Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения старт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения старт

Мнениеот kole7o » Чет 19 дек 2013 21:34


Здравейте колеги, много бях горд с колата която купих преди няколко месеца, защото нямах никакви сериозни ядове, но ето, че радостта ми не трая дълго.Колата е ФВ Пасат 1,9ТДИ AVF ПД 2001г.От както стана студено имам проблем със студеното палене-трябва да въртя около 20-30 секунди без дори да дава признаци двигателя, че иска да запали( все едно въртя но няма гориво в колата), след което започва леко да притриса и да се мъчи да запали и накрая запалва.Когато запали работи неравномерно, даже май работи на 3 цилиндъра, пуши бяло, трака, тресе, работи като трактор.Купих си нов акумулатор, защото стария сдаде багажа.
Реших да търся решение на проблема и се започна ходене по мъките и даване на пари без резултат.Понеже съм от Варна, отидох при един от най-хвалените майстори в града.След като я закачи на компютъра излезе, че едната дюза е за смяна, а друга не давала много добри показатели, но и така можела да се кара колата.Сменихме едната дюза с такава 2-ра употреба.Взех си колата и на другия ден с нетърпение запалих колата и установих, че проблема не е оправен и колата пали пак също толкова трудно както и преди.Върнах се в сервиза и казах на майстора, че ще си купя направо комплект 4 дюзи да ги сменим поне да не се занимаваме с проба-грешка, защото няма друг начин да се изпробват дюзите дали работят, а пък и от много отваряне и затваряне на двигателя, можело да се износят резбите на капака(нещо такова ми обясни, не съм много на "ти" с устройството на двигателя).Сложихме новите дюзи и вечерта си взех колата.Майстора ми каза, че пак нещо показанията на компютъра не му харесали, ама ми каза да ходя да си взимам колата, защото имал много работа и нямал време само с моята кола да се занимава.
На следващата сутрин пак същата ситуация-колата пали трудно, пуши, трака.Останах като в необрано лозе-хем колата е с дюзите които купих хем проблема не беше решен, хем нямах идея какво да правя и къде да я карам да я правят.Закарах колата в сервиз Мотор консулт(специализиран сервиз за дизелови двигатели).Уговорихме се с момчето да провери стойностите на дюзите, които бяхме сложили в предния сервиз, след това да върне моите и да започнем от начало да търсим проблема.След съответните интервенции и замервания се оказа, че моите дюзи работят в добри стойности, дюзите които купих са с по-добри показатели и според втория майстор проблема не е в дюзите, а е в клапаните.Връщам се малко назад във времето, за да поясня, че лятото правих ремонт на главата-шлайф, смяна на гарнитура, смяна на уплътненията на дюзите, смяна на някой датчици и други по дребни работи.Майстора от Мотор консулт ми обясни, че най-вероятно не са ми били регулирани добре клапаните, като не уплътнявали добре, от където идвал проблема с трудното палене при студен мотор.Трябвало сега да се свалят и да се сменят с нови, нов шлайф на главата, нова гарнитура и евентуално може и да се оправи проблема.Обадих се на майстора който ми беше правил ремонта лятото и според него ако е от клапаните съм щял да имам проблем и с топлия старт.Според него проблема бил, че горивната система взимала въздух от някъде и затова не може да запали, а пушенето идвало от не добрата смес на гориво и въздух.
Сега седя и се чудя какво да правя, къде да я карам и колко още трябва да давам за да се оправи проблема.Молбата ми е ако някой от вас колеги се е сблъсквал с подобен проблем да сподели своя опит за решаването му или какво да правя къде да търся проблема и на кой майстор да се доверя.Много стана писането, но искам да съм максимално подробен, за да стане ясно горе-долу в каква каша се намирам в момента и да успея да реша проблема си!Благодаря предварително на хората които ще си направят труда да прочетат горе написаното и да споделят мнението си! :beer




Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот dispatch » Чет 19 дек 2013 22:13


За гр.Варна всички препоръчват Ifidik за дизели. Защо не отидеш при него? Издири му координатите и мисля, че той е твоя човек.
Бая пари си наринал, а до тук нищо....

Успех!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот °niksi° » Чет 19 дек 2013 22:15


Някой случайно да се е сетил да ти замери компресията.
Почти съм сигурен че ще е под 24.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот nasko1978 » Чет 19 дек 2013 22:15


При Ифидик ходи ли преди да сменяваш части за толкова много пари???
Варненци разправят ,че ги разбира дизелите! :mhihi


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот kole7o » Чет 19 дек 2013 22:17


Добре била компресията, в мотор консулт я замериха, около 30 била.Обясняваха ми че клапаните били разбити и не уплътнявали добре и от там някакво налягане не било ок, не разбрах много от това което ми обяснява майстора и затова така обяснявам.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот Zinoto » Чет 19 дек 2013 22:35


При положение, че е 30 компресията това с клапаните няма как да е причината, щом до 3-4 секунда не се опитва да припали и центровката е наред наистина явно смуче въздух и докато подкачи нафта върти на сухо. Сменихте ли дифтунгите на дюзите? Тандем помпата често дава дефект, виж да няма теч от нея. Провери като дадеш на контакт помпата в резервоара дали подкачва нафта.


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот kole7o » Чет 19 дек 2013 22:42


Незнам кое е дифтунг на дюзите, на дюзите сменихме уплътненията.Как да проверя помпата?Ще я закарам да я проверят.А пушека в следствие на какво ще е ако взима въздух?


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот yanio » Пет 20 дек 2013 1:00


Застуди ли се форума се пълни с теми за трудно палещи ПД :D и до сега не знам някой да си е решил проблема.
Аз сложих едно клапанче да не връща горивото и вече нямам проблеми. Но с интерес следя темите за решение на проблема :)


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот Пешо2004 » Пет 20 дек 2013 9:53


На моя Пасат(AVF 2004г) досега не се е случвало да не запали в студа нито веднъж. Един път само при -19 запали с газ и много облаци бял дим от неизгоряла нафта. Така, че колегата има някакъв по-сериозен проблем. Не е до ПД и студеното време.

Последна промяна от Пешо2004 на Пет 20 дек 2013 12:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kole7o
Мнения: 324
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 20:22
Автомобил: VW PASSAT B6
Двигател: BKP
Местоположение: Варна

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот kole7o » Пет 20 дек 2013 10:01


Тази сутрин в интерес на истината запали една идея по-лесно от преди, по-малко тракаше, но пушеше доста.Направих клип, по-късно ще го кача.Днес ще сменя филтри и масло и ще пиша дали има някаква разлика.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот yanio » Пет 20 дек 2013 14:56


Пешо2004 ме съм казал, че абсолютно всеки го има този проблем , но рано или късно се появява


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот yochcov » Пет 20 дек 2013 17:04


Колега с почти същия проблем съм и затова пиша тук...Първо да отбележа, че съм прочел куп теми и на майстор ходих и файда няма, та колата е VW Golf 4 1,9 TDI PD 131к.с. код: ASZ 2001г. Симптомите са следните при паленее студена подгрява си всичко и въртя 6-7-8 оборота нищо, втори и след това на трети път така и винаги пали след третия. При 2 подгряванета и изключване без да въртя на третото директно си пали, но при по малко от 3 посгрева пак си почва якото въртене и не пали (и винаги, върти, върти и все едно няма нафта и накрая бр брр бррр и запалва). Акумулатора е сменен като в сервиз пробваха и закачиха още един към моя и пак така си върти, дори мерих и на работеща кола дава 14,5 както е нормалното. Почистени са му клемите и масата към купето и двигателя. Сменен още горивен филтър, една свещ имах за смяна и тя е сменена, имах грешка от температурния датчик дето е до подгрева на антифриза и той е сменен. Релето е ок, но за всеки случай пробвах и с друго здраво пак не пали. Помпата откъм резервоара си се чува също при завъртане на ключа. Това го прави само когато е студена и като я карам и стои 4 часа също е така. Когато е топла и дори 2 часа след каране пали без проблем. Дори с трудното и палене като запали започва да си работи както трябва без притрисане без нищо, само си изпушва отзаде синьо, но това предполагам е от натрупаното гориво. От всички неща които съм изчел като проблем само несъм ходил да ми правят центровка, та за идеи и препоръчване на майстори около Несебър ще ви бъда безкрайно благодарен. Знам във Варна читави, но това става сложно защото трябва да ида там да оставя колата пред сервиза и чак на сутринта майстор да я гледа студена.


Founder
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 03 яну 2007 12:48
Автомобил: Vw Passat 1.9TDI
Двигател: AVF 2004
Местоположение: ....

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот Founder » Пет 20 дек 2013 19:41


Извинявам се , че пиша извън темата , но от една , две седмици чета за този Пасат Б5.5 130к.с АВФ - защото ми харесва и мислех да си закупя такъв , но ..... просто ме убедихте че не си струва тази кола . То не беше теч от някаква си тандем помпа - сигурно е 300-600лв , то не беше проблем с дюзите - гумички , уплатнения ,то не беше - глави , шлайфане , стъргане , палене трудно , вакуми , ЕГР та запушени , турбини за чистене и смяна .... Какви ли не болежки - и като че ли няма маистори за тези коли , а този мотор е все пак 1,9 ТДИ (един от най-разпространените в СВЕТА) - едва ли има коли с един и същ мотор с толкова много разновидности като 1,9 ТДИ .... Даже в момента следя на колегата темата , за да видя какъв ще му е изхода от тази ситуация....Надявам се да е добър за него !!!
Още си оставам на мнение , че най-здравия мотор е 1,9ТДИ 1Z 90к.с това е....


Потребителски аватар
yochcov
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 0:29
Автомобил: VW Golf
Двигател:
Местоположение: Слънчев Бряг

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот yochcov » Пет 20 дек 2013 20:31


Колега да ти кажа и аз нещо, имах го същия двигател, но на Сеат ибиза 6L. Човече колата беше безупречна пари съм давал само за масла, дизел и неща които аз съм си правил за освежаване...Но за нещастие ми я блъснаха и сега я разпродавам на части,,, файда че беше здрава ЗДРАВЕ да е. Така че знаеш, като кушуваш колата затваряш си очите и това е, кво е правено с нея преди никой не знае, но наистина е доста тъпо като идеш в някой реномиран сервиз вземат ти парите и файда никва...Купих си голфче със същия двигател, че бях останал доволен, но си е друга кола с друга история, така че на какво ще попаднеш няма как да знаеш, верно има 100 датчика и работи по колата които могат да се развалят, но като цяло си е надежден мотор PD-то.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат В5.5 1.9 тди 131 к.с. AVF Проблем със студения ста

Мнениеот yanio » Пет 20 дек 2013 20:47


Founder ти във форум какво очакваш да прочетеш ? :D Всеки си пише за болежките и търси решение. А от цена до цена за ремонт има огромна разлика , ако нищо не разбираш ще хвърлиш бая пари на вятъра :)
Да не мислиш ,че всички мотори 1.9 са еднакви :D
Ако мислиш да вземеш б5.5 за 6-7 хил лв , има голяма вероятност да се сблъскаш с доста от описаните проблеми :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 136 госта