Първо здравейте на всички,
Много се радвам, че станах част от това семейство преди 4-5 дни, като си закупих фолксваген пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г.
Та по темата, обслужих го като му смених маслото с Кастрол Магнетик 5В40, и всички филтри, както и маслото на скоростите, изминах около 400км извън градско и забелязах следното: като спра някъде на светофар или в гаража ми, се усеща едно съвсем леко потрисване или придърпване от време на време, да кажем на всеки 3-4-5 секунди по веднъж. Като отворя предният капак на колата се чува странен шум като от търкане на нещо някъде но не мога да разбера от къде идва. Придрусването се усеща много леко и само когато колата работи на място а шумът върви паралелно с придрусването, все едно майстора е забраваил нещо някъде и то се докосва или удря в нещо.
Другият ми въпрос е грешка с код P1958? Идей? :)
Ще съм изключително благодарен ако откликнете с мнения.
Хубав и успешен уикенд на всички.
пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Здрасти.
Грешката е Exhaust Gas Sensor 2 bank1.
В нета има клипчета къде се намира .
Някъде май мернах и как я проверяват.
Грешката е Exhaust Gas Sensor 2 bank1.
В нета има клипчета къде се намира .
Някъде май мернах и как я проверяват.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Благодаря, ще погледна утре, иначе клипче в нета намерих. Ще пиша да кажа какво е станало с сензора.
Обаче притесненията с леко забележимият шум и придрусване/ придърпване остават. :(
Дайте мнения и с всеобщи усилия да видим какво може да бъде... :)
Благодаря за отговора!
Обаче притесненията с леко забележимият шум и придрусване/ придърпване остават. :(
Дайте мнения и с всеобщи усилия да видим какво може да бъде... :)
Благодаря за отговора!
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Привет на всички,
Последните дни се опитвам да открия проблема сам и забелязах, че когато включа климатроника на колата започва да се усеща така описаното от мен по-горе придрусване когато колата е спряна на място. Когато спра климатроника не се усеща придърпването.
Какъв може да е проблема покрай климатроника?
Благодаря предварително!
Последните дни се опитвам да открия проблема сам и забелязах, че когато включа климатроника на колата започва да се усеща така описаното от мен по-горе придрусване когато колата е спряна на място. Когато спра климатроника не се усеща придърпването.
Какъв може да е проблема покрай климатроника?
Благодаря предварително!
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Моята кола е Пасат 2007 мотора е 1,9 BLS. при мен има същото придърпване само когато е на място и загряла, с клима не съм пробвал. Нямам грешки, работещ ДПФ.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
През последните два месеца карах два пасата с 1.9 мотор и огледах поне 10 коли. При всички се осеща леко поклащане при работа на място. Не знам дали е нормално, усеща се съвсем слабо най вече на седалката, като няма промяна в работата на мотора - работи равномерно без прекъсвания. Единия пасат беше със сменен съединител и маховик.
А към колегата пуснал темата - ако колата е 2008 година, най вероятно мотора е BLS и има DPF. В такъв случай трябва да се кара с масло 5в-30 което е със спецификация 507.00
А към колегата пуснал темата - ако колата е 2008 година, най вероятно мотора е BLS и има DPF. В такъв случай трябва да се кара с масло 5в-30 което е със спецификация 507.00
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Здравейте отново,
Забелязвам следните промени при моят пасат, а именно когато колата е с включен климатроник, притрисането намаля многократно и почти не се усеща. Спра ли климатроника колата отново започва да притиса леко, и именно както каза колегата по-горе се усеща най-вече на седалката.
Winner25, този със сменения съединител и маховик също ли притисаше?
Чудех се дали не е позапушен ЕГР клапана и от там да идва това притисане? Или пък ДПФ да е позадръстен и да не изкарва всичко, не знам и аз вече честно казано, какво да мисля, само знам, че от както съм го взел съм му навъртял около 10000км. с това придърпване и няма никаква разлика.
Що се отнася до грешката по-горе "Exhaust Gas Sensor 2 bank1." чек енджин лайта ми светка и се гасне редовно когато си поиска, но пак няма промени в работата.
Дали е възможно притрисането да е от ЕГР или ДПФ?
Благодая Ви.
Забелязвам следните промени при моят пасат, а именно когато колата е с включен климатроник, притрисането намаля многократно и почти не се усеща. Спра ли климатроника колата отново започва да притиса леко, и именно както каза колегата по-горе се усеща най-вече на седалката.
Winner25, този със сменения съединител и маховик също ли притисаше?
Чудех се дали не е позапушен ЕГР клапана и от там да идва това притисане? Или пък ДПФ да е позадръстен и да не изкарва всичко, не знам и аз вече честно казано, какво да мисля, само знам, че от както съм го взел съм му навъртял около 10000км. с това придърпване и няма никаква разлика.
Що се отнася до грешката по-горе "Exhaust Gas Sensor 2 bank1." чек енджин лайта ми светка и се гасне редовно когато си поиска, но пак няма промени в работата.
Дали е възможно притрисането да е от ЕГР или ДПФ?
Благодая Ви.
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Колега карах си предишната Б6 1.9 /105 к.с. BLS 4 години 50х.км. с това претрисане. ЕГР ми беше нов, съединителя нов, дюзи на 0ли и ДПФ в идеално здраве според стойностите излизащи в диагностиката. Когато е пуснат климатика изчезва.
Карай си колата и недей да се тормозиш.
Карай си колата и недей да се тормозиш.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Благодаря за отговора,
Относно добавките, ще ме посъветваш ли нещо? Да сипя поне за ДПФ и ЕГР филтър добавки да съм сигурен, че не са запушени?
А, и последен въпрос, като задържа на полусъединител, се чува странно тракане все едно се удря нещо в куха ламарина? Това някакъв лагер ли е, или?
Поздрави.
Относно добавките, ще ме посъветваш ли нещо? Да сипя поне за ДПФ и ЕГР филтър добавки да съм сигурен, че не са запушени?
А, и последен въпрос, като задържа на полусъединител, се чува странно тракане все едно се удря нещо в куха ламарина? Това някакъв лагер ли е, или?
Поздрави.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Здравейте,
От разпитвания тук и там събрах мнения и водещото е, че притрисането и придърпването идва от там, че съм за смяна на съединител/демпфер, маховик, притискателен диск/ и евентуално тампони на макферсона.
Друг вариант са дюзи и по-скоро някоя пружина на дюзите.
Клоня към съединител именно заради това, че като задържа на полусъединител, се чува странно тракане все едно се удря нещо в куха ламарина?
Мнения?
От разпитвания тук и там събрах мнения и водещото е, че притрисането и придърпването идва от там, че съм за смяна на съединител/демпфер, маховик, притискателен диск/ и евентуално тампони на макферсона.
Друг вариант са дюзи и по-скоро някоя пружина на дюзите.
Клоня към съединител именно заради това, че като задържа на полусъединител, се чува странно тракане все едно се удря нещо в куха ламарина?
Мнения?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Странното тракане при натиснат съединител, вероятно е от аксиален лагер. За другия проблем с тресенето, се предполага демпфер. Когато се изгаси колата в един момент се чува металически звън, това е от демпфера, ако е много разбит. Разбит демпфер се познава и на диагностика по показания на дюзите. Тампоните, задължително трябва да се прегледат.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател
Ще сменя целия пакет от демпфер, маховик, притискателен диск, абе съединителя. Но все си мисля, че това придърпване/притрисане е много странно да е от демпфера, а и то само на място с неработещ климатик да се усеща. Ще ви държа в течение, дано е от там проблема.
Поздрави на всички.
Поздрави на всички.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: y4ikov и 77 госта