1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Здравейте. Да попитам за гарнитурата на главата на помпа дюза, код 1.9 AUY. По спецификация трябва да има от 1 до 3 дупки за обозначаване на дебелината, но старата няма само вижда ламаринката на която и не пише нищо. Знам, че на дизелите с директно впръскване трябва да се измери издаването на буталата над равнината на блока за да се определи дебелината на гарнитурата, но нямам индикаторен часовник за целта. Надявах се да разбера дебелината на старата гарнитура. Има ли такова обозначение без тези дупки, защото намирам само данни за 1 дупка -1,45мм респективно за поддаване на буталото 0,91-1 мм, 2 дупки 1,53 мм за 1,01-1,10 мм, 3 дупки 1,61 мм за 1,11-1,20...
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Дай номер на рама, за да видя какво излиза?
В Tec-Doc гледам 3 гарнитури на ELRING:
150.153 / ELRING
дебелина на вграждане 1,49
брой на дупките 1
надсърчане на буталото от [mm] 0,91
надсърчане на буталото до [mm] 1,0
диаметър [mm] 80,5
150.162 / ELRING
дебелина на вграждане 1,57
брой на дупките 2
надсърчане на буталото от [mm] 1,01
надсърчане на буталото до [mm] 1,1
диаметър [mm] 80,5
150.172 / ELRING
дебелина на вграждане 1,65
брой на дупките 3
надсърчане на буталото от [mm] 1,11
надсърчане на буталото до [mm] 1,2
диаметър [mm] 80,5
Ето тук в този клип около 1:25 е показано къде се гледа броя на дупките:
В Tec-Doc гледам 3 гарнитури на ELRING:
150.153 / ELRING
дебелина на вграждане 1,49
брой на дупките 1
надсърчане на буталото от [mm] 0,91
надсърчане на буталото до [mm] 1,0
диаметър [mm] 80,5
150.162 / ELRING
дебелина на вграждане 1,57
брой на дупките 2
надсърчане на буталото от [mm] 1,01
надсърчане на буталото до [mm] 1,1
диаметър [mm] 80,5
150.172 / ELRING
дебелина на вграждане 1,65
брой на дупките 3
надсърчане на буталото от [mm] 1,11
надсърчане на буталото до [mm] 1,2
диаметър [mm] 80,5
Ето тук в този клип около 1:25 е показано къде се гледа броя на дупките:
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Колата е Форд Галакси, мотора е 1.9 TDI PD AUY, същият като на Шаран, Албахамбра, и други ВАГове. Двигателят от клипчето не е ПД, на ПД табчето с дупките е пред 2-ри цилиндър, но е пак горе долу същото....На моето няма никакви дупки... WF0GXXPSSG2S16449
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
За съжаление и по VIN номер излизат и трите гарнитури.
На topran така изглежда гарнитурата с 3 дупки:
Странно защо на твоята нама никакви дупки...
оригиналните номера на Ford са:
1431663 - 1 дупка
1431667 - 2 дупки
1431669 - 3 дупки
На topran така изглежда гарнитурата с 3 дупки:
Странно защо на твоята нама никакви дупки...
оригиналните номера на Ford са:
1431663 - 1 дупка
1431667 - 2 дупки
1431669 - 3 дупки
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Мерси! При слагане на най-дебелата за всеки случай, ще има ли лоши ефекти от към степен на сгъстяване, главата и без това е стъргана...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19559
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Това, че е стъргана главата (почти) няма значение - горивната камера ти е в буталото.
А ако и леглата на клапаните са фрезовани и са потънали съизмеримо с челосването на главата - съвсем няма значение.
Надстърчането се променя при обработка челото на блока.
Относно измерването с часовник - естествено, най-добре е, но разликата е в десети от мм и дори с една твърда линийка и шублер можеш да получиш представа за положението на нещата.
На същото място, дето са отворите на гарнитурата трябва да има щампован и каталожен номер.
Пробвай чрез него какво ще изплюе чичко Гугъл като размери
А ако и леглата на клапаните са фрезовани и са потънали съизмеримо с челосването на главата - съвсем няма значение.
Надстърчането се променя при обработка челото на блока.
Относно измерването с часовник - естествено, най-добре е, но разликата е в десети от мм и дори с една твърда линийка и шублер можеш да получиш представа за положението на нещата.
На същото място, дето са отворите на гарнитурата трябва да има щампован и каталожен номер.
Пробвай чрез него какво ще изплюе чичко Гугъл като размери
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Абсолютно съм съгласен с това, че главата е без значение а самите бутала, защото именно това е двигател с директно впръскване, въпреки, че много майстори не го знаят това. Самата горивна камера е в буталото а главата е плоска. Лошото е, че и този номер който точно там седи не мога да го прочета изобщо, явно има номер вместо дупки и изглежда на ваг оригинален, обаче точно там имаше лека корозия и се пробвах да я зачистя, та изтрих номера... Мерене на гарнитурата с шублер далновидно ли е изобщо, и с луфтомер дали ще мога да замеря примерно между блока и главата разстоянието преди да сваля главата. Честно казано просто бих хакнал най-дебелата, но не знам как ще се отрази това на мотора....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19559
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
The idiot написа:с луфтомер дали ще мога да замеря примерно между блока и главата разстоянието преди да сваля главата. ...
Не бих разчитал на това
Все пак функцията на гарнитурата е да се приплеска, за да обере неравностите.
Колко точно се е приплескала точно на това място, дето ще измериш...
Измерването на вече приплесканата стара гарнитура, дори да е свалена, също не е меродавно.
Преди 2 месеца си правих пълен ремонт на моя мотор (AFN)
Оригиналната гарнитура беше с 2 отвора.
При мерене с индикаторен часовник ми даде дебелина, по-малка от стандартното за гарнитура с 1 отвор (не помня точната стойност)
При мен проблема беше разход на масло (около литър на 1000км) и понижено налягане в IV цилиндър - 28.5 бара при 32-33 бара на другите.
Оказа се, че в този цилиндър почти не беше останал хонинг.
След хонинговане, нови лагери, сегменти, семеринги и к'вот там се сетиш, дойде време за избор на гарнитура.
Изненада!
Надстърчането на четвърто бутало беше 1.14
Което отговаря на гарнитура с 3 отвора, а не, както аз свалих, с 2.
Цяла вечер се чудих дали да не сложа пак такава с 2 отвора - нямах оплаквания в тази насока.
В крайна сметка реших, че каталозите се пишат не само от немци и италианци, ами и от нормални хора и заложих на сигурно - взех гарнитура с 3, както си отговаря на измерванията.
Пак нямам оплаквания
Разхода на масло (пак го има! ) намаля над 4 пъти.
Колко точно не мога да кажа, защото за сега съм минал само 2 200км.
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Учудващо при мен цилиндрите са ОК, нямам разход на масло. Имам страшно изглеждащо вкопаване на дюзите в главата въпреки, че не смесва масло и нафта.....След като взех колата се борих със запекла геометрия на турбото, и изяден разп. вал и драми с тандем помпата. След всичко това взе, че и духна гарнитура, много много леко надува охладителната система, изби антифриз от радиаторчето на парното и печката. Сега направо взех друга глава на която отворите на дюзите имат нараняване, но са по-ОК. Компресията е 24 на всички цилиндри. Това добре ли е? Другото което направих е взех болтове от 150коня ARL мисля по препоръка, че били по-здрави и били същите по размер... За това също не съм сигурен. Също взех и нови болтове за дюзите и ремонтни комплекти за тях, с другите болтове мисля да рискувам... Ако някой се е сблъсквал с това приемам всякакви съвети, че се ошашавих вече
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Премери колко стърчи буталото
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Дали ще е точно замерването се притеснявам без индикаторен часовник, вярно в десети ще го хване шублера, но как да съм сигурен, че това е наистина най-горната точка на буталото... Май ще трябва да си купя един часовник..........
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Ще го хванеш, не се безпокой. А вместо да купуваш, намери някой стругар и го докарай да ти мерне ГМТ, щом се съмняваш. По-евтино ще ти стъпи.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Не с шублер колега, с дълбокомер ще хванеш десетите. Шублера ще го кривнеш защото не е за тази цел.
Друг вариант е както ти казаха с линийка, слагаш я на буталото челно и с луфтомер за клапани мериш хабината между линийката и блока
Друг вариант е както ти казаха с линийка, слагаш я на буталото челно и с луфтомер за клапани мериш хабината между линийката и блока
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Всъщност, понеже имам индикаторни часовници два един за центровка на Трабант и един евтин китайски, но не и стойка, това което ще направя е, П-планка с крачета на разстояние 82.5мм в която ще има дупка за захващане на часовника. Тъй като буталото е с диаметър 79.47мм си мисля да го направя 82.5, въпреки, че трябва да замеря в средата, но горивната камера не позволява това и няма много смисъл да се съобразявам с диаметъра при положение, че ще ляга между самите цилиндри. Единственото което трябва да спазя е да меря от двете страни точно над буталния болт на всяко бутало нали така?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: 1.9 TDI PD (AUY) Дебелина на гарнитура на глава?
Зачистваш нагара в края на челотоо на буталото и намираш ГМТ. После мериш с шублера, като внимаваш, както писа колегата, да е вертикален. И да сбъркаш с десета, не е фатално.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: icko_stanev и 69 госта