VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Pacio
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 23 дек 2017 18:49
Автомобил: VW Passat B7 DSG 2TDI 2014
Двигател: CFFB2014

VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Pacio » Сря 20 фев 2019 11:31


Здравейте колеги,

Имам питане относно замърсяване на маслото с гориво след неуспешна регенерация на ДПФ (oil dilution).
Колата ми е от Германия, 2014 година на 215 000 км. Дизел, 140 кс, ДСГ6.
Поддържана е само в официалното представителство до ден днешен.
Преди последната визитация забелязах, че маслото ми е доста над макса.
Отидох и ми казаха, че най-вероятно съм прекъсвал регенерация (никога не ми е светела лапма ДПФ) и това е върнало гориво в маслото (гориво което се впръсква в ДПФ за да гори боклуци)
Изтелиха ми около 200 гр, след което казаха да карам 4000 км и да следя какво става (дросел и ЕГР ми бяха почистени, че дросела даваше грешка и ДСГто не работеше гладко - сега е ок)
Аз обаче не се съгласих да карам 4000 км със замърсено масло и го смених веднага.
Колата влиза в регенерация на всеки 200-300 км - с новия софтуер е, след емисионния скандал.
Регенерация разбирам че прави, когато спра - оборотите са на 1000, а не на 900 както обикновено и са придружени с вентилатори (не задължително).
Онзи ден нямаше как да изчакам да паднат оборотите, бяха на около 950, не на 1000 както при обикновена регенерация и угасих.
Сега маслото ми е с 2 мм над предишното ниво.

Въпросите ми са следните:

1. Има ли колеги с този модел автомобил и как минават регенерациите при вас? Забелязвате ли покачване на маслото?
2. Гасите ли по време на регенерация, на високи обороти? Въртят ли внтилаторите на изгасен автомобил? Ако оборотите са ниски, а работят само вентилаторите ок ли е да се гаси - те продължават и след това?
3. След като това определено е проблем, някой намирал ли е нещо в книжката на колата - аз не успях.
4. Някой знае ли какъв е толеранса на замърсяване с гориво - в чуждестранен форум четох че е до 45% за 10000 мили. Трудно да повярвам.

В ютуб има клипчер от VW Австралия, където обясняват за този проблем.

Не разбирам как някой проектира кола, която не може да загасиш, когато регенва и която дори не изписва сигнал, че прави реген..
Като цяло ми се струва, че няма достатъчно инфо по този проблем и човек може да си изгаси колата без да разбере, че е в регенерация, да замърси маслото и да прецака ДВГ в последствие.

Благодаря за инфото и мненията.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 20 фев 2019 12:01


При регенерация си на 980об.мин, ако не регенерира си на 780об/мин
Аз доста си играх да схвана регенерациите , защото за първи път имам автомобил с ДПФ и бая му се чудех.
Накратко най-лесно да следиш регенерациите е с elm327 и софтуер VAG dpf . Регенрация се прави планово на 400минути работа на ДВГ при моя софтуер. Градско около 150км при моето каране, извънградско около 400км.
Не съм забелязвал покачване на нивото на маслото за 10хил км източих точно, колкото съм налял. Само веднъж ми е светвала лампа за регенерация в самото начало, явно тогава не съм докарвал регенерацията докрай многократно. Запътих се към северна тангента да покарам както е по книжка на 4-та с 80км/ч но преди да стигна лампата угасна и мотора се укроти на 780. От тогава просто следя да я докарвам докрай по възможност.
Имай предвид, че покачване на оборотите може да се дължи и на включен ел.отоплител на купето, който е около 2киловата мощност и се пуска под 5 градуса външна температура и зададени градуси на максимална или близка до максимална степен, тези обороти не означават задължително регенерация.
При регенерация EGR се затвара напълно, дросела се притваря, променят се инжекторните времена и се появяват следвпръсквания. Започва при стойност 24грама soot mass завършва на около 5-6грама. Температурата на регенерация е около и над 550 градуса до около 620 вентилаторите работят на максимална степен. Старт.стоп-а не сработва при регенерация. Общо взето гледай да ги докарваш докрай, за пълна регенерация в час пик в София са необходими около 8км или 20 минути според зависи, това съвсем условно го казвам. Ако я направиш на няколко пъти е доста по дълго защото времето на загряване на DPF до 550 градуса отнема време, а регенерацията започва едва след това.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16283
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Pichaga » Сря 20 фев 2019 18:34


може и да говоря глупости, но поне при мен на опел регенерацията я познавам по:
1. Повишени обороти
2. Разход на празен ход от 0,6-0.7 нормално на час до 3-4 литра на час
3. Вентилаторите работят на мах
4. Буботене от впръсканото гориво точно като нафтова печка-това е най характерното поне за мен
5. Различен звук на мотора
6. Дим от ауспуха


Pacio
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 23 дек 2017 18:49
Автомобил: VW Passat B7 DSG 2TDI 2014
Двигател: CFFB2014

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Pacio » Сря 20 фев 2019 18:46


Дон Кихот, благодаря за детайлното мнение.

Може ли линк на ЕЛМа - в нета намирам само такива за бензинови автомобили..

Тъй или иначе темата с гориво в маслото остава в мъгла.. според мен това е проблем на самия производител, но поне да беше описано в книжката или да светеше на таблото.

Мерси за линка предварително.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Kalin72 » Сря 20 фев 2019 18:57


Виж какво намерих:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=345066
Никъде не се споменава, че може да се върне гориво в маслото...и според мен няма начин, освен ако...има проблем. И то не от регенерирането.

Та, търси проблема другаде.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 фев 2019 12:33


Pacio написа:Дон Кихот, благодаря за детайлното мнение.

Може ли линк на ЕЛМа - в нета намирам само такива за бензинови автомобили..

Тъй или иначе темата с гориво в маслото остава в мъгла.. според мен това е проблем на самия производител, но поне да беше описано в книжката или да светеше на таблото.

Мерси за линка предварително.


за елм сега прегледах аз какво съм си купил и наистина пише че е само за бензинови, при мен си работи, но при прочетеното не бих поръчал отново като че ли ... знам ли.
Иначе тук намирам един на който не е изрично упоменато, попитай продавача дали ще работи на дизел.
https://www.aliexpress.com/item/Super-Mini-ELM327-Bluetooth-V2-1-OBD2-Car-Diagnostic-Tool-ELM-327-Bluetooth-For-Android-Symbian/32920702339.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.259.50453c00QYk8Ts


Pacio
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 23 дек 2017 18:49
Автомобил: VW Passat B7 DSG 2TDI 2014
Двигател: CFFB2014

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Pacio » Чет 21 фев 2019 14:54


@Kalin72 Ники от клубния сервиз потвърди, че гориво се връща в маслото при прекъснат реген (VW потвърдиха също).
Та за това няма спор, проблема е че не винаги можеш да изчакаш до края на реген и не се знае до колко нафта носи маслото.

@DoH_KuXoT, мерси за линка :)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 фев 2019 15:04


нафтата след това се изпарява от маслото през картерните отдушници, общо взето нафтата не е проблем в маслото. В А6 4F има даже индикатор за качеството на маслото и кога предстои смяна на база количеството гориво в маслото.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот mshbul » Чет 21 фев 2019 19:35


Тоя индикатор не е толкова точен. И на А4 трябва да го има.

При принудителната регенерация винаги влиза по малко нафта в маслото, защото се впръсква след отваряне на клапаните и не изгаря в цилиндъра, а заминава в изпускателната система, което е целта.
Може би като е нова колата да не вкарва или с нови дюзи. Обаче ако попикват дюзите нафтата не е добре разпрашена и се стича в цилиндъра и е повече от предвиденото. Приемаме, че на нашите стари коли пикаят поне малко.

Не разбирам при загасянето защо да влиза повече - освен от последно впръсканата друга нафта не знам откъде ще дойде.


Потребителски аватар
svenn1
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 02 окт 2018 16:09
Автомобил: VW Passat B7
Двигател: CFGC

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот svenn1 » Пет 22 фев 2019 16:37


Моята също доста често регенерира (2014, 177кс), но го усещам само по високите обороти и вентилаторите. Досега не е светвала никаква лампа на таблото.
Добре де, а къде пише, че не може да се гаси колата по време на регенерация? Във форума цитиран по - горе от колегата Kalin72 пише, че няма проблем да я прекъсваш...


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 22 фев 2019 16:57


If a regen is interrupted once or twice, it is not a big deal. it will complete the next time you go for a drive. However, if a regen is never allowed to complete (like a 1 mile commute and no other driving) problems with the emissions system are certainly possible (probably inevitable). It might not be a temp sensor though, it would more likely to be a DPF problem.

Have Fun!


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1050
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот mshbul » Пет 22 фев 2019 20:13


Не че не може, но като стане така 5-6 пъти и ще светне лампата и като стане още няколко пъти и ще обяви, че дпф-а е за смяна.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Kalin72 » Пет 22 фев 2019 20:37


Което иде да каже, че тези коли е хубаво да се карат на дълъг път :) Щото само за градско, и то дизел, и то с ДПФ....нее ;)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 22 фев 2019 20:48


На всеки 400минути се извършва регенерация, дали градско или извънградско няма значение. В градски режим регенерацията дори става по-лесно


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот Kalin72 » Пет 22 фев 2019 20:56


Чудесно, но ако регенерацията се прекъсва често, това как се отразява?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic, Pet_rov и 74 госта