Passat 5.5 1,9 TDI 130 HP - странен проблем с турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ameba13
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Passat 5.5 1,9 TDI 130 HP - странен проблем с турбото

Мнениеот ameba13 » Пет 18 яну 2019 9:32


Здравейте колеги,

На моя пасат 5.5 1.9 ТДИ нещо се бъгна турбото. Проблемът се състои в това, че като потегля и подам газ колата започва до ускорява бавно, достигам 2000, а турбото не се включва изобщо. След което само за момент да пусна газта и да подам отново и турбото се включва моментално. Това го прави постоянно - топла и студена.
Трябва да достигна 2000 оборота, да върна и да натисна веднага пак газта за да се включи турбото. Работи безпогрешно - всеки път след падане на оборотите до 840 (например на светофар) подавам газ - няма никой, след което връщам газта за момент и веднага подавам и колата ускорява нормално.
На извънградско нямам абсолютно никакви проблеми - там двигателят постоянно е над 2000 оборота.
Сменил съм всички вакумни маркучи. Пробвах да излолирам ЕГРа и вакумния резервоар (едно по едно и заедно) - няма подобрение.
Спирачките ми работят идеално през цялото време.
Н75 е сменен.
ЕГР работи нормално. Въпреки това пробвах да го изолирам физически, вакуумно и софтуеърно - няма никакъв ефект.
Виждам само 2 варианта:
1. Вакуум помпата работи, но не постига достатъчно дълбок вакуум докато не достигне 2000 оборота
2. Н75 се ебава и не включва при първия сигнал за газ или проблемът идва от ЕКУто
Изчетох интернета и такъв проблем не открих някой да е описал!
Ще се радвам на всякакви идеи, насоки..

ПС> колко точно милибара/мм Hg трябва да е вакуумът ??




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Passat 5.5 1,9 TDI 130 HP - странен проблем с турбото

Мнениеот milmar » Пет 18 яну 2019 9:50


Първо направи няколко лога в движение за да се види какво идва от дебитомера, какво се подава към управлението на турбото и как реагира то при повишаване на оборотите с пълна газ.

Стандартен тест - хващаш един баир, с цел колата да не достига опасни скорости и на 3-та или 4-та предавка започваш от 1200 об. с пълна газ и стигаш до 3500 примерно, пускаш газта, намаляваш до 1000-1200 об. и пак 2-3 пъти. После гледаш резултата.
Можеш после да приложиш и трика с педала за газта.

Нищо чудно проблемът да е в самия педал. Моята B4-1Z започна преди 2-3 да се държи странно, на празен ход оборотите не падат под 1000-1200 :confused . Мислех си няколко неща - ГНП си е променила настройките, примерно да не съм стегнал добре капака последния път, или да се е напълнила отново с боклуци, или пък датчика за температура да лъже, че навън е (-20). Накрая си инсталирах отново XP-то на лаптопа и стария VAG-COM и излезе, че педалът за газта при отпуснато състояние показва 5-10%, все едно, че е натиснат. Изритах рязко няколко пъти и се оправи, вече 2 дни няма проблем :smile .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov и 60 госта