Пасат Б5 1,9 тди-90 к.с. AHU-къде се намира релето за подгревните свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Пасат Б5 1,9 тди-90 к.с. AHU-къде се намира релето за подгревните свещи

Мнениеот Lifeguard » Нед 09 дек 2018 17:45


Здравейте!
Има проблем с първото сутришно палене от известно време.Чувам,че релето за подгрева цъка.Уж работи.Реших да проверя свещите.Имаше една изгоряла и я смених.Промяна няма почти.Реших направо да ги развия и да видя как загряват.Всички греят добре уж за около 10 сек.Обаче ми направи впечатление друго.Свещите на 1 и 2 цилиндър като ги развих бяха мокри,което според мен значи,че не загряват.Другите две бяха сухи.Може ли релето да ги управлява две по две и защо не идва ток да първите две.Въобще какъв може да е проблема?Как да тествам освен на студено да извадя луличката и да меря с мултицета или направо със свеща?Може ли да е от релето,при положение,че свещите са здрави?Къде да търся релето за погрева?




Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б5 1,9 тди-90 к.с. AHU-къде се намира релето за подгревните свещи

Мнениеот Lifeguard » Нед 16 дек 2018 13:30


Така.....виждам,че доста хора писаха да помогнат,благодаря!Дано греша и само ми се струва ,но форума не е това,което беше.
Сега по темата ,за да помогна на някого за в бъдеще.
Установих,че въобще нямам ток до свещите.Започнах да търся проблема.Намерих релето(синьо 202).Намира се под волана над педалите и разбрах,че е здраво.Започнах да търся бушона(знам,че има такъв мощен)Намерих го при компа под чистачките-80 А.Беше изгорял.Смяних го с нов и подгрева тръгна.С жичка не става.Не е желателно ,пък и не знам защо при мен не пусна ток.
Сега върпоса ми е друг.Подгревните свещи бях прочел някъде,че работели 2-3 мин и след запалването.Вярно ли е? Защото при мен не работят.
Другият ми въпрос е за свещите на антифриза.3 са и само на една имаше 12V след запалването.Пак бях прочел някъде,че тръгвали последвателно след определено време.Вярно ли е или е друг проблема?

Последна промяна от Lifeguard на Нед 16 дек 2018 13:57, променено общо 1 път.


helikamov
Мнения: 287
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново

Re: Пасат Б5 1,9 тди-90 к.с. AHU-къде се намира релето за подгревните свещи

Мнениеот helikamov » Нед 16 дек 2018 13:49


Подгревните свещи бях прочел някъде,че работели 2-3 мин и след запалването.Вярно ли е?

Вярно е. А времето, през което работят зависи от ЕКУ-то. То пък за това следи темп. на антифриза. Така, че ако при теб не бачкат след запалването е възможно датчика, който следи темп. на антифриза да е дал фира.
За свещите за антифриза - те работят в зависимост темп. на антифриза и от напрежението в ел. система на колата, което също се следи от ЕКУ-то. Ако работят първите, от вторите ще се включи макс. една. Като изключат първите ще се включат вторите и трите, ако антифриза не е достигнал около 60гр. мисля беше.
Това е принципът на работата им.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19559
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5 1,9 тди-90 к.с. AHU-къде се намира релето за подгревните свещи

Мнениеот radotom » Нед 16 дек 2018 14:04


Lifeguard написа:Подгревните свещи бях прочел някъде,че работели 2-3 мин и след запалването.Вярно ли е?

Да. Като стане по-студено, заслушай се след като запалиш как след около минута ще изключи някое реле.
Сега все още не е чак толкова студено. Е, в Русе може и да е, ама едва ли пада под -2 -3*С :icon_lol
А това, колко ще греят свещите зависи от температурата на антифриза и на входящия въздух.
Lifeguard написа:Другият ми въпрос е за свещите на антифриза.3 са и само на една имаше 12V след запалването.Пак бях прочел някъде,че тръгвали последвателно след определено време.Вярно ли е или е друг проблема?

Нямам такива, но според прочетеното и от мен - да, тръгват последователно при нужда.
Зависи от температурата на антифриза, от външна температура и от режим на двигателя ( натоварване, празен ход и т.н. )
Естествено, и двете неща зависят и от напрежението на алтернатора



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jetta2009, kukata_pasat и 87 госта