Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот ivanovkbg » Сря 15 авг 2018 7:03


Здравейте, колеги.

От скоро съм собственик на въпросният пасат и имам въпрос.

Колата беше за купена преди 3 седмици, като преди да я обслужа я карах няколко дни и въпросните проблеми ги нямаше. Те се появиха след обслужването, но не знам дали са свързани с него или не - възможно е и да не са свързани.

Та проблемът, който забелязвам е следния: Когато колата е стояла цяла вечер или за повече от 5-6 часа при първото палене задържа за 5-6 секунди на 800 оборота и в това време претриса(не много силно, но се усеща), след това се форсира до към 1100 оборота за няколко секунди и чак тогава оборотите се нормализират на около 800. Веднъж запалена, дори и за няколко секунди, повторното палене е без тези проблеми.

При студеното палене за няколко секунди, може би минута, има лек бял дим, което аз оприличавам на пара и смятам, че е нормално - има го само сутрин, но бързо изчезва, самият дим/пушек/пара не мирише на нищо - нито на масло, нито на нафта.

И още един малък проблем, който забелязвам - при ускорение при преминаване през около 1800 оборота, точно там, се усеща леко придърпване - само веднъж и си продължава без проблеми - сякаш се усеща най-добре на 1-ва и 2-ра скорост.

Както казах тези проблеми не се забелязваха преди обслужването, въпреки, че я карах само 4-5 дена, ако го правеше тогава щях да го забележа. Обслужването беше при човек от форума, като беше сменен ангренажа с водна помпа и всички ролки, всички филтри, масла и т.н..

Общо взето съм притеснен - това ми е първата дизелова кола, преди това съм карал само бензин, а с всички предишни коли имах адски много проблеми. Ще се радвам да дадете предложения и да споделите мнение на какво може да се дължат тези проблеми.




Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот vankat-2 » Сря 15 авг 2018 8:20


[quote="ivanovkbg"]Здравейте, колеги.

От скоро съм собственик на въпросният пасат и имам въпрос.

Колата беше за купена преди 3 седмици, като преди да я обслужа я карах няколко дни и въпросните проблеми ги нямаше. Те се появиха след обслужването, но не знам дали са свързани с него или не - възможно е и да не са свързани.

Та проблемът, който забелязвам е следния: Когато колата е стояла цяла вечер или за повече от 5-6 часа при първото палене задържа за 5-6 секунди на 800 оборота и в това време претриса(не много силно, но се усеща), след това се форсира до към 1100 оборота за няколко секунди и чак тогава оборотите се нормализират на около 800. Веднъж запалена, дори и за няколко секунди, повторното палене е без тези проблеми.

При студеното палене за няколко секунди, може би минута, има лек бял дим, което аз оприличавам на пара и смятам, че е нормално - има го само сутрин, но бързо изчезва, самият дим/пушек/пара не мирише на нищо - нито на масло, нито на нафта.

Кофти нафта.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот ivanovkbg » Сря 15 авг 2018 8:21


Ами честно казано се чудя дали може да е от нафтата. Веднага след обслужването я напълних почти до горе на Еко с Авио дизела като с него минах 800км и после налях на Лукойл. При двете нафти едно и също.


Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот vankat-2 » Сря 15 авг 2018 8:30


По голям боклук от горивата на Лукойл няма.Екото също развалиха МНОГО горивата. Имах го същият проблем като твоят.Започнах да зареждам на РомПетрол и всичко е ок.По добре върви колата по малък разход, по тих мотор.


Volkswangel
Мнения: 610
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот Volkswangel » Сря 15 авг 2018 8:39


vankat-2 написа:По голям боклук от горивата на Лукойл няма.Екото също развалиха МНОГО горивата. Имах го същият проблем като твоят.Започнах да зареждам на РомПетрол и всичко е ок.По добре върви колата по малък разход, по тих мотор.

Повече от 15 години зареждам нафта на Лукойл и никога не съм имал проблеми. До колегата с Пасата - нещо с центровките не е наред според мен


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот ivanovkbg » Чет 16 авг 2018 7:28


Здравейте, отново колеги.

Снощи бях при майстора - валовете са зацепени както трябва при смяната на ангренажа и няма видима причина да ги прави тези неща. Аз пак да си попитам-възможно ли е да е от калпава нафта това всичко - странното палене на студено, лекото придърпване понякога, а-и сякаш ми се струва, че е леко спъната.

Първата нафта, която сложих беше на Еко Авио дизел-а с нея минах 700км и уж нямаше проблеми, след почти изхарчени около 30-40 литра от нея, едната сутрин усетих всичко това - преди това сякаш нямаше проблеми или аз не съм ги забелязал. После напълних пак до горе ама тоя път се излъгах да сложа на Марешки. Та въобще възможно ли е всичко това да е от калпава нафта? Сега резервоара е малко над половината и се чудя дали да го допълня с друга нафта или да изчакам да падне още и тогава. Какво мислите?


Потребителски аватар
roly
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 18 окт 2011 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот roly » Чет 16 авг 2018 8:13


vankat-2 написа:Започнах да зареждам на РомПетрол и всичко е ок.

На OMV нафтата е същата като на Ромпетрол. Имам познат, който ги зарежда.
За Марешки- мхмхм...


Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот vankat-2 » Чет 16 авг 2018 9:17


roly написа:
vankat-2 написа:Започнах да зареждам на РомПетрол и всичко е ок.

На OMV нафтата е същата като на Ромпетрол. Имам познат, който ги зарежда.
За Марешки- мхмхм...

Нищо общо няма.


Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот vankat-2 » Пет 24 авг 2018 6:57


ivanovkbg написа:Здравейте, отново колеги.

Снощи бях при майстора - валовете са зацепени както трябва при смяната на ангренажа и няма видима причина да ги прави тези неща. Аз пак да си попитам-възможно ли е да е от калпава нафта това всичко - странното палене на студено, лекото придърпване понякога, а-и сякаш ми се струва, че е леко спъната.

Първата нафта, която сложих беше на Еко Авио дизел-а с нея минах 700км и уж нямаше проблеми, след почти изхарчени около 30-40 литра от нея, едната сутрин усетих всичко това - преди това сякаш нямаше проблеми или аз не съм ги забелязал. После напълних пак до горе ама тоя път се излъгах да сложа на Марешки. Та въобще възможно ли е всичко това да е от калпава нафта? Сега резервоара е малко над половината и се чудя дали да го допълня с друга нафта или да изчакам да падне още и тогава. Какво мислите?

Калпава нафта.Дано сам да се убедиш.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот ivanovkbg » Пет 24 авг 2018 7:03


Силно се надявам да е от нафтата. Още обаче имам от предишната и чакам да свърши, за да сложа нова.


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот Karaboev » Пет 24 авг 2018 12:06


Нафтата няма нищо общо стига глупости сте писали. Като си внушите нещо и боже не върви или почвате да сипвате разни добавки. Така да си дойдем на въпроса и аз мисля като колегата по горе че е центровката, ремък се сменя с белези но центровката-тя се прави разбира се на Vag и ако е нужно се регулират валовете защото се износват гърбиците и валовете на дюзите. Не е лошо да се направи една добра диагностика и да се видят как работят дюзите(студена), другия варият е да смуче въздух от горивния филтър там има едно клапанче което като са сменяли филтъра 100% не са го сменили него и в много случей защото са изгорели опръстените му и почва да дърпа въздух. Огледай също около тандем помпата да няма сълзене на нафта, но най добре смени филтъра с обикновен от Голф 2ка 90/100 съм съгурен че дърпа въздух от там.


Потребителски аватар
vankat-2
Мнения: 267
Регистриран на: Сря 24 май 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот vankat-2 » Сря 29 авг 2018 7:54


1.jpg
Каraboev къде е клапана на този филтър


Потребителски аватар
Karaboev
Мнения: 380
Регистриран на: Нед 28 авг 2011 9:47
Автомобил: Mercedes s350L Diplomatic
Двигател: M272
Местоположение: G.Oriyahovitza

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот Karaboev » Сря 29 авг 2018 11:04


Да се огледа говорих по дефолт


Zinoto
Мнения: 1870
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот Zinoto » Сря 29 авг 2018 15:36


Зареждам последните 2 години и половина само на Марешки в различни градове и нямам забележка, вече не я сравнявам с другите бензиностанции, но колата ми върви повече от добре, разхода ми е перфектен. Така, че Карабоев е прав, кола над 100 коня да усетиш ефект от качеството на нафтата или от добавки е по-скоро абсурдно. За сметка на това от цифрите в диагностиката се усеща доста разликата. Примерно на моята кола 0,6 в плюс на синхронизацията колата и като палене и като вървеж няма нищо общо с това как беше преди. При смяна на ремъци центровката "бяга" долу горе с толкова назад и ако не се закачи на компютър "резултата" е налице.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI BKP - леко претрисане при студено палене

Мнениеот °niksi° » Сря 29 авг 2018 23:46


ivanovkbg написа: валовете са зацепени както трябва при смяната на ангренажа и няма видима причина да ги прави тези неща.

Това на око или на честна дума.
Зацепването се проверява със закачане и гледане на цифрички.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта