Здравейте!
Колата е Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH, вчера я взех от сервиз - рециклиране на рейката. Майсторът ме предупреди, че е забелязал проблем с вакумите на турбината( която е с променлива геометрия при АЛХ двигателя), но не било голям проблем. Днес тръгвам за работа и от самото запалване забелязвам, че колата пуши бяло-сивкав пушек от гърнето.. Реших, че е нормално заради ниските температури през нощта или гадния дизел, който сипваме и потеглих, като турбината ту работеше-ту спираше, все едно е в авариен режим.. След около 10 минути каране пушенето стана много по обилно,масивни облаци бял дим, колата започна да губи мощност и светна лампата за маслото. Загасих и слезнах,погледнах гърнето и имаше обилни следи от масло.. Издърпаха ме до сервиз и момчетата казаха, че ми е изтракала турбината и е изхвърлила маслото. Страшното е, че май е задрал някой биелен или основен лагер, защото като я запалиха се чуваше страшно тракане, но тепърва ще се отваря двигателя да се гледа.
Какво бихте ме посъветвали?
Заслужава ли си да се прави и въобще има ли такава възможност?
Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Смени турбото,налей масло и виж дали ще трака ,преди да отваряш мотора. Може да трака маслената помпа поради липса на масло.
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Много интересно съвпадение. Майсторът ти е казал и в близките 1-2 дни се е прецакала колата...
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Какво масло и сипваш ?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
То затова не се тръгва веднага в тея студове, маслото е гъсто и вероятността да избие отнякъде я колянов вал я топлообменник е по голяма
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Вальо.....това не е точно така
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Ами не е много ясно
На Шарана имам манометър на налягането на маслото.
Преди беше на Пассата.
От както е на Шарана не съм виждал да показва налягане по-голямо от 6.7 бара, но пък и никога не съм вдигал повече от 1200 оборота през първия километър.
При Пасата, обаче, на няколко пъти видях като индикация горни чертички
Уреда е до 10 бара и черти отгоре означава надхвърлена максималена стойност.
Разбира се, това беше само при сутрешно палене зимата и преди да сменя маслената помпа с блокирал байпасен клапан, де!
Тааа... Вальо може и да не е далеч от истината в случая.
При всички случаи не мисля, че това е причината за проблема на колегата.
Ако избие сегмент на турбината заради високо налягане - ще хвърли маслото почти моментално, не след малко.
Относно съмненията на stefan4o - за да каже някой майстор 'това не ми харесва', без специално да си го накарал да погледне, това значи, че положението е било наистина плачевно, набило му се е в очите и се е чудел как е пристигнала колата при него на ход
Ама пък от вакуум няма как да хвърли масло.
По-скоро колегата може да не е доразбрал нещо.
И последно - зверското тракане в мотора по-скоро ще е от празни хидроповдигачи.
Преди да се отвори - нищо не може да се твърди със сигурност
На Шарана имам манометър на налягането на маслото.
Преди беше на Пассата.
От както е на Шарана не съм виждал да показва налягане по-голямо от 6.7 бара, но пък и никога не съм вдигал повече от 1200 оборота през първия километър.
При Пасата, обаче, на няколко пъти видях като индикация горни чертички
Уреда е до 10 бара и черти отгоре означава надхвърлена максималена стойност.
Разбира се, това беше само при сутрешно палене зимата и преди да сменя маслената помпа с блокирал байпасен клапан, де!
Тааа... Вальо може и да не е далеч от истината в случая.
При всички случаи не мисля, че това е причината за проблема на колегата.
Ако избие сегмент на турбината заради високо налягане - ще хвърли маслото почти моментално, не след малко.
Относно съмненията на stefan4o - за да каже някой майстор 'това не ми харесва', без специално да си го накарал да погледне, това значи, че положението е било наистина плачевно, набило му се е в очите и се е чудел как е пристигнала колата при него на ход
Ама пък от вакуум няма как да хвърли масло.
По-скоро колегата може да не е доразбрал нещо.
И последно - зверското тракане в мотора по-скоро ще е от празни хидроповдигачи.
Преди да се отвори - нищо не може да се твърди със сигурност
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Сря 28 ное 2018 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Бладогаря за бързите отговори.. И да, голямо съвпадение стана... Интересното беше, че преди да я оставя при майстора, нямах никакви проблеми с работата на турбото или двигателя..
Днес още чакам за информация по двигателя, но за турбото е сигурно, че е сдало багажа..
*Интересен факт: По талон колата е без номер на двигателч - не се чете.
В краен случай, ако е заминал и двигателя, мога ли да набия по-голям ? И без това турбото ще се купуа, но ме интересува дали трябва да се преправя нещо, съдейки по кода на двигателя (ALH).. Лек ден и безаварийно!
Днес още чакам за информация по двигателя, но за турбото е сигурно, че е сдало багажа..
*Интересен факт: По талон колата е без номер на двигателч - не се чете.
В краен случай, ако е заминал и двигателя, мога ли да набия по-голям ? И без това турбото ще се купуа, но ме интересува дали трябва да се преправя нещо, съдейки по кода на двигателя (ALH).. Лек ден и безаварийно!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
На времето имах една голф 2-ка с 1.3 мотор. Беше замръзнала картерната вентилация от късите разтояния в града в маслото винаги имаше конденз. Не помня коя година беше но навън температурата беше под -15°С. На 10-тия или 12-тия километър изби маслото през семерината на коляновия вал и пътуването ми до София приключи преди да е започвало.
От сегментите на турбината и мен ме съмнява да избие на студено, но има много други места където може да избие. Друга причина е недостатъчна течливост на маслото ако кара с някоя 10в40, това турбо не може да върви без масло.
Във вторник ми беше замръзнал актуатора на турбото и първите 10-минути нямах турбо, а там е горещо от излизащите газове и въпреки всичко отне 10 минути да стопли и размрази актуатора. ..
От сегментите на турбината и мен ме съмнява да избие на студено, но има много други места където може да избие. Друга причина е недостатъчна течливост на маслото ако кара с някоя 10в40, това турбо не може да върви без масло.
Във вторник ми беше замръзнал актуатора на турбото и първите 10-минути нямах турбо, а там е горещо от излизащите газове и въпреки всичко отне 10 минути да стопли и размрази актуатора. ..
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 25 юни 2012 21:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Golf 4 2001г. 1.9 TDI ALH - Турбината хвърли масло..
Здравейте колеги да не отварям нова тема реших да пиша тук голфа е 1.9 тди алх е мотора от снощи ми прави проблем като язапаля и гасне понякога работи на място като подам малко газ и гасне сутринта забелязах че вади бял дим какъв може да е проблема?