Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот ivanovkbg » Вто 28 авг 2018 16:49


Здравейте, колеги.

Тази вечер, тръгвайки си от работа, реших да понастъпя малко колата - Passat B6 2.0TDI с код на мотора BKP. На около 3500 оборота колата заби и светна лампата за подгрева на свещите. Веднага спрях, изгасих, огледах я и пак запалих - не светеше и се прибрах до вкъщи. Закачих я на компютъра, за да видя каква грешка е записала и стана ясно, че е:
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent


Изображение

Доколкото разбирам от изчетеното е - турбото пренадува, но каква може да е причината? Това ми е първият дизел и не съм запознат много, много. Също така моля за препоръки за майстор в София, които може да я погледне.




Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот okti_1 » Вто 28 авг 2018 17:24


От много неща може да е .Виж си турвината ,по-точно геометрията.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот °niksi° » Съб 01 сеп 2018 16:05


Променливата геометрия или актуатора - това са 2-те основни причини за пренадуване на тези мотори.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот ivanovkbg » Вто 04 сеп 2018 7:06


Здравейте, колеги.

Имам въпрос - каква е ориентировачната цена за чистена на турбото на тази кола - ако е от значение колата е 4Motion.
Питам, защото от сервиза, където я карам ми обявиха доста висока такава - според тях, заради това, че колата е 4Motion ще отнеме повече време свалянето и за това цената била толкова висока. Цената, която ми обявиха, е 390лв..


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот Lupender » Вто 04 сеп 2018 8:36


200 лева чистене на вече свалена турбина, от 250 до 300 със свалянето в зависимост от гърча в Дупница. В цената е включена и подмяната на болтовете на топлата страна, понеже със сигурност при отварянето някой ще се скъса. Време на операцията - 24 часа - разглобяване, накисване вечерта със специален разтвор, на другия ден почистване и събиране. В операцията не са включени поправки и възстановяване на повредени елементи като лопатки и диафрагма. Но при установяване на износвания и други отклонения се съобщава на клиента.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот okti_1 » Вто 04 сеп 2018 20:20


Много интересно ще стане ако дадеш тези 390лв. и ти изчистът турбинката,а проблема остане.
Каква ще е следващата процедура и колко ще струва тя ???
ДПФ има ли колата ?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот °niksi° » Сря 05 сеп 2018 0:19


BKP с ДПФ няма.
Вариантите за пренадуване при този мотор са: актуатор, зацапана геометрия, криви лопатки на геометрията в следствие на прегряване на турбината и един единствен случай съм имал от дебитомер да пренадува.


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот ivanovkbg » Сря 05 сеп 2018 7:03


Така или иначе турбината я свалихме вчера.
Оказа се зацапана геометрия и заминал актуатор. Днес би трябвало да я сглобим и да се надяваме, че всичко е ОК. Актуатор направо нов сложихме, защото тоя беше заминал.
Не знам обаче дали е нормално - сваляне, чистене на турбина, нов актуатор, който ми казаха, че струва 170лв и 2 тампона на мотора - 770лв.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот toraborat » Сря 05 сеп 2018 7:35


Даже евтино ако са оригинални тампоните...


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот °niksi° » Сря 05 сеп 2018 22:38


Актуатора за турбината на БКП мотора е същия като на всички 1.9 мотори с Гарет турбина и почти навсякъде е 88-96 лв.
Предполагам са ти сменени 2-та тампона на магарето /той в същност е един тампон от 2 части/, което най вероятно е сваляно при ремонта.


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот kukata_pasat » Сря 05 сеп 2018 22:50


toraborat написа:Даже евтино ако са оригинални тампоните...

е кво му е евтиното парите да не растат по дърветата 770 лв си е сериозна цена


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот toraborat » Чет 06 сеп 2018 6:38


Е колко да е?


Потребителски аватар
ivanovkbg
Мнения: 850
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
Автомобил: Passat B6
Двигател: BKP 2007 4Motion
Местоположение: София

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот ivanovkbg » Чет 06 сеп 2018 7:21


niksi, точно за тоя тампон става дума, който е от две части. Тоест тая цена е висока за тоя ремонт?


Потребителски аватар
bobitur
Мнения: 1172
Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
Двигател: 1Z
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B6 2.0TDI - турбината пренадува - защо и майстор в София

Мнениеот bobitur » Чет 13 сеп 2018 19:47


Скъпи са тампоните, но зависи от марката, ако е качествен, цената е допустима. Акутатора може да го вземеш с турбина втора ръка за тази цена. А колкото до чистенето с цени от по 200 лева до сега да бях си купил такъв пасат, свалил съм една дозина и изчистил на съседи и приятели за смешни пари. Няма никаква философия само развиването на топлата част е трудно. Но с накисване във вода става лесно.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 40 госта