Голф 4 АRL-актуатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот valiosport » Пет 08 мар 2019 12:14


Колеги, от извество време ми прави въртели колицата. Проблема се явява в това че над 3000 оборота леко пада налягането под 1.5 бара при пълна газ и някой път ако колата е в оборот, примерно вървя на 3000 оборота давам газ ама все едно ускорявам с жигула.
Реших вчера да смажа оста на актуатора външно понеже имах съмнения че запъва и мушнах една спринцовка на вакум маркучето като пробвах да го движа и ми направи впечетление че отдолната страна където е лостчето почна да прави мехурчета.
Доколко е нормално това?
Иначе колата си хапе каишката на втора върти гуми със 17-ките въпреки че леко пада буста.
Възможно ли е да е пробита мембраната на актуатора?




Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот achodemo » Пет 08 мар 2019 12:34


Сменяй го с Нов , хич не се занимавай със смазването само влошаваш нещата . Оста ръждясва силно и почва да запъва във втулката .


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот valiosport » Съб 09 мар 2019 7:20


Колега то лесно ще го сменя нали е 60 лева нов, проблема е настройката, пък и въпроса ми е нормално ли е да изпуска вакум от оста?
Всички знаем че след като колата е загасена вакума в системата е нормално да падне и лостчето на геометрията се връща, значи все пак отнякъде изтича вакум


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот achodemo » Съб 09 мар 2019 8:57


Не става много ясно къв точно тест си правил с тази спинцовка , но не , не е нормално да изпуска вакум . Аз лично си направих скоро един тунинг актуатор така да се каже :biggrin отворих стария ,койтобях сменил с нов . Платното беше здраво . Направих нова ос от хром-никел , монтирах я на мястото на изгнилата . Голям проблем се явява положението на актуатора при голфа ,защото постоянно се пълни с вода и боклук около оста и това спира свободното му движение до горна крайна точка където разтоварва и се почва с пренадува . Малката дупчица която е направена се намира странично зад термо щита и водата вътре не може да излезе напълно защото актуатора седи леко под наклон и изгнива доста бързо отвътре . За справка погледнах моя Нов , за 9 месеца след смяната оста беше доволно загнила . Ще видя сега с модифицирания колко ще кара .


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот valiosport » Съб 09 мар 2019 10:36


Със спринцовката създавам вакум и го движа ама не мърда пущината.
Е кора има отдолу откъде да влезе тая кал


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот achodemo » Съб 09 мар 2019 12:41


Абе има кора, но си влиза вода отгоре, моя колкото пъти съм го свалял изтича доста вода през дупката му отстрани


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот achodemo » Съб 09 мар 2019 12:49


Ето говорен моя какъв гнилак беше Изображение


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот valiosport » Съб 09 мар 2019 14:49


Ти си гений бе колега за пръв път чувам успешно ремонтиран актуатор.
Така като го гледам е нормално да пропуска вакум през оста. Трябва да пробвам вакумите да сменя първо и да пробвам с нов актуатор да видим как ще е.
Преди малко и правих тестове на 3-та 4-та. Значи като дам газ прави един пик до към 1.7 и пада на 1.3 бара и после налягането се усилва до 1.55-1.6 и като стигне 3000 оборота пада под 1.5 някъде 1.45 и като бодна четвърта държи 1.6 бара до 4000 оборота, не ми стига пътя да я пробвам и на пета как ще е положението. Иначе изпушва яко като локомотив чак на стъклото виждам пушека дори и до половината да подам газ, значи проблема не е в недостиг на гориво и въпреки че налягането се колебае леко с окоро 0.1 бар тягата не намаля, тегли си като влак.
Явно че на малките предавки реакцията на актуатора трябва да е светкавична за да потдържа еднакво налягане а на големите предавки вече по бавно вдига обороти и успява да се движи за да потдържа еднакво налягяне.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Голф 4 АRL-актуатор

Мнениеот achodemo » Съб 09 мар 2019 18:22


Така е трябва нищо да не възпрепятства движението на актуатора. Оста е занитена през мембраната и през чашката под нея в която ляга пружината. Теоретично е възможно да изпуска малко вакум покрай нита, но не е фатално.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 166 госта