Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот NathaN » Пет 31 авг 2018 14:37


Здравейте колата е ПД 131 коня имам въпрос понеже явно са ми заминали гарнитурите понеже излиза пушек от изпускателя и всичко е черно питах тука едни майстори, и ме плашат, че са ми заминали шпилките и трябвало да се сваля главата да се разпробива,а дори не са я видяли закакво иде реч. Та сега се чудя какво да правя понеже ми казват че тез шпилки се късали, а ми се налага да се свали понеже и турбото трябва да ми се чисти колата влиза в авариен режим вярно ли е, че лесно се късат, че вече не знам какво да правя...

Последна промяна от NathaN на Пет 31 авг 2018 18:13, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпрос за чистене на турбо колектори всичко

Мнениеот gergeto » Пет 31 авг 2018 16:47


На твое място преди шпилките бих сменил " майсторите" . Такива диагностици по звук и един поглед под капака - бол .Намери си читав човек , който да се наеме да ти направи ремонта и да ти почисти колекторите.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос за чистене на турбо колектори всичко

Мнениеот NathaN » Пет 31 авг 2018 17:56


Мда сега бях при едно момче ще я направи питах го относно това каза да има вероятност случва се, но не болка за умиране ще се види на място даже ми каза, че мога да стоя при тях ако нямам работа нещо и да гледам. Но пък чак глава да се сваля такова нещо за пръв път чувам... 170 лева сякаш не е много като цена

Едит: идеята ми беше че ме плашат със шпилките каза ми по - добре си търси друг явно не му се занимава


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за чистене на турбо колектори всичко

Мнениеот samo_pechka » Пет 31 авг 2018 18:14


Зависи къде е скъсана щпилката. Понякога наистина се налага смъкване на тиквата , особено на напречните мотори - почти задължително.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот NathaN » Пет 31 авг 2018 19:15


толкова ли често се късат, но пък нямам избор трябва да се чисти то какво иначе да направя то и момчето ми каза на късмет е тря се види какво е положението. Разправя ми че е имал случай на негов приятел и до ден днешен кара със една скъсана шпилка и няма проблеми те май са 4 доколкото разбрах не знам и аз и на турбото имало и така


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот valiosport » Съб 01 сеп 2018 10:04


8 са шпилките. Аз бих пробвал да извадя двигатела, нагоре или надолу така че да се освободи място за работа


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот samo_pechka » Съб 01 сеп 2018 11:16


Ако има скъсани една или две ( но на кръст )не е проблем да се кара и така . Смяната на скъсани шпилки е доста трудоемка и изнервяща дейност. Често се налага разпробиване ( което на място и на "ръка" е зор) и вадене с подходящи инструменти ( "обратни" метчици, екстрактори и т.н. ) резби, нови шпилки и за да няма драми оттам насетне и бронзови гайки . Лично при работата си съм имал разни моменти , но много рядко съм късал шпилка . Задължително след това съм затягал с бронзови гайки. Вече оттам насетне ако се наложи демонтаж- става напълно безпроблемно.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот valiosport » Съб 01 сеп 2018 17:00


Откъде ги взимаш тези бронзови гайки?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот samo_pechka » Съб 01 сеп 2018 18:35


Принципно ги има и в търговската мрежа , аз си ги правя от прокат-шестостен при стругар, малко по-дълги .


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Въпрос за шпилки при чистене на турбо колектори всичко ПД 131 коня

Мнениеот NathaN » Съб 01 сеп 2018 21:07


а иначе позлвате ли нещо преди да тръгнете да ги отвивате тез гайки някакъв спрей WD нещо ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lubomir911, Mitablek и 59 госта