011
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот nikolay_ss » Съб 21 юли 2018 7:44


Най-грешното е да се промени на автомат, както си се уверерил сам.
На много места е обяснено как се коригират карти, просто не се търси, а само се пита и затова ви се струва че никой нищо не ви казва, а то всичко го има в интернет.
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix

Последна промяна от nikolay_ss на Съб 21 юли 2018 7:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Съб 21 юли 2018 7:46


nikolay_ss написа:Най-грешното е да се промени на автомат, както си се уверерил сам.
На много места е обяснено как се коригират карти.
https://sites.google.com/site/vagecumap/hot-start-fix



Ами не съм докрай уверен. Както писах карам такава 5 години. Харчи уникално малко и върви повече от прилично. Без аномалии, може би защото е от по старите версии.
Мерси за линка! А какъв е достъпа до тези файлове, с друг софтуер или през ВАГКОМ?
Доколкото виждам на първо четене е това WINOLS -
http://blog.obdii365.com/2016/09/29/fre ... -software/

А иначе, да, а и не винаги на човек му хрумват най правилните думи за търсене в търсачка на английски. :)


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот hvp800 » Съб 21 юли 2018 8:17


satansho написа:

Ами не съм докрай уверен. Както писах карам такава 5 години. Харчи уникално малко и върви повече от прилично. Без аномалии, може би защото е от по старите версии.




Спасява те факта , че АГР е с гейтово турбо , защото най-големия проблем е зацапването на геометрията ( в общия случай ).


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Съб 21 юли 2018 8:19


hvp800 написа:
satansho написа:

Ами не съм докрай уверен. Както писах карам такава 5 години. Харчи уникално малко и върви повече от прилично. Без аномалии, може би защото е от по старите версии.




Спасява те факта , че АГР е с гейтово турбо , защото най-големия проблем е зацапването на геометрията ( в общия случай ).



Да, такъв отговор очаквах.
Благодаря!


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пон 23 юли 2018 6:07


nikolay_ss написа:Не е толкова лесно да се обесни цялото нещо. Давам ти пример, стойностите на горивото не са точно такива, а са примерни.
Ръчка 90 коня ALH -> При 2V с 10ка помпа и 0.184um, да речем че впръскваш 20mg гориво.
Автомат 90 коня ALH -> При 2V с 11ка помпа и 0.158um, може да успееш да впръснеш и повече от 20мг, въпреки че имаш по-малки разпръсквачи.
За това стойностите на автомата са по-ниски, защото с по-малко усилие, благодарение на по-големия елемент и гърбична шайба се получава по-голям дебит на впръскване.



Въпроса който ми хрумва е, налягането което създава горивните помпи различно ли е при автоматик и ръчна след като са разлини помпите? Защото не знам дали усилието е важния компонент, а по скоро налягането което би се отразило на дебита през дюзите, които за двата варианта явно са различни, а от там и вероятно на разхода.

Извод 1: ако помпите създават на теория еднакво налягане към дюзите, при автомата трябва да имаме реализиран по малък дебит, и икономия и от там т.н. спъване. Но пък по добра "мъгла" след дюзата заради по малкия отвор, което както зан ме решаващо за изгарянето и работата. И в крайна сметка води до голям плюс.
извод2: помпите са различни и с по високо налягане при автомата зада получиш същия дебит през дюзите които са по малки?
какъв е смисълът от различна помпа и елемент ( тука нещата не са ми никак ясни) ако ще подаваш същото налягане на по малки дюзи, т.е. ако няма да ползваш по големи дюзи, респективно по голям дебит и повече мощност?


Въпрос 2 в крайна сметка в кой вариант ще имаме по голям разход реално и защо?

Честно не търся логика в инжинерното решение, а по скоро някакво приемливо обяснение :)


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пон 23 юли 2018 6:22


И още нещо, при ремапа стойностите които се копират в картата за ръчна ск. кутия, за ниските обороти, от картата за автматик ли са взети?
Ако това са двете карти, виждам, че на практика всички други стойности са им еднакви, т.е. не би следвало да има аномали дължащи се на количеството впръскано гориво, а по скоро на други дефекти които се изразяват при тази ситуация- като напр. умирающ демфер. Или греша?

Изображение


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот lubo007 » Пон 23 юли 2018 15:56


в крайна сметка става ли тази промяна със ВАГКОМ или трябва мапер да го прави?


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пон 23 юли 2018 17:10


Мисля че програмата е winol с която се прави но май има и няколко други програми за ремап

https://sites.google.com/site/vagecumap/winols-guide

Последна промяна от satansho на Вто 24 юли 2018 4:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Вто 24 юли 2018 4:03


Ще може ли малък жокер как се откриват конкретните карти карти, например за Hot Fix Fix в start maps ли са стойностите?
На компютър с Линукс и не съм при колата събирам информация и "тренирам на сухо"


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1894
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот stefarata » Вто 24 юли 2018 7:54


http://audibg.com/forum/index.php?/topic/108231-winols-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D1%87%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5/
Всичко, което правиш, си е на твоя отговорност. Защото, както беше казал нашият министър -председател "много като тебе вече плакаха". Имам предвид, че не е нещо, което да разбереш от ден-два четене по форумите и да почнеш да го правиш


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот megatronS » Пет 05 апр 2019 13:45


Изпратете ми свален файла от ECU и кажете, топъл старт ли, егр, дпф, ремап ли искате. Ще ви го направя, когато имам време и ще ви го върна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта