Турбина при турбодизелови автомобили

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Николай Бобанов
Мнения: 13
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 14:07
Автомобил:
Двигател:

Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Николай Бобанов » Нед 26 авг 2018 21:10


Колеги искам да попитам вярно ли е това (казвали са ми приятели и други хора), че турбината при турбодизеловите автомобили( TDI, CDTI, DTI и т.н) се включва при 2000 оборота и се изключва към 3900 оборота. Никога не съм карал дизелов автомобил, но доколкото знам турбината работи постоянно просто в този оборотен диапазон двигателя има най-голяма сила тоест върви най-много. За това реших да попитам в форума. Благодаря предварително!




АнгелАрнаудов

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот АнгелАрнаудов » Нед 26 авг 2018 21:12


Точно така, няма включване и изключване, работи постоянно като доставя необходимото налягане при поискване.


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Mishonti » Нед 26 авг 2018 21:16


Много зависи каква марка е колата, какъв е двигателя. При всички е различно. Има някои постоянно надуват, други в определени обороти и така.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8287
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Stivi » Нед 26 авг 2018 21:17


Правилно мислиш :th_up


Svetlix
Мнения: 1192
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Svetlix » Нед 26 авг 2018 21:22


Николай Бобанов написа:... но доколкото знам турбината работи постоянно просто в този оборотен диапазон двигателя има най-голяма сила тоест върви най-много. За това реших да попитам в форума. Благодаря предварително!


Сам си си отговорил. Правилно знаеш.


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Mishonti » Нед 26 авг 2018 21:26


Ами не точно, при някои двигатели не работи турбината в целия диапазон от обороти.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот goppa » Нед 26 авг 2018 21:27


Би ли обяснил как спира турбината?


Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Mishonti » Нед 26 авг 2018 21:29


Не казвам че спира. Знам, че има двигатели при които не надува още от 800 оборота.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот goppa » Нед 26 авг 2018 21:40


Естествено че надува дори при тихи обороти. Просто налягането не е същото както при рязко ускорение


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот valiosport » Нед 26 авг 2018 21:55


Турбината работи веднага щом я запалиш, но не прави налягане. С покачването на оборотите дебита на изгорелите газове се покачва и затова се усеща това "включване" дето му викате. Другото което е надува не зависи от оборотите на двигатела т.е може да вървиш на 2000 оборота с 1 бар а може на 2500 да си с 0.5 бара. Надува зависи от натоварването на двигателя т.е от количеството изгорели газове, затова някои казват за да върви трябва да пуши и си е точно така, но в допустими граници нали не прекалено.
Давам пример с моя голф 4 ТДИ, при шофиране с минимално газ до 2200 оборота турбото не прави повече от 0.5-0.6 бара, но при газ от 1400 оборота примерно на трета предавка имам 1.3 бара и при достигане на 2000 оборота имам пълен надув докато не отпусна газта, но ако се движа например с минимално газ със 140км/ч на магистрала надува ми е около 0.6 бара и при баири като подам повечко веднага скача. Дано го обясних разбираемо.
При всички двигатели турбото работи в целия диапазон от обороти, просто за да ти направи примерно 1 бар му трябват примерно 80 000 оборота/минута и ти като дадеш газта докрая има извество забавяне, просто на ниски обороти дебита на газовете е малък и турбото ти върти примерно с 10 000 оборота. Колкото е по малко турбото е по малко забавянето известно като турбо дупка, но на високите обороти вече се получава така наречената тапа. При големите турбини турбо дупката е по голяма но на високите обороти мощността е по значителна.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот radotom » Нед 26 авг 2018 23:47


valiosport написа: Надува зависи от натоварването на двигателя т.е от количеството изгорели газове,...

Много вярно! :a045
На празен ход, примерно, до сега не съм видал буустметъра да ми покаже повече от 0.12 бара
Вярно, че не съм държал мотора 1 мин в червеното, де! Но тия 0.12 се получиха чак при форсиране до около 3 800 оброта
С останалата част от писаното от valio... също съм напълно съгласен. :th_up


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот valiosport » Пон 27 авг 2018 0:15


На място почти не пуска гориво ако и даваш газ защото просто не е необходимо. Аз съм успявал на място при рязко форсиране да скочи моментно до 0.6. Също има значение дали си с ВНТ турбо или уестгейт, моето ГТ1749ВБ на празен ход прави 0.05 бара, доколкото помня пасата ти беше 1z. Имам наблюдение че при уестгейта при шофиране с минимално газ бустметъра не показва нищо(това на 1.9 AGR), а при променливата геометрия под 0.3 не съм успявал да го сваля надува, даже при спускане без газ на предавка бустметъра ми отчита 0.15-0.2.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот stefan4o » Пон 27 авг 2018 6:27


Турбината се включва и изключва с бутон от таблото :)


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 27 авг 2018 7:16


Да попитам дали моята турбина на Пасат 1,8 Т бензин работи по подобен начин?

С реле и бушон няма как да стане, Стефчо! :mhihi

Последна промяна от Курт Деликуртев на Пон 27 авг 2018 7:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Турбина при турбодизелови автомобили

Мнениеот stefan4o » Пон 27 авг 2018 7:20


Не, твоята е с реле и бушон...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта