VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот FilipFilipov » Съб 25 фев 2023 23:09


Здравейте колеги,

Имам въпрос относно загряването на дпф филтъра. Забелязах, че след затопляне на външните температури филтъра започна да се загрява доста ако колата се кара по агресивно. Та исках да питам дали това е нормално, защото ми замириса на нещо изгоряло от колата като слязох от нея. Също така има ли как да се провери и филтъра за картерна вентилация?




lecsos
Мнения: 32
Регистриран на: Чет 13 сеп 2007 18:45
Автомобил:
Двигател:

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот lecsos » Пет 21 юли 2023 20:36


От няколко месеца и аз имам същият проблем със разреждането на маслото на пасата (за 5000км се е качила от средата на максимума на пръчката). Колата се кара доста градско и според vag dpf филтъра е на 103%, но пък диференциалното налягане изглежда в норма. Досега не съм следял кога са пасивните регенерации така че е възможно да съм ги прекъсвал тъй като карането в града е на къси разстояния. Благодаря на колегите за изчерпателната информация за следенето на регистрациите!
Дали разреждането е вероятно да идва от DPF-а според данните по-долу или някъде другаде трябва да се търси проблема?

Screenshot_20230721-180906_VAG DPF.jpg


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 645
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот railfan » Пет 21 юли 2023 22:39


Това, че филтъра е пълен на 103% не означава, че е задръстен и не работи нормално. Просто от VW са му дали гарантиран живот до Х % пепел и след това не гарантират повече.
Та - важно е да се разбере, че регенерацията е изцяло компютъризиран процес и диференциалното налягане е това, по което еку се ориентира кога да започне да регенерира. 5 е чудесно, 151 км от последна регенерация и 13 грама сажди - също. Приблизително това означава, че регенерира на около 250-280 градско което с дизелгейт софтуер е напълно нормално. Този филтър няма проблем. Маслото е възможно да се покачи ако са прекъснати активните регенерации, когато колата е в повече обороти, шуми повече и тн. Пасивната регенерация се случва когато я засилиш някъде от по - високата температура на изгорелите газове.


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот hudson » Нед 29 окт 2023 9:36


VAG dpf не можах да го подкарам - не може да се свърже с ЕКУто на колата. След ровене в настройките установих, че моя двигател го няма в списъка с поддържаните мотори.
След последователно проверяване на каналите с OBD eleven, намерих параметрите на ДПФ от 102 до 108.
Стойностите са следните:
Oil ash volume 228 ml
Carbon mass 5.1
Според описанието, над 175мл филтъра е за смяна.
Преди около 450км беше предишната регенерация, а последната продължи по-дълго. Нямам повишаване на нивото на маслото.
Преди 3 месеца смених датчика за диференциално налягане. Уж pierburg, ама от изработката на стикера не съм много сигурен…
Съмнявам се да е заради този датчик, но забелязах че работата на двигателя започна да се влияе от надморската височина.
Например - Пазарджик, надморска височина 250м, обороти на празен ход 780, разход на празен ход 0,6л/ч
София, около 650 метра, 850 оборота, разход 0,8л/ч
Язовир Белмекен, 2000 метра, 1000-1100 оборота, разход 1л/ч
Няма промяна във вървенето.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот dispatch » Вто 31 окт 2023 14:45


Това с надморската височина е съвсем нормално


Потребителски аватар
hudson
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 20 апр 2021 7:58
Автомобил: Passat b6
Двигател: CBAB 2009
Местоположение: Пазарджик

Re: VW Passat B7, 2.0TDI, гориво в маслото (oil dilution), регенерация ДПФ (dpf regeneration)

Мнениеот hudson » Сря 10 яну 2024 11:51


Не ми изглежда нормално на мен това с оборотите.
Да вдигне 100-150, бива - ама близо 300?
Както и да е - по темата, филтъра го изпраха. Не съм усетил колата да е върви повече, като за момента първите две регенерации са на интервал 1000-1100км.
Разхода на гориво ми се вдигна с около 0,5л. Но може и да е от студеното време.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 187 госта