Здравейте имаме голфче със 75 коня мотор, които преди години скъса болта държащ шайбата на ангренажния ремък към коляновия вал. Колата сега я карат на страх, но аз не си поплювам, като я карам
Някой имал ли е подобен проблем и на какво според вас може да се скъсването. Какви са впечатленията от подобни мотори?
Golf III 1.9 TD проблемен мотор?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf III 1.9 TD проблемен мотор?
Колега,въпроса ти е повече за ''диз.агрегати''. Мога да ти кава,че ако е направен мотора както трябва- няма от какво да се притесняваш. Карах венто с такъв мотор около 5 години и не съм имал АБСОЛЮТНО никакви проблеми - само нафта ,смяна на масла и филтри и само газ,газ. За 100 000км приблизително съм сменил само подгр.свещи и маркучи за излишната нафта по мотора. Карал съм го със всякаква нафта,даже и бай-тошовска на 30г, със олио,с хубава нафта,с крим. нафта ,абе със всичко що е мазно- абсолютно непретенциозен двигател.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf III 1.9 TD проблемен мотор?
Аз имах подобен проблем. viewtopic.php?f=11&t=466237
Моят мотор е tdi и положението е малко подобрено спrямо td. Вместо шпонка има една засечка, която се разбива до степен да не пали мотора без същият да накриви клапаните.
Разхлабването на болта се дължи на това, че конструкцията на този възел е останала непроменена десетилетия, а автомобилите са се променили доста през това време. На тоя болт са накичили в последствие и хидравликата на волана, и компресора на климатика и по-мощните генератори, заради всичките нови екстри. Та хич не му е лесно на това боктче да удържа целия тоя напън години наред.
За да нямаш проблеми за напред, просто сменяй болта с нов при всяка смяна на ангренажа. И го стягай по предписание! 90Nm и 1/4 оборот. Само така ще си изкара гарантирано срока на експлоатация на ремъка без да се разхлаби.
Моят мотор е tdi и положението е малко подобрено спrямо td. Вместо шпонка има една засечка, която се разбива до степен да не пали мотора без същият да накриви клапаните.
Разхлабването на болта се дължи на това, че конструкцията на този възел е останала непроменена десетилетия, а автомобилите са се променили доста през това време. На тоя болт са накичили в последствие и хидравликата на волана, и компресора на климатика и по-мощните генератори, заради всичките нови екстри. Та хич не му е лесно на това боктче да удържа целия тоя напън години наред.
За да нямаш проблеми за напред, просто сменяй болта с нов при всяка смяна на ангренажа. И го стягай по предписание! 90Nm и 1/4 оборот. Само така ще си изкара гарантирано срока на експлоатация на ремъка без да се разхлаби.
Re: Golf III 1.9 TD проблемен мотор?
Голфа е най-постния вариант от '94-та. Набор ми е Иначе на самата шайба при работа на мотора се вижда, че не правилно във вертикална величина. Сякаш не е стегната до край, но е почти незабележимо ако не се загледаш. Правиха му някакво фрезоване, но знаете ги майсторите в днешно време Иначе до сега са минали години и не е имал такова заболяване. Но и колата прави не повече от 5 хил. на година. За заводските около 150 хил. надали ще ми повярвате Така ще се кара, ако има нещо проблемно с мотора ще го споделя.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf III 1.9 TD проблемен мотор?
Ако фрезоването е както трябва и болта и зъбчатката са сменени и стегнати както ти е посочил ''гопата ''-няма да имаш проблеми.