Здравейте,
Имам следния проблем:
Колата ускорява нормално при нормално натискане, но реша ли да взема старта на някой и да си изрежа малко по агресивно колата, то се отваря шум под формата на пърпорене като трактор и колата разбирасе спира да върви нормално. Изобщо не може да ускорява и става като обикновен дизел. Стигна ли 120 км/ч колата прави същото... (авариен режим ли е това или не баш?).
Колата и да я загася и да не я гася все си така НЕ върви и все така пърпори. Това пърпорене и невървене е в продължение на 2-3 дни. На 3-тия , 4-тия ден паля-тръгвам и колата няма пърпорене и отново е пъргава докато не реша отново да я настъпя малко повече.. Вече в карам така 1 месец и наистина пърпоренето е като по часовник-държи винаги 2-3 дни , след което се изчиства..
Шума идва отпред в ляво (където е кулера), но видимо не намерих проблем.
Имал съм проблем с зацапана геометрия, авариен режим , но гасиш палиш и колата е извън авариен режим. И никога не е имало пърпорене.
Помагайте ако някой е имал подобен случай! Ще съм благодарен.
1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Дупка в търбо маркучите.
-
- Мнения: 613
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
goppa написа:Дупка в търбо маркучите.
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Ако няма дупка виж как е дебитомера.
Може да пробваш и с откачена букса как е.
Имал съм случаи да прави подобно нещо. Не е било силен звук, но като спре да върви променя звука и се появява допълнително бръмчене.
Може да пробваш и с откачена букса как е.
Имал съм случаи да прави подобно нещо. Не е било силен звук, но като спре да върви променя звука и се появява допълнително бръмчене.
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Дупка не намерих. В спряло положение реших да чуя от къде точно пърпори и всъщност пърпоренето е под кората на двигателя демек или от самия двигател или пластмасовата тръба от ЕГР-а към Кулера, която минава под кората за двигателя.
Въпроса ми е всъщност като се случи нещо такова нормално ли е пърпоренето да е от двигателя, тъй като аз си мислех че ще идва шума от там където има дупка или от интеркулера в който се съмнявах..
Ще пробвам с откачена букса на дебитомера но какво да очаквам? смисъл пърпоренето да изчезне макар и колата да не върви или ?
Въпроса ми е всъщност като се случи нещо такова нормално ли е пърпоренето да е от двигателя, тъй като аз си мислех че ще идва шума от там където има дупка или от интеркулера в който се съмнявах..
Ще пробвам с откачена букса на дебитомера но какво да очаквам? смисъл пърпоренето да изчезне макар и колата да не върви или ?
-
- VW експерт
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
С откачен колко ще върви не знам, но не би трябвало да има промяна в звука.
Може и егр-а да не затваря винаги, но не знам дали би предизвикал промяна в звука.
Може и егр-а да не затваря винаги, но не знам дали би предизвикал промяна в звука.
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
ЕГР-а съм го махнал. С рейс пайп съм. Днес ще видя как е без дебитомер.
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Колеги, след проверка отново на турбо пътищата пак нищо не открихме но майстора заключи че ще да е от интеркулера и каза да го сменя, макар че уж чуваха свистене под чистачките някъде но провериха и след това изолираха пътищата без да ползват кулера и заключиха е от кулера. Тръгвам си аз от майстора обаче и усещам как спирачката ми не е баш спирачка. Колата спира мн плавно (в твърдостта на педала не намирам усезаема разлика но колата определено спира плащешо бавно. Да в последно време съм забелязал че спирачката ми куцаше но не чак така.. Поогледах да не са бутнали нещо от вакуум помпата към сервото но всичко е окей и маркуча уж е здрав. Въпреки всичко ровейки там и на мен ми се чу свистене от там някъде но не открих от къде.
Въпроса ми е дали може вакуум помпата да се е развалила и да ми бъзика и спирачките и турбото? Или не влияе на вървежа на колата? И ако се сещате за нещо покрай нея може да споделите. Също така има ли как лесно да се измери нещо дали проблема е от нея?
Въпроса ми е дали може вакуум помпата да се е развалила и да ми бъзика и спирачките и турбото? Или не влияе на вървежа на колата? И ако се сещате за нещо покрай нея може да споделите. Също така има ли как лесно да се измери нещо дали проблема е от нея?
- samo_pechka
- Мнения: 8377
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Ако има проблем с вакуум маркучи/помпа, ще се отрази много и на вървеж, и на спирачки ( вече в напреднал стадии )
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Окей тва със спирачките се оказа фалшива тревога. Докато са гледали майсторите са бутнали един вакуум маркуч излизащ от маркуча (вакуум помпа -> серво) и влизащ в един тройник горе при клапаните. Маркуча беше и нацепен. Смених го и спирачките се върнаха, но пърпоренето с тотален невървеж остава. Ще се взима кулер щот няма какво друго да е.
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Омекнали пружини на клапаните? Нужда от напасване леглата на клапаните? Тръгнал "да си ходи" повдигач?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7651
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
mibvip написа:Окей тва със спирачките се оказа фалшива тревога. Докато са гледали майсторите са бутнали един вакуум маркуч излизащ от маркуча (вакуум помпа -> серво) и влизащ в един тройник горе при клапаните. Маркуча беше и нацепен. Смених го и спирачките се върнаха, но пърпоренето с тотален невървеж остава. Ще се взима кулер щот няма какво друго да е.
Не е лошо да смениш всичките вакуум маркучлета. Щом си имал един сцепен то и останалите са в неговито състояние. Нали са му набори.
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Вакуумите са сменени скоро всичките без този. Но вече и той е сменен.
Сдобих се с кулер, предствой да го сложа и ще кажа какво се случва..
Сдобих се с кулер, предствой да го сложа и ще кажа какво се случва..
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
не вярвам кулера да ти спъва вървежа,освен ако не е спукан,но е малко вероятно.
Re: 1.9 ТДИ ASV - пърпори и спира да върви
Прав си. Тествах със здрав кулер от колега но проблема не беше той.
Открихме обаче теч на нафта. При махане на корите отдоло в тях се беше събрала нафта и в последствие се стичаха капки нафта от картера.
Та явно тече помпата. Въпроса ми е може ли тя да спъва вървежа когато си пойска и да пърпори ? Оглеждайки помпата да има следи от нафта по нея но сякаш тече някъде в долната част. И бях срещал че има ремонтни комплекти за нея - та подлежи ли на ремонт? и трябва ли да се сваля?
Открихме обаче теч на нафта. При махане на корите отдоло в тях се беше събрала нафта и в последствие се стичаха капки нафта от картера.
Та явно тече помпата. Въпроса ми е може ли тя да спъва вървежа когато си пойска и да пърпори ? Оглеждайки помпата да има следи от нафта по нея но сякаш тече някъде в долната част. И бях срещал че има ремонтни комплекти за нея - та подлежи ли на ремонт? и трябва ли да се сваля?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Alperco4, Google [Bot] и 167 госта