Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот aradovanov » Пет 14 сеп 2018 15:43


Така проблема е следния:
Колата стана много лагава, турбото се усещаше след 2500-2700 оборота и пренадуваше във високите.
Свалих актуатора на турбото и се оказа ръждясал - подменен с нов.
Лоста на геометрията се движи без проблем с един пръст.

И тука започва драмата - сега на 1800 имам фул буст, но после пренадува зверски над 2.5 бара.
Колата е с чип и VB турбина настроена на 1.7 бара. Имам бустметър в колата и превърта скалата.
Пробвах да скъсявам лоста, да го удължавам - без особен ефект - винаги пренадува. Останах без отпечатъци :mhihi

Някакви идеи и насоки как да настроя новия актуатор?




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот hvp800 » Пет 14 сеп 2018 16:34


По турбото пипа ли нещо , геометрия да си чистил ?
Трябва да удължаваш лоста , за да не пренадува.


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот aradovanov » Пет 14 сеп 2018 17:03


След като видях, че лоста на геометрията се движи свободно не съм пипал повече там.

Имам едни такива принципни въпроси:
1. На място като запаля колата актуатора дърпа лоста в крайно положение - отваря или затваря геометрията?
Турбото разтоварено на макс ли е?
2. Когато подавам газ на място трябва ли да мърда лоста и колко?
3. Когато Н75 намаля вакуума т.е. лоста се отпуска, турбото разтоварва ли?
4. Ако откача вакуума на актуатора и карам така - какъв буст трябва имам?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот valiosport » Пет 14 сеп 2018 19:03


Забрави да е на 1.7 бара холд налягането.
1.7 бара ако си с 52мм компресор(хибрид). На коя фирма ти е софтуера или караш със софтуера за АСЗ?
Ще ти кажа при мен от какво пренадуваше... При мене беше се задръстила турбината и със спрея за фурна я оправих. Колата ми е голф АРЛ с оригиналното 1749вб, чипосан 180к.с налягането ми е 1.55 до 4000 оборота и на 4200 пада на 1.4, 1.7 бара ги прави само при пик.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот valiosport » Пет 14 сеп 2018 19:15


1. Геометрията затваря. Не. Натоварено е на макс и трябва да имаш 0.05 бара на празен ход.
2.Зависи колко газ подаваш но мърда слабо понеже на място повече от половин бар няма да вдигне.
3.Да турбото разтоварва, лопатките отварят.
4.Почти никакъв защото колата влиза в авариен режим щото не може грам да поеме.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот hvp800 » Пет 14 сеп 2018 19:22


При откачен вакуум турбото е разтоварено , и това май отговаря на повечето ти въпроси.
При форсиране на място , ако нямаш т.нар. попкорн , буста няма да е повече от 0,2-0,3


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот aradovanov » Пет 14 сеп 2018 19:53


valiosport написа:Забрави да е на 1.7 бара холд налягането.
На коя фирма ти е софтуера или караш със софтуера за АСЗ?

Правена е при Ифидик.
На 1.7 е проверено по ваг и бустметъра в колата.
182к.с. 422НМ.

според мойте сметки излиза, че Н75 не може да намали вакуума и да разтовари турбото.
утре ще му пусна един тест и ще покарам с разкачен вакуум към него за да елиминирам проблем в турбото.
а може и да го разменя с този на ЕГР-а.

Ако при разкачен Н75 пак имам налягане на турбото значи проблема е механичен нали?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот vanesto » Пет 14 сеп 2018 19:58


Размени N75 с N18, но според мен е заради нерегулиран актуатор. Удължи му лоста, както е писал колегата горе.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот bobocamaro » Пет 14 сеп 2018 21:10


Сравни дължината на лостовете на стария и новия актуатор.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот goppa » Пет 14 сеп 2018 21:13


Ама го направи докато си им подал еднакъв вакуум и на двата. Примерно -0,3 бара.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот goppa » Пет 14 сеп 2018 23:15


И разкарай общия атмосферн мркуч на двата клапана! Подай атмосферното налягане към н75 не през въздушния филтър (както е оригинално) а през бензиново филтърче!


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот valiosport » Съб 15 сеп 2018 2:26


Проблема е механичен и по точно актуатора щом си го въртял. Трябва да се удължи настройката за да може да си регулира налягането.
Направи лог и го качи да видим какво налягане иска компютъра щото съм сигурен че налягането не е такова каквото си мислиш.
Ифидик доколкото знам е представител на Адлер Ауто софтуера за АРЛ е 1.55 бара холд. 1.7 бара неможе да имаш на 4000 оборота щото скоро ще литне тази турбина. Аз имах същото задържане като при теб, налягането ми излиташе на 2.5 бара манометрично, даже като я качихме на Брезел на диното той ми каза че няма да изкара много при тия пикове и тогава го питах какво трябва да е налягането сега и той каза 1.55 бара с пикове до 1.6,1.7
Напълних я със спрей за фурна и проблема изчезна. Колата така пренадуваше че при пълна газ геометрията не отваряше и затапваше двигатела че даже не превърташе гуми на втора и със запушена цедка на 100% изкарах 180 коня. Сега върти гуми при подаване газ на втора, ЕСП-то ми мига докато не свърши втора.


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1115
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот aradovanov » Пон 17 сеп 2018 19:56


Пробвах различни тестове без особен ефект.
Размених н75 с н18 без промяна. Удължих лоста много пак без ефект. И не са пикове а си пренадува мъжката ще обърне манометъра.
Пробвах и с откачен вакуум към актуатора без промяна пак надува. Явно нещо в турбото е сгънало.
Ще се сваля и праща за ремонт тея дни.
Ако междувременно имате някакви идеи...


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6175
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот vanesto » Пон 17 сеп 2018 20:24


Освен да пробваш да почистиш геометрията със спрей. Не я настъпвай, че ще счупиш турбото.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7635
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 1.9 TDI 4motion ASZ - проблем с актуатора

Мнениеот goppa » Пон 17 сеп 2018 20:29


Не е зле да направиш някой лог, та да видим какво налягане вижда компютъра докато бууст метъра ти обръща скалата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта