Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Gochen
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 сеп 2018 19:47
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1-9 tdi 1995

Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Gochen » Нед 14 окт 2018 15:22


Здравейте, купих си Пасат 1,9 TDI 90 к.с.
Още на първото излизане на дълъг път установих сериозен проблем - гори около 500 гр масло на 100 км :scare3
Някои подробности - когато е студен мотора няма никакъв дим. Пали от четвърт.
Проблемите видно започват когато загрее - започва да пуши ужасно, сив дим. Прави го само при загрял мотор.
Извадих щеката при работещ мотор - нямя дим от картера.
Питах приятели и изчетох доста теми, но все пак искам да попитам - може ли да е от турбината? ( намерих от една морга турбина за 100 лв, и най- лесно ще е да я сменя )
И защо пуши само като загрее мотора?
Благодаря

Последна промяна от Gochen на Нед 14 окт 2018 15:48, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2116
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: Пасат 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Курт Деликуртев » Нед 14 окт 2018 15:39


Прегледай първо картерната вентилация, ако е запушена или някой клапан не отваря в картера се дига налягането и маслото си намира път да излезе, резултат доливане.

На моят мотор 1,8Т беше запушена една тръба, доливах до 700 грама на 1000 километра, сега след като оправих картерната и смених типа на маслото от 5W 30 на 5W 40 за 3000 километра си седи на макс.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот goppa » Нед 14 окт 2018 17:11


И аз мисля, че е от картерната вентилация. Измий клапана на главата с бензин отвътре. И прегледай маркучите към него за дупки!


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 350
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Алекси Георгиев » Нед 14 окт 2018 17:41


Аз турбо нямам и съвет не мога да дам спрямо него. Но ако са гумички на клапаните, няма ли да цапа масло по свещите отгоре при лулите?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот goppa » Нед 14 окт 2018 19:33


Как ти хрумна това бе, Алекси?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Водния дух1 » Нед 14 окт 2018 19:42


Алекси Георгиев написа:Аз турбо нямам и съвет не мога да дам спрямо него. Но ако са гумички на клапаните, няма ли да цапа масло по свещите отгоре при лулите?

На кои свещи-на подгрева ли? :rolleyes


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот vanesto » Нед 14 окт 2018 19:46


И аз мисля, че е картерната. Ако е турбото и студена ще го гори. Щом пали от четвърт, значи има компресия.


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 350
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Алекси Георгиев » Нед 14 окт 2018 20:28


Не... Покрай мойте проблеми си мисля, че всички автомобили на земята са бензинови... Моля да ми изтриете постовете.


Gochen
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 сеп 2018 19:47
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1-9 tdi 1995

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Gochen » Нед 14 окт 2018 21:50


Благодаря, колеги!
Точно затова отворих темата, защото сякаш имам две коли - една , която при студен двигател на къси градски разстояния се държи нормално, и друга, която при продължителни високи обороти и загрят мотор започва да пуши ужасно. Затова и помислих, че е турбината...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19559
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот radotom » Нед 14 окт 2018 22:45


Отвори куулера и провери
Гумени тръби със скоби са - сваляш скобата, сваляш тръбата и бръкваш вътре
Ако си искараш пръста добре отопен с масло - турбината е.
Ако е само лекичко омазнен - почти със сигурност няма смисъл да закачаш турбината.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот samo_pechka » Пон 15 окт 2018 8:49


Вероятно турбото ти изпуска откъм топлия охлюв. Не я карай повече, докато не установиш със сигурност.
П.п. Може да няма масло в кулера , което да не те успокоява.
Най-лесно ще разбереш ,като смъкнеш тръбата на ауспуха от самата турбина ( лесно се вади ) ще е омазана доста, ако е оттам проблема де.


Gochen
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 сеп 2018 19:47
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1-9 tdi 1995

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Gochen » Пон 15 окт 2018 10:39


Пропуснах нещо важно - два пъти след спиране на бензиностанция, при стартиране моторът се изфорсира сам до към 2500 оборота, и веднага се успокои...


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Spas » Пон 15 окт 2018 12:25


Отивай за профилактика на турбото, и ако може без да я караш до там.


Gochen
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 30 сеп 2018 19:47
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1-9 tdi 1995

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Gochen » Пон 15 окт 2018 13:44


Профилактика? Съгласен, но ако излезе над 100 лв, има ли смисъл? Не е ли по-добре да сменя турбината?


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?

Мнениеот Spas » Пон 15 окт 2018 14:08


Винаги е по-добре да смениш турбината, след като е диагностицирана за ремонт. Въпросът е, с какво ще я смениш? Приготви се психически, че това сигурно е най-скъпият ремонт на тази кола...... И отиди на правилното място да потвърдят, че е за ремонт/смяна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта