привет,
От скоро карам Пасат6, 2010, 2.0 ТДИ комънрейл DSG,140к.с. CBAB.
Миналата седмица се прибирах от море в Гърция и ми направи впечатление, че на изкачването от Дупница към Ново село, на магистралата, температа на маслото е висока - около 120 градуса. Стрелката за антифриза през цялото време беше закована на 90.
По едно време маслото стигна 128, а стрелката за антифриза мръдна до около 100. По това време колата беше на темпомат на 130км/ч.След това следваше спускане и аз леко върнах газта и колата се охлади - антифриза пак на 90, маслото на 110- 115гр. Двама възрастни и едно дете в колата + средно пълен багажник. Като цяло през целия път не съм качвал повече от 140км/ч, а 30-40 мин по-рано бяхме спирали за почивка да хапнем. Външната температура на въздуха беше около 40 градуса и се возехме на слаб климатик заради детето.
Четох теми във форума че маслото може да се стопли до към 140-160 градуса, но колегите бяха писали, че карат с 180-200 в продължение на дълго време.
Та въпросите ми са:
1. нормално ли е маслото да достига 130 градуса при продължително изкачване, скорост около 130 км/ч и външна температура 40гр ?
2. нормално ли антифриза на мърда от 90 градуса при горните условия?
3. има ли зависимост между двете температури на загрял мотор (четох, че маслото принципно държи 10 градуса по-висока Т от антифриза)?
Ако горната ситуация не е нормална за какво е признак това? Има ли проблем, трябва ли нещо да се сменя или ревизира?
Смяна на масло и антифриз биха ли променили ситуацията? Маслото в момента е на 1 година и около 2-3000км.
Предстои ми 1500км пътуване след месец и не искам изненади по пътя с прегряване и т.н.
Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
Единственото, което аз виждам е:
а стрелката за антифриза мръдна до около 100
Понеже показанието на арматурното табло е така направено че стрелката да не мърда в диапазона 80-100 градуса реални на антифриза. Което може да означава, че си минал 100 градуса на антифриза. Не е лошо да се проследят живи данни с VCDS или някаква друга диагностика.
При мен стрелката за температурата никога не е минавала над 90 градуса, карам подобна на твоята кола, и същото съотношение багаж и пътници.
а стрелката за антифриза мръдна до около 100
Понеже показанието на арматурното табло е така направено че стрелката да не мърда в диапазона 80-100 градуса реални на антифриза. Което може да означава, че си минал 100 градуса на антифриза. Не е лошо да се проследят живи данни с VCDS или някаква друга диагностика.
При мен стрелката за температурата никога не е минавала над 90 градуса, карам подобна на твоята кола, и същото съотношение багаж и пътници.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
Всичко е нормално при описаните обстоятелства. Не си търси сам проблеми, а си карай и свиркай.
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
- Автомобил: Golf 5 TDI
- Двигател: BXE 2007
- Местоположение: София
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
Стрелям на посоки, но при ниско ниво на антифриз не е ли нормално температурата леко да се повиши, вземайки предвид описаните обстоятелства? Не казвам, че тук това се е случило.
- stanlley
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
- Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
- Двигател: CBAB 2010 AVF 2005
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
Антифриз и масло са на максимум. Вероятно дългото изкачване и топлото време са си казали думата и колата се е постоплила за момент. Все пак продължавам да си я наблюдавам.
-
- Мнения: 552
- Регистриран на: Пон 02 май 2011 15:46
- Автомобил: Golf 5 TDI
- Двигател: BXE 2007
- Местоположение: София
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
Явно по-знаещите са прави и е норамлно.
Всички VAG които съм карал винаги са забивали на 90 и не мърдат.
Всички VAG които съм карал винаги са забивали на 90 и не мърдат.
- stanlley
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 01 окт 2015 13:48
- Автомобил: VW Passat 6 Skoda Superb
- Двигател: CBAB 2010 AVF 2005
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
След смяна на масло и филтри колата държи средно 10 градуса надолу при сходни натоварвания, като описаните по-горе.
Температурата на антифриза мръдна от 90 единствено след 2ч чакане на границата и пуснат климатик. Наоколо имаше поне 50 - 60 коли с работещи мотори и беше яко задух и жега.
След 2 минути каране след границата - всичко си беше обратно в норма.
Температурата на антифриза мръдна от 90 единствено след 2ч чакане на границата и пуснат климатик. Наоколо имаше поне 50 - 60 коли с работещи мотори и беше яко задух и жега.
След 2 минути каране след границата - всичко си беше обратно в норма.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat 6, 2.0 TDI CR, DSG - Температура на маслото
Нищо и няма всичко е нормално. Ако искаш по хладно масло сложи по-голям топлообменник.
Не случайно на бегачките слагат масло с по-висок температурет индекс след W, например 5w50 и отпред има радиатор за маслото с термостат(виждал съм такива КИТ-ове и за ТДИ) при силно напънати двигатели и 80° термостат
Не случайно на бегачките слагат масло с по-висок температурет индекс след W, например 5w50 и отпред има радиатор за маслото с термостат(виждал съм такива КИТ-ове и за ТДИ) при силно напънати двигатели и 80° термостат
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта