Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пет 20 юли 2018 7:29


Каква е разликата и на какво оказва влияние?
Ще резюмирам това което разбрах между тоновете спам в двата форума - този тук и на Ауди, за съжаление дизел форума се спомина и от там няка ка да се извлече информация.

1. паленето при зарят мотор се подобрява заради впръскването на гориво на по ниски от 250 обмин
2. при прекодиране за автоматична кутия някакво мистично придърпване се появявало около 2500 оборота, но не на всички, а само на избрани ( хора и автомобили) като цяло на " по новите модели" каквото и да означава.
3. някои версии на софтуера нямат карти за автоматична и куатро и при тях няма опция за промяна
4. промяната става през VAG COM > engine > login 12233 >adaptation > channel 1 > въвежда се избора 00001 автоматична, 00002 ръчна, 00003 куатро>
5. появява се грешка 18034  - powertrain data bus missing message from tcu заради липса на автоматична скоростна кутия
Ето и възможните решения които открих за подобряване на топлия старт:

- осигуряване на добре зареден акумулатор
- стартер който да вдига 250 оборота дори и в студено време
- поставяне на резистор на датчика за температура на дв. за емулиране на студен двигател и реле което го изключва при спиране на въртенето на стартера
- промяна на работната карта за ниски температури и под 250 оборота


Ето табличката която едвам намерих в подкрепа на точка 1

Изображение


Ако някой иска да сподели някакви съкровенни преживявания след прекодирането, ще съм благодарен. Пуснах същата тема в Ауди форума за всеки случай, защото не знам къде повече се чете и ще получи отговори.
Ще моля само без спам защото от два дена се начетох и повярвайте ми главата ме боли..

Последна промяна от satansho на Пет 20 юли 2018 14:03, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот vankat-2 » Пет 20 юли 2018 8:23


Правил съм го на две коли:
Шаран AFN мотор 110 кс.Проблем с топлия старт.Вентоман ми го направи от ръчна на автоматична.Проблема изчезна до ден днешен колата така се кара и от новият собственик без нинакви ядове.
Голф 4 1,9 TDI 90 кс. пак препрограмирана от Вальо но се получи едно предърпване на втора доста гадно и върнахме настройките.Проблема се реши с нов акумулатор.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Топъл старт и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот nikolay_ss » Пет 20 юли 2018 10:48


Аз не успях да разбера какъв ти е въпросът?


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Топъл старт и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот stefarata » Пет 20 юли 2018 10:56


при мен на алхамбра с афн двигател след прекодиране на автомат се получи едно гадно задържане на оборотите високи при смяна на предавките, което е ужасно и си я върнах на ръчни. След профилактика на стартера сега пали нормално


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Топъл старт и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот vinixxx » Пет 20 юли 2018 11:50


Прекодирането към автомат работи ли за ПД?
ПП..
Аз предлагам в тази тема,всеки който е решил този проблем,да напише какво е проработило в неговия случай и после може да се закачи като "важна тема",понеже проблема е масов.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пет 20 юли 2018 12:08


nikolay_ss написа:Аз не успях да разбера какъв ти е въпросът?


Въпросът е какво освен изброените от мен неща се явява като разлика добро или лошо.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот nikolay_ss » Пет 20 юли 2018 18:48


Мога да ти кажа за мистичното ти придърпване на около 2000 2500 оборота, не си написал с какъв двигател си и т.н., затова ще ти дам пример с ALH.
При автоматична скоростна кутия, картата която отговаря за управление на помпата има по-ниски стойности, защото автомата е с 11ка помпа и друг размер разпръсквачи и на ниски обороти има нужда от повече V за да впръска, но на средни положението става обратно. Съответно като се препрограмира компа да чете от автоматичната код банка, на места има недостиг на гориво. Има и други разлики, но тази е една от основните. Виж снимката.
Решението е да се бутне тази карта която ти си дал за количеството гориво при запалване, за да не се променя режима на работа на двигателя и да се получават такива проблеми.
Другото е да си направиш профилактика на стартер, нов акумулатор и т.н.

Screenshot_13.png


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пет 20 юли 2018 19:36


Да, това е последната точка. Аз съм с две Алдита А3 с АГР мотори. На едното което карам вече 5 години прекодирано Автоматик и няма никакви аномалии, другото което също е с такъв мотор но '98 г. т.е. с една година по ново още не знам.
Въпрос с повишена трудност е как се "бута" картата. Това което се досещам е или някой ти дава променена карта, която качваш в Еку-то, или има начин да пипаш и променяш. Незнам.
Понеже едва ли ще ви се пише и обяснява някой линк ще свърши чудесна работа. Благодаря!!


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пет 20 юли 2018 19:44


Въпреки всичко пак не ми става ясно, причината за придърпването. Ако приемем условно, че всяко едно придърпване се дължи на рязка промяна ( надолу или нагоре ) на количеството гориво (или въздух), тука в картата не вижда подобно нещо или греша?!

Всъщност видях ето това, но го има и в картата за ръчната което още повече обърква нещата..
В смисъл, това "пропадане" го има като факт и на двете карти но в различна степен, което не виждам защо се усеща като придърпване само при автоматичната? Би трябвало да го има или да се засилва от умирающ маховик да речем, и при картата за ръчната, не знам

Изображениеfree pic upload

Другото което ми прави впечатление е по малката доза почти във всички клетки на автомата, може би това е връзката с икономичноста на тези автомобили?!


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот satansho » Пет 20 юли 2018 20:08


vinixxx написа:Прекодирането към автомат работи ли за ПД?
ПП..
Аз предлагам в тази тема,всеки който е решил този проблем,да напише какво е проработило в неговия случай и после може да се закачи като "важна тема",понеже проблема е масов.


ЧЧестно казано, мисля че среюнах из дебрите мнение, че не работи, но не мога да си обясня защо. Теоретично би трябвало да работи стига софтуера да позволява прекодирането или вкарването на друга карта, което е по доброто решение но не и по достъпното, де..


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот hvp800 » Пет 20 юли 2018 21:30


Понеже си дал АГР мотори за отправна точка, да сипя и мойте 50 стинки по темата.
Автомата е с 11-ка елемент и гърбична шайба де143 на ГНП-то , а дюзите 0,158 микрона.
Ръчната е 10-ка елемент , гърбична шайба де125 , и дюзи 0,184.
110-ките ползват същото ГНП но дюзите са ( по-правилно е да се каже , разпръсквачите ) 0,205 микрона..
Та дали впръсканото гориво ще е еднакво , въпреки привидно еднаквите карти ?
И въпрос към автора - защо бяга от най-лесното решение , а именно промяна на горивната карта ?

Последна промяна от hvp800 на Съб 21 юли 2018 8:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот lubo007 » Пет 20 юли 2018 21:52


как се променя горивната карта? С ремап ли?
за ПД мотори защо не става адаптация? при тях как се процедира?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот goppa » Пет 20 юли 2018 21:59


При всичките поколения ТДИ проблема с топлия старт е от износен стартер. Замазва се с ремап. Ремап само на частта за паленето е пари хвърлени на вятъра. Защото скоро след него ще смените и стартера, рамапа (прекодиранеро на автомат) само отлага ремонта и влошава износването на стартера.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот vinixxx » Пет 20 юли 2018 23:03


goppa,прекодиране към автомат и ремап(чип тунинг)разговорно са две коренно различни неща.
А има и доста хора,които си обслужват стартерите,а проблема остава.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1003
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]

Re: Топъл старт при TDI моторите и прекодиране на софтуера за автоматична скоростна кутия

Мнениеот nikolay_ss » Съб 21 юли 2018 0:01


@satansho, hvp800 ти го е обяснил. Това, че "пропадането" е еднакво не означава абсолютно нищо.
Другото което ми прави впечатление е по малката доза почти във всички клетки на автомата, може би това е връзката с икономичноста на тези автомобили?!

Не е толкова лесно да се обесни цялото нещо. Давам ти пример, стойностите на горивото не са точно такива, а са примерни.
Ръчка 90 коня ALH -> При 2V с 10ка помпа и 0.184um, да речем че впръскваш 20mg гориво.
Автомат 90 коня ALH -> При 2V с 11ка помпа и 0.158um, може да успееш да впръснеш и повече от 20мг, въпреки че имаш по-малки разпръсквачи.
За това стойностите на автомата са по-ниски, защото с по-малко усилие, благодарение на по-големия елемент и гърбична шайба се получава по-голям дебит на впръскване.

За мен решението на този проблем е просто корекция на софтуера. Тази грешка е умишлена според мен и нарочно е направена от VW.

@goppa, не е точно така. Защо на едни TDI е направено до 250 оборота да се подава гориво, а на други не? Според мен от VW са си пичове и просто на времето като не иска да ти пали колата си я носиш в официалния сервиз и ти казват, стартера има нужда от ревизия, акумулатора ще го заредим и проблема се оправя до там, че като ти падне акумулатора и стартера се износи пак опираш до тях. Защо е нужно стартера да се мъчи да върти до 250 оборота само той, като може още на 100 оборота да се подаде гориво, както е в софтуерите без проблемно топло палене? Каква е идеята според теб стартера да си върти сам до 250 оборота без да се подава гориво?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта