пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Съб 16 фев 2019 8:18


Първо здравейте на всички,
Много се радвам, че станах част от това семейство преди 4-5 дни, като си закупих фолксваген пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г.

Та по темата, обслужих го като му смених маслото с Кастрол Магнетик 5В40, и всички филтри, както и маслото на скоростите, изминах около 400км извън градско и забелязах следното: като спра някъде на светофар или в гаража ми, се усеща едно съвсем леко потрисване или придърпване от време на време, да кажем на всеки 3-4-5 секунди по веднъж. Като отворя предният капак на колата се чува странен шум като от търкане на нещо някъде но не мога да разбера от къде идва. Придрусването се усеща много леко и само когато колата работи на място а шумът върви паралелно с придрусването, все едно майстора е забраваил нещо някъде и то се докосва или удря в нещо.
Другият ми въпрос е грешка с код P1958? Идей? :) :confused

Ще съм изключително благодарен ако откликнете с мнения.
Хубав и успешен уикенд на всички.




Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот xalerrelax » Съб 16 фев 2019 10:05


Здрасти.
Грешката е Exhaust Gas Sensor 2 bank1.
В нета има клипчета къде се намира .
Някъде май мернах и как я проверяват.


VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Съб 16 фев 2019 20:54


Благодаря, ще погледна утре, иначе клипче в нета намерих. Ще пиша да кажа какво е станало с сензора.

Обаче притесненията с леко забележимият шум и придрусване/ придърпване остават. :(

Дайте мнения и с всеобщи усилия да видим какво може да бъде... :)

Благодаря за отговора!


VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Съб 23 фев 2019 14:21


Привет на всички,

Последните дни се опитвам да открия проблема сам и забелязах, че когато включа климатроника на колата започва да се усеща така описаното от мен по-горе придрусване когато колата е спряна на място. Когато спра климатроника не се усеща придърпването.

Какъв може да е проблема покрай климатроника?

Благодаря предварително!


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот fena_vd » Пет 26 апр 2019 19:16


Моята кола е Пасат 2007 мотора е 1,9 BLS. при мен има същото придърпване само когато е на място и загряла, с клима не съм пробвал. Нямам грешки, работещ ДПФ.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот Winner25 » Съб 27 апр 2019 9:40


През последните два месеца карах два пасата с 1.9 мотор и огледах поне 10 коли. При всички се осеща леко поклащане при работа на място. Не знам дали е нормално, усеща се съвсем слабо най вече на седалката, като няма промяна в работата на мотора - работи равномерно без прекъсвания. Единия пасат беше със сменен съединител и маховик.
А към колегата пуснал темата - ако колата е 2008 година, най вероятно мотора е BLS и има DPF. В такъв случай трябва да се кара с масло 5в-30 което е със спецификация 507.00


VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Пон 19 авг 2019 14:39


Здравейте отново,

Забелязвам следните промени при моят пасат, а именно когато колата е с включен климатроник, притрисането намаля многократно и почти не се усеща. Спра ли климатроника колата отново започва да притиса леко, и именно както каза колегата по-горе се усеща най-вече на седалката.
Winner25, този със сменения съединител и маховик също ли притисаше?

Чудех се дали не е позапушен ЕГР клапана и от там да идва това притисане? Или пък ДПФ да е позадръстен и да не изкарва всичко, не знам и аз вече честно казано, какво да мисля, само знам, че от както съм го взел съм му навъртял около 10000км. с това придърпване и няма никаква разлика.

Що се отнася до грешката по-горе "Exhaust Gas Sensor 2 bank1." чек енджин лайта ми светка и се гасне редовно когато си поиска, но пак няма промени в работата.

Дали е възможно притрисането да е от ЕГР или ДПФ?

Благодая Ви.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 567
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот alpinab » Пон 19 авг 2019 15:23


Колега карах си предишната Б6 1.9 /105 к.с. BLS 4 години 50х.км. с това претрисане. ЕГР ми беше нов, съединителя нов, дюзи на 0ли и ДПФ в идеално здраве според стойностите излизащи в диагностиката. Когато е пуснат климатика изчезва.

Карай си колата и недей да се тормозиш.


VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Пон 19 авг 2019 15:39


Благодаря за отговора,

Относно добавките, ще ме посъветваш ли нещо? Да сипя поне за ДПФ и ЕГР филтър добавки да съм сигурен, че не са запушени?

А, и последен въпрос, като задържа на полусъединител, се чува странно тракане все едно се удря нещо в куха ламарина? Това някакъв лагер ли е, или?

Поздрави.


VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Чет 22 авг 2019 9:51


Здравейте,

От разпитвания тук и там събрах мнения и водещото е, че притрисането и придърпването идва от там, че съм за смяна на съединител/демпфер, маховик, притискателен диск/ и евентуално тампони на макферсона.
Друг вариант са дюзи и по-скоро някоя пружина на дюзите.
Клоня към съединител именно заради това, че като задържа на полусъединител, се чува странно тракане все едно се удря нещо в куха ламарина?

Мнения?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот megatronS » Чет 22 авг 2019 15:28


Странното тракане при натиснат съединител, вероятно е от аксиален лагер. За другия проблем с тресенето, се предполага демпфер. Когато се изгаси колата в един момент се чува металически звън, това е от демпфера, ако е много разбит. Разбит демпфер се познава и на диагностика по показания на дюзите. Тампоните, задължително трябва да се прегледат.


VladimirKostov1
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 16 фев 2019 7:59
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат Б6 1.9ТДИ 105к.с. 2008г. Проблем и странен шум в двигател

Мнениеот VladimirKostov1 » Чет 22 авг 2019 16:33


Ще сменя целия пакет от демпфер, маховик, притискателен диск, абе съединителя. Но все си мисля, че това придърпване/притрисане е много странно да е от демпфера, а и то само на място с неработещ климатик да се усеща. Ще ви държа в течение, дано е от там проблема.

Поздрави на всички.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 205 госта