Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Пон 04 мар 2019 21:34


Здравейте , търсих из форума но не намерих нищо конкретно за колеги който имат сервизи и са наясно с ВАГ автомобилите и затова пиша тук. От няколко дни имам следния проблем с Пасат Б6 1,9 дизел, 2007 г. 105 к.с. По време на движение ми се включва лампата за подгрева, без да се променя нищо с движението на колата , нито в променя обороти или шум...След загасяне и запалване на колата лампата не премигва , но след около 30-40 км. започва отново да мига, а днес дори ми светна и ЧЕК , което вече в комбинация с подгрева вече сериозно ме разтревожи...! Та въпроса ми е къде може да ме насочите към проверен и читав сервиз в гр. София където може да се види на какво се дължи това светлинно шоу на таблото ми???




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот °niksi° » Пон 04 мар 2019 22:59


Всеки с някаква диагностика може да го прочете. После е вече по-важното да знае дадените грешки на какво се дължат и как да се оправят.


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Пон 04 мар 2019 23:04


Е така де, но къде да се извърши тази манипулация в София, смисъл искам този който прави диагностиката да може да я разчете правилно и да я отремонтира качествено.


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Пон 18 мар 2019 23:37


Колеги, закачих колата на диагностика и се оказа че ЕГР е тръгнал - нормално според мен. Премахнат е софтуерно и всичко е ок, до момента в който пак не ми светна този път ДПФ филтъра.....от опит знам че като я пораздвижа 15-20 Мин. с над 2000 оборота би трябвало да се изчисти но въпроса ми е....така ми ще го прави и трябва ли и него да махам защото явно нафтата не ни е читава или просто ДПФ и той е потеглил....? А може би някаква добавка да му сложа или знам ли....Давайте съвети че ми писна все по нещо да ми светва на таблото пред 2-3 седмици.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Zinoto » Вто 19 мар 2019 18:51


За ДПФ филтъра избягвай каране на къси разстояния особено зимата, градско/извънградско 50 на 50 като извънградското никога да не е пенсионерско, а на по-високи обороти и натоварване. Избирай по-добрите пътища и магистрали, разни третокласни пътища са предпоставка за запушване.


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Вто 19 мар 2019 20:28


Вече така ще я ръчкам явно. Обаче добре съм го запекъл, карах я около 20-30 Мин на около 2700 оборота и не можа да се изчисти. Закачихме я отново на диагностика да не би да се окаже нещо друго но единственото което показа като грешка е ДПФ филтъра на стойности 60 мг /или нещо такова/. Явно утре трябва пак да я ръчкам още по сериозно и упорито, дано изгори гадостите и отпуши. Ама този ДПФ ако така ще ми прави всеки месец ще взема да го изтърбуша и него...


BazilVenceslas
Мнения: 21
Регистриран на: Нед 11 дек 2016 14:08
Автомобил: Golf 5
Двигател: BXF 90кс 2006г

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот BazilVenceslas » Сря 20 мар 2019 12:16


Най-вероятно е вече безвъзратно зел-дал DPF филтъра, така че може спокойно да ти сложат едно гърне и да го изключат софтуерно. Ако го оставиш в сервиа, може би и отсъпка ще ти направят, заради ценните метали вътре в него.

Между другото, пробвай да бръкнеш с пръст в ауспуха на дълбоко и виж дали ще се очерниш. Ако работи филтъра, трябва пръстите ти да са чисти. :cool


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Zinoto » Сря 20 мар 2019 18:07


При Евро 4 не съм виждал ауспух да не е черен дори и на кола на 10 000 километра особено пък помпа дюза. Относно тези 60 грама най-вероятно са били т.нар carbon mass, това са сажди станали на въглен и не могат да се махнат по никакъв начин. Виждал съм на кола към 90 грама при допустими 60. Когато са над 60 не може да си направи самопочистването. Самопочистването пък не е полезно за двигателя, затова по-добре е да се кара на натоварен мотор около и над 3000 оборота. Такива условия се получават при магистрално каране, температурата на филтъра се повишава до 800 градуса и процентите запушване, които мери датчика за диференциално налягане спадат до 0. Аз не те съветвам да го махаш, а и доста майстори вече казват, че скоро ще затегнат прегледите и трудно ще ги заблудиш дори и да има оригиналното гърне.


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Сря 20 мар 2019 19:50


Явно положението с ДПФ филтъра ми е трагично, защото днес карах още поне 50 км с над 3000 оборота и скорост около 120 км/ч. Добре че е автопилота, че иначе крака ми щеше да се схване :) Обаче отново не се изчисти, дайте съвет къде да го махна или как да го почистя защото тази лампа ме влудява на таблото ...?


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Чет 21 мар 2019 8:09


Край, току що ме вкара в авариен режим и вече се отказвам да го чистя /явно няма да стане/. Препоръчайте ми сервиз в който ще може да го направят в София.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 567
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот alpinab » Чет 21 мар 2019 8:15


Zinoto написа:При Евро 4 не съм виждал ауспух да не е черен дори и на кола на 10 000 километра особено пък помпа дюза.



Колега горното твърдение не е вярно за помпа дюза Евро 4 с ДПФ филтър. Такава кола дори и на 200 и отгоре К, ауспуха и е чист без сажди. Личен опит. Не всички обаче помпи дюзи имат имат ДПФ. Има 1.9 със и без ДПФ и все 105 к.с.



"Дюнев" и "Ем комплект33" предлагат почистване на ДПФ с гарантиран успех, поне според пропагандните им брошури. Сваля се от колата, пусна в машина под висок дебит и температура. Флуид с химикали циркулира постоянно през ДПФа. Така след Х време саждите, нагари и т.н. казват, че се отмиват.


Друг сервиз: Дас Ауто сервиз предлагат официална процедура от VW т.н. пране на ДПФ, която струва (по цени от преди година 220 лв) , при която не се сваля нищо от колата и давала силно положителен ефект.


П.с. не съм ползват нито едно от горните, чисто от любопитство съм се интересувал.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Zinoto » Чет 21 мар 2019 11:51


Аз съм с такава 2.0 и ДПФ всичко си е на мястото, на реални 200 000 километра съм и ауспуха цапа, не е като старите дизели напластени сажди, но има малко. Аз също съм се интересувал от тези "пранета", но според мен и от информацията, която имам грамовете carbon mass почти не се повлияват. Все едно да разтвориш диамант. За съжаление тези филтри не са вечни дори при правилна експлоатация и каране предимно извънградско.


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Чет 21 мар 2019 14:06


Колеги, къде ще ме насочите за премахването на този ДПФ филтър , защото вече ме вкара и в авариен режим - т.е. отказвам се да го спасявам....
Дайте мнения за сервиз в западните квартали на София.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Zinoto » Пет 22 мар 2019 10:30


Лесно се отказваш, че не си ми по-близо да видиш как се отпушва, с VCDS трябва след като е в сервизен режим. Не е трябвало да караш на автопилот, а по-близо до пълната газ. На магистрала на високи обороти.


Sp_996
Мнения: 24
Регистриран на: Сря 16 яну 2019 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Диагностика и сервиз за Пасат Б6

Мнениеот Sp_996 » Пет 22 мар 2019 19:12


Еми това ми се вижда едно решение с което да приключи всичко. А автопилота го включих за да поддържам едни и същи обороти и скорост....а не е трябвало - не разбирам. Утре отивам и го махам и механично и софтуерно.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта