Привет колеги, преди десетина дена като се прибирах от работа и карайки на лек баир с около 80 на 5-та предавка, колата взе да губи мощност и почна да тресе яко цялото купе. Едвам се прибрах че бях близо вече. Като подам газ тресе яко, сакаш двигателя се опитва да изскочи от мястото си. На свободна на място оборотите са стабилни, но като подам газ тресе и чука мотора и сякаш работи на 2 или 3 цилиндъра, а от ауспуха излиза силно задушлив бял пушек и мирише много на нафта.
Тук при нас няма кадърни майстори, то и колата не може да се кара така, но поне ако може да ме насочите за вероятни причини бих се радвал. Стана изведнъж без признаци и без да съм я зорил нещо. Какво и как да проверявам? Маслото няма примеси и си е на нивото, антифриза също, но си чука мотора и ме съмнява за механичен проблем вътре (дано не е).
Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
Провери центровката с vcds!
Може да има и въздух в горивото.
Може да има и въздух в горивото.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
Да не се е охлабил болта долу,който държи демпф.шайба и зъбчатката на вала.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
На пастите е рядкост да разбие болта. Но не е невъзможно. За това казах да провери центровката.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
А на кой канал да гледам центровката и какви стойности трябва да дава? Разполагам с KKL кабел - синия, обаче не му разбирам много.
Не разбрах за какъв болт става въпрос
Не разбрах за какъв болт става въпрос
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
На коляновия вал, дето държи ангренажното колело
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
щом имаш кабел виж за грешки.
Ако е центровка при такива симптоми ще има грешка.
Ако е центровка при такива симптоми ще има грешка.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
Не можах да проверя центровката понеже не е регистриран VCDS lite v1.0 и пише че не се поддържа вече тази версия, но и не искам да ъпдейтвам за да не прецакам кабела.
Излезе една грешка обаче
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Monday, 30 July 2018, 18:52:02:0
Control Module Part Number: 038 906 018 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 40SG 1629
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 05314
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
Изтрих я, не се появи отново, но няма промяна в работата на колата.
Пали веднага, оборотите са стабилни но мотора е шумен, трака и тресе.
Ще проверим с приятел тези дни за въпросния болт цитиран по-горе.
Огледах моторния отсек и не виждам изхлузени тръби на вакумите, сякаш всичко е наред.
Излезе една грешка обаче
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Monday, 30 July 2018, 18:52:02:0
Control Module Part Number: 038 906 018 P
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 40SG 1629
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 05314
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
Изтрих я, не се появи отново, но няма промяна в работата на колата.
Пали веднага, оборотите са стабилни но мотора е шумен, трака и тресе.
Ще проверим с приятел тези дни за въпросния болт цитиран по-горе.
Огледах моторния отсек и не виждам изхлузени тръби на вакумите, сякаш всичко е наред.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Special Notes
It is not uncommon for a TDI to set Implausible Signal Mass Air Flow Sensor (G70) faults and/or Boost Pressure, Intake Manifold Pressure faults when the engine performance is reduced due to excessive restrictions in the intake or exhaust systems. Restricted Catalytic Converters will directly affect turbocharger operation.
Смени маркучите! И провери дали нямаш пробив в актуатора на турбото.
Possible Symptoms
Reduced Power
Possible Causes
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
In 1Z/AHU engines, stuck/rusted wastegate or actuator.
Possible Solutions
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check Hoses
In 1Z/AHU engines, clean rust scale off wastegate/actuator to allow lever to move.
Special Notes
It is not uncommon for a TDI to set Implausible Signal Mass Air Flow Sensor (G70) faults and/or Boost Pressure, Intake Manifold Pressure faults when the engine performance is reduced due to excessive restrictions in the intake or exhaust systems. Restricted Catalytic Converters will directly affect turbocharger operation.
Смени маркучите! И провери дали нямаш пробив в актуатора на турбото.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
Колата е счупила клапан, и е надрала вала. Ще се сменя главата.
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
Така, равносметката е следната : оборудвана глава от друга кола, шлайф на главата, припасване, смяна на семеринг, гарнитура, нов ангренажен комплект, ново масло, филтри, антифриз, труд, вакумни маркучи, водни съединения , дреболии и т и.н. Олекнах с 1200 лв
Възможно ли е цялата тази беля да е станала от грешна центровка ? След сервиз колата успя да мине 20 километра. Беше отваряна помпата за смяна на уплатнения понеже сълзеше.
Възможно ли е цялата тази беля да е станала от грешна центровка ? След сервиз колата успя да мине 20 километра. Беше отваряна помпата за смяна на уплатнения понеже сълзеше.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Тресене и тракане на двигателя на пасат Б5 АФН
По бих заложил на некадърно монтиран обтегач на ремъка
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта