Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот highline_4motion » Чет 07 мар 2019 22:27


Колеги , относно имам проблем авансатора има проблем и търся из нета продават се цели , не вървят отделно.И един колега ми предложи гнп за добра цена ,но е 11мм елементов каза че ще повдигне мощността съвсем малко ,моят въпрос е следния-
-Ако сложа този с 11мм елемент гнп-то (колата е всичко сток) какви + ще има ?Дали ще увеличи мощността и разхода ? Няма ли да задави повече двигателя ? Очаквам мнения колеги :confused :love.vwclub

Последна промяна от hooligans на Чет 07 мар 2019 22:30, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието.




Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот GreyGreen » Чет 07 мар 2019 22:53


205ците ще му идват малки на 11 мм елемент и ще товариш излишно ангренажа. Бих те посъветвал да си намериш същата помпа, да си нямаш главоболия. Най-вероятно няма да ме послушаш, но ти си знаеш.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1011
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот nikolay_ss » Пет 08 мар 2019 10:51


Защо така мислиш, че 205ците ще идват малки на 11мм елемент? Какво ще кажеш за двигателите AHH, ALH(автоматик) и т.н. които идват с доста по-малки разпръсквачи от 205um и 11мм+de143?
По принцип, ако няма да буташ софтуера, аз не бих сложил 11ка, ами бих си сложил пак 10. Трябва си настройка.


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот GreyGreen » Пет 08 мар 2019 11:11


Еми какво да казвам за тях - така са излезли от завода с необходимите настройки. Знаеш защо са направени така, но еко изискванията и добруването на двигателя рядко съвпадат:D аз му казвам за добро на колегата, не че не може... ако има кой да му нагласи настройките да слага, но най-добре да си намери същата помпа, такива с лопата да ринеш. Другия вариант е да мята едни 0.230-ки и една VA и да дава газ :)


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот highline_4motion » Пет 08 мар 2019 18:30


Разбрано колеги , и тогава няма да стане плъг анд плей т.е ще стане но трябва настройки така ли разбирам


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот GreyGreen » Пет 08 мар 2019 19:43


Става плъг енд плей, но има някои особености. Искам да отбележа, че не съм майстор, а просто съм експериментирал известно с моя АФН. Няма как да очакваш повишение на мощността само от буталото на помпата, такова може да усетиш ако смениш дюзите с по-големи. Както колегата горе отбеляза, има двигатели (в Сащ се в продавал някога въпросният двигател), при който се слагат дори 0.184 с 11 мм бутало и това се прави с цел понижаване на вредните емисии. Идеята е, че нашите дюзи работят с пилотно налягане 190 бара (АФН е евро 2), тогава се впръсква малка част от горивото, чието време за впръскване е записано в една карта SOI Start of injection, а основното количество гориво се впръсква при налягане към 300 бара, чрез картата за управление на помпата чрез напрежение съответните милиграми за хrpm се разтоварват за определен период от време или карта ЕOI. Колкто по-малки са дюзите и по-голямо буталото се постига по-бързо по-голямо налягане, което позволява по-добро разпрашване на горивото, съответно по-малко вредни емисии и по-нисък разход, по-високо КПД. Обратно, ако дюзите са големи, примерно 0.250, а буталото е малко, дюзите няма да правят добър облак нафта и колата ще пуши, ще цапа турбото и т.н. В помпата няма нищо сложно, тя работи механично но се управлява доста деликатно от електронен блок. За да сложиш 11 мм бутало, има няколко карти (до колкото знам са десетина), които трябва да се променят, за да работи двигателя абсолютно според очакванията - две от тях са въпросните SOI и ЕOI. Предполагам и нищо да не пипаш, най-вероятно няма да усетиш голяма разлика, но все пак. Аз лично на моята съм слагал големи разпръсквачи с малкото бутало - голяма грешка, цапа се геометрията на 200 км, обратното не ми е идвало на акъла да го пробвам, но ще е по-безболезнено, най-вероятно. Пак казвам, аз съм просто любител, не ангажирам никого с мнението си, има по-знаещи професионалисти, които са виждали всичко и знаят какво може да се случи при всеки вариант.

Последна промяна от Pichaga на Съб 09 мар 2019 22:15, променено общо 1 път.
Причина: моля, премахни подписа


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1055
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот mshbul » Пет 08 мар 2019 19:53


Има и на повече от 190бара дюзи

ако колегата реши да сменя дюзи да внимава какви взима.


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот highline_4motion » Пет 08 мар 2019 22:30


[quote="GreyGreen"]Става плъг енд плей, но има някои особености. Искам да отбележа, че не съм майстор, а просто съм експериментирал известно с моя АФН. Няма как да очакваш повишение на мощността само от буталото на помпата, такова може да усетиш ако смениш дюзите с по-големи. Както колегата горе отбеляза, има двигатели (в Сащ се в продавал някога въпросният двигател), при който се слагат дори 0.184 с 11 мм бутало и това се прави с цел понижаване на вредните емисии. Идеята е, че нашите дюзи работят с пилотно налягане 190 бара (АФН е евро 2), тогава се впръсква малка част от горивото, чието време за впръскване е записано в една карта SOI Start of injection, а основното количество гориво се впръсква при налягане към 300 бара, чрез картата за управление на помпата чрез напрежение съответните милиграми за хrpm се разтоварват за определен период от време или карта ЕOI. Колкто по-малки са дюзите и по-голямо буталото се постига по-бързо по-голямо налягане, което позволява по-добро разпрашване на горивото, съответно по-малко вредни емисии и по-нисък разход, по-високо КПД. Обратно, ако дюзите са големи, примерно 0.250, а буталото е малко, дюзите няма да правят добър облак нафта и колата ще пуши, ще цапа турбото и т.н. В помпата няма нищо сложно, тя работи механично но се управлява доста деликатно от електронен блок. За да сложиш 11 мм бутало, има няколко карти (до колкото знам са десетина), които трябва да се променят, за да работи двигателя абсолютно според очакванията - две от тях са въпросните SOI и ЕOI. Предполагам и нищо да не пипаш, най-вероятно няма да усетиш голяма разлика, но все пак. Аз лично на моята съм слагал големи разпръсквачи с малкото бутало - голяма грешка, цапа се геометрията на 200 км, обратното не ми е идвало на акъла да го пробвам, но ще е по-безболезнено, най-вероятно. Пак казвам, аз съм просто любител, не ангажирам никого с мнението си, има по-знаещи професионалисти, които са виждали всичко и знаят какво може да се случи при всеки вариант.


Благодария ти колега че обърна внимание !! :beer


Sstefaan84
Мнения: 410
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 16:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот Sstefaan84 » Пет 08 мар 2019 23:44


highline_4motion написа:Колеги , относно имам проблем авансатора има проблем и търся из нета продават се цели , не вървят отделно.И един колега ми предложи гнп за добра цена ,но е 11мм елементов каза че ще повдигне мощността съвсем малко ,моят въпрос е следния-
-Ако сложа този с 11мм елемент гнп-то (колата е всичко сток) какви + ще има ?Дали ще увеличи мощността и разхода ? Няма ли да задави повече двигателя ? Очаквам мнения колеги :confused :love.vwclub

А какав е проблема с авансатора,питам защото наскоро и аз го играх това?


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот highline_4motion » Съб 09 мар 2019 15:46


Sstefaan84 написа:
highline_4motion написа:Колеги , относно имам проблем авансатора има проблем и търся из нета продават се цели , не вървят отделно.И един колега ми предложи гнп за добра цена ,но е 11мм елементов каза че ще повдигне мощността съвсем малко ,моят въпрос е следния-
-Ако сложа този с 11мм елемент гнп-то (колата е всичко сток) какви + ще има ?Дали ще увеличи мощността и разхода ? Няма ли да задави повече двигателя ? Очаквам мнения колеги :confused :love.vwclub

А какав е проблема с авансатора,питам защото наскоро и аз го играх това?

Карах по магистралата с висока скорост (190-200км/ч)с така 5 мин каране. После почна повече да трака особено като натисна леко педала(имаше малко на смяната на маслото няма и 1к км помислих че ги изпи спрях бензиностанция купих 1л налях всичко запалих пак трака) и почта да не побира газта , когато натисна докрай няма никой , но тръгна ли леко да ускорявам до г/д 140км/ч тръгваше и така 260км карах прибрах ходих при майстора диагностика и се оказа авансатора.Търсих авансатор никой не ще да продава и днеска купих гнп.


Потребителски аватар
GreyGreen
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 28 яну 2015 10:48
Автомобил: A4
Двигател:

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот GreyGreen » Съб 09 мар 2019 18:20


Колега, с тия скорости 190-200, дано в Германия да си карал по магистралата, извадил си душата на клетия Пасат...


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: Пасат 1.9тди АФН смяна на гнп с друг за 11мм елементов ?

Мнениеот highline_4motion » Съб 09 мар 2019 22:10


Не в Германия , Да продухне колекторите и турбото , щото повечето карам 80-90кмч .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта