Здравейте, купих си Пасат 1,9 TDI 90 к.с.
Още на първото излизане на дълъг път установих сериозен проблем - гори около 500 гр масло на 100 км
Някои подробности - когато е студен мотора няма никакъв дим. Пали от четвърт.
Проблемите видно започват когато загрее - започва да пуши ужасно, сив дим. Прави го само при загрял мотор.
Извадих щеката при работещ мотор - нямя дим от картера.
Питах приятели и изчетох доста теми, но все пак искам да попитам - може ли да е от турбината? ( намерих от една морга турбина за 100 лв, и най- лесно ще е да я сменя )
И защо пуши само като загрее мотора?
Благодаря
Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Последна промяна от Gochen на Нед 14 окт 2018 15:48, променено общо 1 път.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Пасат 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Прегледай първо картерната вентилация, ако е запушена или някой клапан не отваря в картера се дига налягането и маслото си намира път да излезе, резултат доливане.
На моят мотор 1,8Т беше запушена една тръба, доливах до 700 грама на 1000 километра, сега след като оправих картерната и смених типа на маслото от 5W 30 на 5W 40 за 3000 километра си седи на макс.
На моят мотор 1,8Т беше запушена една тръба, доливах до 700 грама на 1000 километра, сега след като оправих картерната и смених типа на маслото от 5W 30 на 5W 40 за 3000 километра си седи на макс.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
И аз мисля, че е от картерната вентилация. Измий клапана на главата с бензин отвътре. И прегледай маркучите към него за дупки!
- Алекси Георгиев
- Мнения: 350
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Аз турбо нямам и съвет не мога да дам спрямо него. Но ако са гумички на клапаните, няма ли да цапа масло по свещите отгоре при лулите?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Как ти хрумна това бе, Алекси?
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Алекси Георгиев написа:Аз турбо нямам и съвет не мога да дам спрямо него. Но ако са гумички на клапаните, няма ли да цапа масло по свещите отгоре при лулите?
На кои свещи-на подгрева ли?
- vanesto
- Мнения: 6176
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
И аз мисля, че е картерната. Ако е турбото и студена ще го гори. Щом пали от четвърт, значи има компресия.
- Алекси Георгиев
- Мнения: 350
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Не... Покрай мойте проблеми си мисля, че всички автомобили на земята са бензинови... Моля да ми изтриете постовете.
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Благодаря, колеги!
Точно затова отворих темата, защото сякаш имам две коли - една , която при студен двигател на къси градски разстояния се държи нормално, и друга, която при продължителни високи обороти и загрят мотор започва да пуши ужасно. Затова и помислих, че е турбината...
Точно затова отворих темата, защото сякаш имам две коли - една , която при студен двигател на къси градски разстояния се държи нормално, и друга, която при продължителни високи обороти и загрят мотор започва да пуши ужасно. Затова и помислих, че е турбината...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19559
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Отвори куулера и провери
Гумени тръби със скоби са - сваляш скобата, сваляш тръбата и бръкваш вътре
Ако си искараш пръста добре отопен с масло - турбината е.
Ако е само лекичко омазнен - почти със сигурност няма смисъл да закачаш турбината.
Гумени тръби със скоби са - сваляш скобата, сваляш тръбата и бръкваш вътре
Ако си искараш пръста добре отопен с масло - турбината е.
Ако е само лекичко омазнен - почти със сигурност няма смисъл да закачаш турбината.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Вероятно турбото ти изпуска откъм топлия охлюв. Не я карай повече, докато не установиш със сигурност.
П.п. Може да няма масло в кулера , което да не те успокоява.
Най-лесно ще разбереш ,като смъкнеш тръбата на ауспуха от самата турбина ( лесно се вади ) ще е омазана доста, ако е оттам проблема де.
П.п. Може да няма масло в кулера , което да не те успокоява.
Най-лесно ще разбереш ,като смъкнеш тръбата на ауспуха от самата турбина ( лесно се вади ) ще е омазана доста, ако е оттам проблема де.
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Пропуснах нещо важно - два пъти след спиране на бензиностанция, при стартиране моторът се изфорсира сам до към 2500 оборота, и веднага се успокои...
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Отивай за профилактика на турбото, и ако може без да я караш до там.
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Профилактика? Съгласен, но ако излезе над 100 лв, има ли смисъл? Не е ли по-добре да сменя турбината?
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Пасат 4 1,9 TDI 90 к.с. Турбо, сегменти или гумички на клапаните да сменям?
Винаги е по-добре да смениш турбината, след като е диагностицирана за ремонт. Въпросът е, с какво ще я смениш? Приготви се психически, че това сигурно е най-скъпият ремонт на тази кола...... И отиди на правилното място да потвърдят, че е за ремонт/смяна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта