Няколко въпроса за PD мотори

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
onelan
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 17 юли 2018 16:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Няколко въпроса за PD мотори

Мнениеот onelan » Пон 08 окт 2018 14:16


1. Колко върви горе-долу втора ръка 1бр. PD към днешна дата?
2. Подлежи ли въобще на ремонт тази PD и ако да ориентировъчно какви пари е ремонта за 1 бройка?
3. Имат ли проблем с пикаещи дюзи PD моторите?
4. Щом е PD предполагам няма отделна горивна помпа или се бъркам?
5. Скапан дизел ли прецаква PD или нещо друго?

Питам понеже не съм много добре запознат с проблемите на тези мотори, а наличната информация си е старичка, пък попадам на доста изгодни обяви в интернет за коли с PD мотори.




Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Няколко въпроса за PD мотори

Мнениеот NathaN » Пон 08 окт 2018 19:42


Ми аз съм с ПД и да ти кажа от към нафта не са капризни доста съм наливал няма проблеми от към масло са капризни трябва си тяхната спецификация. Втора рака 100 ~ 150 лева, смятам че подлежи аз лично питах за рециклиране на дюза 354 лева ми искаха с 2 години гаранция. Имаш тандем помпа хем прави вакуум, хем минава гориво през нея доколкото знам аз имам и в резервоара помпа за подкачване. Здрави са стига да нацелиш и да си я потдържаш. Гарнитура на главата им е слабост поне доста често срещан проблем при тях друго друго не се сещам


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за PD мотори

Мнениеот Dpop » Вто 09 окт 2018 10:46


1.-ви въпроес е неясен. За самата дюза ли е, за какъв двигател се отнася и какъв модел автомобил?
2. По принцип всичко подлежи на ремонт, но трябва да поясниш 1.
3. Има доста писано и то не губи давност, с времето и километрите неизбежно се стига до износване, позапушване, не добро разпръскаване на горивото от дюзите. Зависи и от горивото, ползани ли са били почистващи добавки и т.н.
4. Например двиг. 1.9 PD има помпа в резервоара и тандем помпа при двигателя, както е писал и колегата преди мен.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Няколко въпроса за PD мотори

Мнениеот niks76 » Сря 10 окт 2018 20:49


помпа дюза в БГ все още няма сервиз да ги прави както трябва-най близко е в турция за рециклиране.тук вариянта е втора ръка или чисто нова................която е около500евро


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Няколко въпроса за PD мотори

Мнениеот valiosport » Нед 14 окт 2018 0:24


1. Около 100-150 лева към днешна дата.
2. Ремонта зависи от това какво трябва да се сменя, понеже това е помпа-дюза, т.е. всяка дюза си е помпа и си има бутален елемент, но пълно рециклиране на една бройка ти е около 900 кинта(питал съм лично преди 1 година), това е цена ако дюзата е тотал прецакана, тоест може и с по-малко да се мине.
3. Всеки дизел с директно впръскване има проблем с пикаещи дюзи и резултата ако се кара така може да е дори стопяване на буталото. Това може да стане при много сериозно пикаене нали, но колата ще тресе зверски на ниски обороти и ще е почти невъзможно да я караш.
4. Бъркаш се. Има отделна горивна помпа, която е зацепена в разпределителния вал т. нар. Тандем помпа. Тандем, защото е хем горивна, хем вакумна. Тя качва горивото при дюзите по тръбички които са си в самата глава, има вход и изход и излишната нафта се връща пак в помпата и оттам към филтъра. Отделно от там се взима вакум за спирачки и турбо. Помпата не се прецаква, но с времето протича от капака и се налага да се изглади капака на помпата на шлайф ако и крив и се сменят оплътненията и пак си в играта. Щуцера за вакума се разбива, но и това се лекува с течен метал.
Отделно някои помпа-дюзи например 1.9 131, 150, 160к.с имат и подкачваща помпа която е в резервара, която е перфектна при смяна на горивния филтър, не се налага да се пълни филтъра, просто се дава няколко пъти на контакт докато се напълни филтъра и колата пали от раз без да се обезвъздушава.
5. Кво разбираш скапан? Проблема при тоя двигател далеч не е в самите помпа-дюзи. Втора употреба дюзи се намират комплекти за по 4-500 лева слагат се регулират се и караш.
По-големия проблем при помпа-дюза 1.9 е едностранното захващане на помпа-дюзите, а както знаем те са под капака на вала в маслото. И с времето като я блъска вала отгоре се получава разбиване на леглото на дюзата в главата и почва да вкарва нафта в маслото. По думи на майстори разбиването се получава на коли с пробеци над 400 000км.
Другия проблем при помпа дюза е износването на разпределителния вал, износването не става при всичките. Още не е ясно от какво се получава, дали от скапани масла, така че трябва да се кара с масло по спецификация. Проблем с вала не всички имат така че е на късмет малко.
Абе общо взето каквото и да дойде се прави, щом колата е запазена и работи добре я взимаш.
Моя голф ПД го взех с проблем, пушеше синьо и лютеше на нафта като работи на място и пподавача мислеше че са дюзите и като махнах ЕГР-а колата се оправи и още си карам.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 194 госта