Здравейте !!!
Търкалям от няколко месеца едно дизелово CADDY TDI 1.6 с двигател CAYЕ на около 150х.км. Колата върви много добре и нямам проблеми - единственно което ме притеснява е повишеният разход на гориво около 8л/100 смесено каране, което ми се струва, че не е нормално. Някой да има впечатления от този двигател и дали е нормален този разход за този двигател при положение че на книга му дават 5.8.
Между другото двигателя оригинално е 75к.с - в Стара Загора му смениха софтуера и вече е 100к.с при което разхода от 8.5 падна на около 8. (изключително полезен ъпгрейд - препоръчвам го на тези, които имат кола с този двигател)
VW CADDY 2011 с двигател CAYЕ - повишен разход на гориво
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: VW CADDY 2011 с двигател CAYЕ - повишен разход на гориво
Първо, зависи как се кара колата, ако се кара с постоянно редуване газ до дупка - спирачка, може и повече да изгори, особенно ако преобладава градско на къси разтояния. Но най-важното според мен е да я тестваш колометри-гориво, а не да разчиташ само на бордовия.
Винаги ме озадачават тунерите, направо почти не им вярвам, как така вдигат мощността на мотора, пък разхода пада. Според мен, при едни и същи условия на каране не би трябвало да има промяна в разхода.
Но щом е факт, няма спор, ОК .
Винаги ме озадачават тунерите, направо почти не им вярвам, как така вдигат мощността на мотора, пък разхода пада. Според мен, при едни и същи условия на каране не би трябвало да има промяна в разхода.
Но щом е факт, няма спор, ОК .
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VW CADDY 2011 с двигател CAYЕ - повишен разход на гориво
По-малкия разход при чип тунинга идва от софтуерното премахване на ЕГР клапана. С тази опция колата получава 7 процента по-голяма тяга в ниските обороти, за сметка на вредните газове. ЕГР клапана преработва изгорелите газове в тези обороти, обаче затормозява двигателя, от където идва и по-високия разход, но по-ниски вредни емисии. Завишеният разход , може да се провери на диагностика, какво се отчита от определените сензори. Проверка на въздух, налягане, дюзи и т.н. От карането най-вече зависи колко ще изгори, ако при нормален тест всичко показва, че е в норма, значи трябва да промениш начина на шофиране, ако искаш по-малък разход.
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: VW CADDY 2011 с двигател CAYЕ - повишен разход на гориво
Разхода е висок и то доста. Не знам какво означава, че върви много добре. Тези коли не вървят и не харчат. Виж за масло...харчат
Тези, които карам аз са 102 коня
Тези, които карам аз са 102 коня
Re: VW CADDY 2011 с двигател CAYЕ - повишен разход на гориво
Колата се кара нормално, както в градски така и в извънградски условия и върви добре (имам предвид безпроблемно).Относно вървенето това е друга тема - според мен като цяло е доста тромава, очаквах да върви поне като Пасата дето имах преди нея който беше с 110/AFN но уви нищо общо. Имам чувство че това е свързано със скоростната кутия - не знам тука вероятно има хора дето ще кажат откъде е тази разлика в динамиката на автомобили с почти сходни като мощност двигатели и сходно тегло.
Теста е пълно-пълно на една и съща колонка при проверен доставчик на гориво - не разчитам на показанията на бордовият компютър.
ЕГР - клапана е премахнат още от предишният собственик.
Отнонсно намаленият разход при увеличаване на въртящият момент без да съм специалист мога да споделя мое мнение, което е от наблюдение как се държи колата преди и след тунинга. Преди дори когато колата не е натоварена тръгвайки по относително малък наклон 5-тата умаляваше и се налагаше да минавам на по ниска предавка. След тунинга почти не ми се налагало да го правя. Явно се почуства че 3-4-5 станаха сякаш по широки. В диапазона 60-120 колата стана много по динамична. Мисля че увеличаването на мощността не е свързано изцяло с елиминирането на ЕГР-а, но не знам подробности какво са и правили момчетата на Илиан от Стара Загора.
Теста е пълно-пълно на една и съща колонка при проверен доставчик на гориво - не разчитам на показанията на бордовият компютър.
ЕГР - клапана е премахнат още от предишният собственик.
Отнонсно намаленият разход при увеличаване на въртящият момент без да съм специалист мога да споделя мое мнение, което е от наблюдение как се държи колата преди и след тунинга. Преди дори когато колата не е натоварена тръгвайки по относително малък наклон 5-тата умаляваше и се налагаше да минавам на по ниска предавка. След тунинга почти не ми се налагало да го правя. Явно се почуства че 3-4-5 станаха сякаш по широки. В диапазона 60-120 колата стана много по динамична. Мисля че увеличаването на мощността не е свързано изцяло с елиминирането на ЕГР-а, но не знам подробности какво са и правили момчетата на Илиан от Стара Загора.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 163 госта