Турбина при турбодизелови автомобили
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 14:07
- Автомобил:
- Двигател:
Турбина при турбодизелови автомобили
Колеги искам да попитам вярно ли е това (казвали са ми приятели и други хора), че турбината при турбодизеловите автомобили( TDI, CDTI, DTI и т.н) се включва при 2000 оборота и се изключва към 3900 оборота. Никога не съм карал дизелов автомобил, но доколкото знам турбината работи постоянно просто в този оборотен диапазон двигателя има най-голяма сила тоест върви най-много. За това реших да попитам в форума. Благодаря предварително!
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Точно така, няма включване и изключване, работи постоянно като доставя необходимото налягане при поискване.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Много зависи каква марка е колата, какъв е двигателя. При всички е различно. Има някои постоянно надуват, други в определени обороти и така.
- Stivi
- Мнения: 8287
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Правилно мислиш
-
- Мнения: 1192
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Николай Бобанов написа:... но доколкото знам турбината работи постоянно просто в този оборотен диапазон двигателя има най-голяма сила тоест върви най-много. За това реших да попитам в форума. Благодаря предварително!
Сам си си отговорил. Правилно знаеш.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Ами не точно, при някои двигатели не работи турбината в целия диапазон от обороти.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7635
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Би ли обяснил как спира турбината?
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Не казвам че спира. Знам, че има двигатели при които не надува още от 800 оборота.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7635
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Естествено че надува дори при тихи обороти. Просто налягането не е същото както при рязко ускорение
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Турбината работи веднага щом я запалиш, но не прави налягане. С покачването на оборотите дебита на изгорелите газове се покачва и затова се усеща това "включване" дето му викате. Другото което е надува не зависи от оборотите на двигатела т.е може да вървиш на 2000 оборота с 1 бар а може на 2500 да си с 0.5 бара. Надува зависи от натоварването на двигателя т.е от количеството изгорели газове, затова някои казват за да върви трябва да пуши и си е точно така, но в допустими граници нали не прекалено.
Давам пример с моя голф 4 ТДИ, при шофиране с минимално газ до 2200 оборота турбото не прави повече от 0.5-0.6 бара, но при газ от 1400 оборота примерно на трета предавка имам 1.3 бара и при достигане на 2000 оборота имам пълен надув докато не отпусна газта, но ако се движа например с минимално газ със 140км/ч на магистрала надува ми е около 0.6 бара и при баири като подам повечко веднага скача. Дано го обясних разбираемо.
При всички двигатели турбото работи в целия диапазон от обороти, просто за да ти направи примерно 1 бар му трябват примерно 80 000 оборота/минута и ти като дадеш газта докрая има извество забавяне, просто на ниски обороти дебита на газовете е малък и турбото ти върти примерно с 10 000 оборота. Колкото е по малко турбото е по малко забавянето известно като турбо дупка, но на високите обороти вече се получава така наречената тапа. При големите турбини турбо дупката е по голяма но на високите обороти мощността е по значителна.
Давам пример с моя голф 4 ТДИ, при шофиране с минимално газ до 2200 оборота турбото не прави повече от 0.5-0.6 бара, но при газ от 1400 оборота примерно на трета предавка имам 1.3 бара и при достигане на 2000 оборота имам пълен надув докато не отпусна газта, но ако се движа например с минимално газ със 140км/ч на магистрала надува ми е около 0.6 бара и при баири като подам повечко веднага скача. Дано го обясних разбираемо.
При всички двигатели турбото работи в целия диапазон от обороти, просто за да ти направи примерно 1 бар му трябват примерно 80 000 оборота/минута и ти като дадеш газта докрая има извество забавяне, просто на ниски обороти дебита на газовете е малък и турбото ти върти примерно с 10 000 оборота. Колкото е по малко турбото е по малко забавянето известно като турбо дупка, но на високите обороти вече се получава така наречената тапа. При големите турбини турбо дупката е по голяма но на високите обороти мощността е по значителна.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19547
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
valiosport написа: Надува зависи от натоварването на двигателя т.е от количеството изгорели газове,...
Много вярно!
На празен ход, примерно, до сега не съм видал буустметъра да ми покаже повече от 0.12 бара
Вярно, че не съм държал мотора 1 мин в червеното, де! Но тия 0.12 се получиха чак при форсиране до около 3 800 оброта
С останалата част от писаното от valio... също съм напълно съгласен.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
На място почти не пуска гориво ако и даваш газ защото просто не е необходимо. Аз съм успявал на място при рязко форсиране да скочи моментно до 0.6. Също има значение дали си с ВНТ турбо или уестгейт, моето ГТ1749ВБ на празен ход прави 0.05 бара, доколкото помня пасата ти беше 1z. Имам наблюдение че при уестгейта при шофиране с минимално газ бустметъра не показва нищо(това на 1.9 AGR), а при променливата геометрия под 0.3 не съм успявал да го сваля надува, даже при спускане без газ на предавка бустметъра ми отчита 0.15-0.2.
- stefan4o
- Мнения: 19111
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Турбината се включва и изключва с бутон от таблото :)
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Да попитам дали моята турбина на Пасат 1,8 Т бензин работи по подобен начин?
С реле и бушон няма как да стане, Стефчо!
С реле и бушон няма как да стане, Стефчо!
Последна промяна от Курт Деликуртев на Пон 27 авг 2018 7:26, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19111
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Турбина при турбодизелови автомобили
Не, твоята е с реле и бушон...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта