Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот °niksi° » Сря 12 сеп 2018 21:38


Ааа той Ники няма да се занимава с тази кола след като човекът не ми вярва за вал и за компресията аз нямам работа там.
Успех с решаването на казуса.
А щом се е учудил на 29 толко е и читав. Предполагам е същия които твърди за разлика от 8 градуса. ;)




kapanakova
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот kapanakova » Чет 13 сеп 2018 11:54


Здравейте. Казуса е решен. Хиляди благодарности на колегата Вентомен, за разбирането и търпението при обясняването на нещата с моята кола. Темата ми е че не върви достатъчно, а не че не върви. Беше ми обяснено, след преглед и шофиране, защо този кола след смяна на износен разпределителен вал и счупени повдигачи, няма да върви така с новия вал марка АЕ. Може би ако нямаше чип, нямаше да забележа разликата във вървежа. Ако съм разбрал добре, стария оригинален вал, се е износил, с което е уширил дъгата на гърбиците на вала, и се е самотунинговал/ много върви преди да се счупи/. Та за да се оправи работата във ниските обороти трябва да сменя вала с читав оригинален втора употреба,или препоръча нов оригинален или Кьонб..нещо си. Ако искам да върви както преди смяната, да сложа тунингован вал. Благодаря на всички за отделеното внимание. Лек и успешен ден.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот °niksi° » Пет 14 сеп 2018 22:25


kapanakova написа:Във Варна ми смениха разпределителен вал,................. Та значи от тогава изпушва, върви ама не съвсем добре/ нещо не и стига/, и зимата върти като изоглавена но не пали. Сминих уплътнения на дюзите, почистени и регулирани, тандем помпа, горивен филтър. .......................... Стана топло колата пали нормално


Как е решен казуса в крайна сметка, защото едно обяснение от какво евентуално може да е предизвикан даден проблем и реалното му решение са две много различни неща.


kapanakova
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот kapanakova » Съб 15 сеп 2018 16:12


Здравейте. Решен за мен е като се разбра причината- " хубавият " вал който са ми сложили колегите монтьори във Варна. Понеже разни други монтьори смениха какво ли не, ако зимата пали- ОК. Ако не пали тогава ще сменям вал.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот radotom » Съб 15 сеп 2018 16:36


kapanakova написа: стария оригинален вал, се е износил, с което е уширил дъгата на гърбиците на вала, и се е самотунинговал/ много върви преди да се счупи/..

За другото няма да питам, ама това го е казал Вальо, така ли?
Лично?




:no


kapanakova
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот kapanakova » Нед 16 сеп 2018 10:46


Здравейте. Да. След моя разказ, диагностика, и шофиране от мен, после и той я покара. В общи линии преразказано с мои думи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот radotom » Нед 16 сеп 2018 18:26


Значи - УЖАСТ :scare3


Търси някъде другаде, където да могат да ти кажат какво й е на тази кола, приятелю


kapanakova
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот kapanakova » Нед 16 сеп 2018 21:02


Ми, нека чуем според теб какво и е. Така и така давате мнения без да сте я видяли, а всички при които съм ходил и са я видяли са гола вода.


kapanakova
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот kapanakova » Нед 16 сеп 2018 21:30


Аз не съм автомонтьор, и досега съм се съобразявал с всички мнения. Виж упл.на дюзите -смених ги. Виж тандем помпа- смених я. Смени си горивен филтър че пропуска въздух, хайде смених и него. Направи си ремонт на стартера че втулките имат луфт и тегли много ток- хайде и това. Разглобиха и видяха че ремъка е както трябва, центровката също и решиха че проблема е във вала. Да малко се е объркал че е от 101кс. но и каза че за пръв път се сблъсква с такъв проблем. Казаха да премеря компресия, много ми отказаха а пък този който се нави се мъчи към час и половина, и за да си оправдае парите ми каза някакви данни, според които колата няна да запали, камо ли да върви с 200км. И за последно друг ми обяснява че причината е във некачествения нов вал да не ми върви достатъчно, и според друг пак не е така. За сега няма да го сменям по финансови причини. Бих пробвал и друго по ефтино от смяна на вала. Прията вечер.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот stefan4o » Пон 17 сеп 2018 7:25


За AWX,AVF и AVB валът е с еднакъв номер: 038 109 101R. Явно си се натресъл на милионник с многобройни проблеми, които не са ти по джоба. Освен това, явно си привлекателен и подлежащ на сапунисване клиент, мечтата на менте-монтьора :cry


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот radotom » Пон 17 сеп 2018 15:26


kapanakova написа: стария оригинален вал, се е износил, с което е уширил дъгата на гърбиците на вала, и се е самотунинговал/ много върви преди да се счупи/.

И аз не съм.
Но елементарни познания ми дават ясна представа, че това НЕ МОЖЕ да бъде вярно!

Разпределителен вал виждал ли си?
Не твоя - какъвто и да е?
При износването на вала няма как да се 'ушири дъгата'. Просто пада височината й.
В резултат клапаните отварят много по-малко и колата не върви, защото не постъпва въздух.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот muns61 » Пон 17 сеп 2018 16:57


Една кола мине ли през няколко сервиза, няма оправяне. Никога не е сигурно какво точно е било и какво е направено и дали са ти казали точно това,което с направили. И като се съберат няколко дефекта с няколко неуспешни интервенции...
Преди доста години имах случай с едно фиатче. Оставили го за смяна на гарнитура, ала майсторът преебал една от резбите на свещите и без да каже, сложил друга глава. Ама от 1.3, а фиатчето 1.1. И горивната камера по-голяма... Цяла година собственикът обикаля по сервизи и му казват, че няма компресия и е за ремонт...


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот hvp800 » Пон 17 сеп 2018 17:03


stefan4o написа:За AWX,AVF и AVB валът е с еднакъв номер

Повечето четирицилиндрови 8 клапанови ТДИ мотори използват този вал

radotom написа:
kapanakova написа: стария оригинален вал, се е износил, с което е уширил дъгата на гърбиците на вала, и се е самотунинговал/ много върви преди да се счупи/.


Но елементарни познания ми дават ясна представа, че това НЕ МОЖЕ да бъде вярно!


Не е ясно какъв е бил стария вал , така че може и да не е толкова невероятна историята със самотунинговането.

Впрочем има доста фирми ( вече ) , който стържат оригиналния вал и го правят с по-големи градуси от фабричния.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19547
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот radotom » Пон 17 сеп 2018 17:10


Викаш - да не се е износил, ами да се е разтекъл? :mrgreen
Ама пак няма да се 'самотунингова', както бил обяснявал Валентин, защото дори и това невероятно чудо да се е случило - ще се удължи времето, но ще се намали лифта.
Относно стъргането на оригинални валове - да, ама преди това ги наваряват :c020


kapanakova
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 5.5 , 131кс не върви достатъчно, и изпушва, след смяна на разпр. вал и ремък

Мнениеот kapanakova » Пон 17 сеп 2018 18:47


Хора, мислех че форума е създаден за взаимопомощ, а не за назидаване и обиждане. Благодарен съм на Никси, Винтомен и други които ми разясниха доста неща. Както писах Пасата върви много, но според мен не както преди. Хората които го карат казват че много върви. Досега четох една тема отпреди няколко години/2014г./ за един Голф с подобен проблем. И там човека е сменил/проверил много неща, и накрая му се е наложило поради повреда да смени вала. Голфа се е оправил. И аз смених вала поради повреда, но съм го сменил със кофти ефтин вал/"слагал съм такива, нямат проблем"/. По джоба ми е да го сменя 600-700лв., но засега няма да го направя. Предлагам да приключим темата. Лека вечер.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта