Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот valiosport » Съб 20 апр 2019 12:26


Онзи ден свалях капака на клапаните че колата започна да боботи и чука на моменти.
Оказа се че вала и повдигачите са стабилно износени, намерих вал и ще я почвам леко полеко като събера всички части.
Въпроса е на какво се дължи понеже е масов проблем при 1.9 ПД.
Майстора ми каза че на неговия голф налива 10в40 масло и няма проблеми, вие какво мислите колеги?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот stefan4o » Съб 20 апр 2019 13:32


Много поздрави на майстора.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот Zinoto » Съб 20 апр 2019 13:40


Този проблем съществува и при 2.0 ПД, уж с масло отговарящо на фолксваген 505.00 и 505.01, а при 2.0 моторите 506 и 507 трябва да издържа доста километри... аз нямам много километри за да потвърдя дали е така или просто е слабо място при ПД моторите и няма какво да се направи.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот hvp800 » Съб 20 апр 2019 14:28


Zinoto написа:Този проблем съществува и при 2.0 ПД, .


Съществува при 2.0тди , 8 клапана .
Причината е , че главата е една и съща за тях , и за 1,9 тди пд , от всички генерации. Следователно и проблемите им са еднакви.
Маслото играе роля , но от най-голямо значение е пробега , и оригиналността на самия вал.
Има клипчета в нета , където е показано какви са конструктивните особености на 8клапановата ПД , и защо този проблем е хроничен .
5 цилиндровата помпа-дюза има същия проблем ( да не кажа по-голям ) по същата причина !


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот valiosport » Съб 20 апр 2019 17:27


Е добре обоснови се


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот samo_pechka » Нед 21 апр 2019 17:18


Много натоварен възел . Типичен проблем на ПД 1.9 , за другите не мога да се изкажа, не съм запознат.
Една от причината е самото масло. Колкото е по-нова година е дадената кола, толкова маслото за тях е с редуцирани присадки . Нарича се "екология" . Присадките задръстват/увреждат катализаторите и ДПФ филтрите ( особено тях ). Втората причина: планираното остаряване ( къс живот, често сервизиране и т.н. ) . Третата- конструктивно недоизпипан възел .


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот muns61 » Нед 21 апр 2019 17:52


Натовареният възел е ангренажа, инак всяка гърбица си е съвсем нормално натоварена. Технологията на изработка е кежава.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 423
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот dalgia-73 » Нед 21 апр 2019 18:15


На конзолата която държи вала има отвори да мажат гърбиците. Част от тях са технологични и са затапени със алуминиеви тапички. Ако изпаднат тия тапи маслото не минава откъдето трябва и съответно не маже и ето ти износен вал.Не е виновно маслото.Обърнете внимание на тая конзола.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот samo_pechka » Нед 21 апр 2019 18:34


Икономистите дето диктуват нещата, са си направили сметката добре, самите инженери/проектанти нямат думата ( вече ) .
muns61 написа:Натовареният възел е ангренажа, инак всяка гърбица си е съвсем нормално натоварена. Технологията на изработка е кежава.

Ех, де да беше така. Едва ли се различава по твърдост/качество от вала слаган по роторните ГНП . Няма как да го проверя разбира се ( вероятно в завода за бутални болтове в Рз ? ) . Но при старото поколение ТДИ ( 90/110к.с. ) вала издържа без проблем цял "живот" , за ПД 1.9 обаче..
А за маслата, новите норми и т.н., предпочитам да си замълча, че много кирливи ризи ще изкарам ... С няколко думи: програмирано/планирано остаряване, ако не от чисто механичен проблем, ще е от електронен. "Разчитат" се на няколко фронта, да се скапе изкуствено даден възел, много скъпо струващ за ремонт , двигател да речем и един от начичните е именно маслото да е бедно откъм някои съставки. Уж в името на екологията .
Ако се "премахнат" спънките и се ползва масло с правилният набор добавки , ще се удължи минимум два пъти ресурса на мотора, минимум, но и по това е помислено разбира се, като да се случи случка с комп, дюзи и т.н. примерно. Няма безплатен обяд.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот toraborat » Нед 21 апр 2019 19:04


Според мен първите 200к ако са карани яко "лонг лайф" тогава идва проблемът. Но то пък и не върви гаранционно да се сменя масло на 10к км. То цената на чести гаранционни смени на масло сигурно излиза по-скъпо от нов вал на 200-300к км.


powerade
Мнения: 1046
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот powerade » Нед 21 апр 2019 19:14


Тди agr мотор на почти 400 хиляди, каран с евтини масла 5в40, е все едно току що сложен на колата. Никакво износване. Ама двигателя е правен да работи, а не да по новите скапани стандарти. Докато може ще си карам старата надеждна технология.


pepo123
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: v.tarnovo

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот pepo123 » Нед 21 апр 2019 19:32


Ако сложиме добавка Xado дали ще се удължи живота на вала


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот stefan4o » Нед 21 апр 2019 19:35


По-скоро ще скъси твоя, отколкото да удължи живота на вала.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот valiosport » Нед 21 апр 2019 20:00


powerade написа:Тди agr мотор на почти 400 хиляди, каран с евтини масла 5в40, е все едно току що сложен на колата. Никакво износване. Ама двигателя е правен да работи, а не да по новите скапани стандарти. Докато може ще си карам старата надеждна технология.

Пич, тука говорим за помпа-дюза. Ти ни върна 25 години назад.
Проблема тука не е от мазане защото това не обеснява защо износва гърбици на първи и четвърти цилиндър.
Проблема при помпа-дюза е че вала е с по тесни гърбици заради инжекторите.
Истината е в черните валове на Колт понеже са ковани но и там цената е доста висока, 700 евро.
Засега съм намерил вал втора ръка който се надявам да кара поне 80-100 000км. Ако го износи за една две смени на маслото ще вземам от черните валове на КермаТДИ.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19148
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД

Мнениеот stefan4o » Нед 21 апр 2019 20:02


Баща ми си сложи оригинален нов, закупи го от Еуратек гр.Пловдив. Досега проблем не е имало, вече станаха доста километри. И беше под 700 евро с остъпката. Вал втора ръка е малко като да се надяваш да уцелиш 6-ца от тотото. Въпрос на късмет е, колко ще изкара.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 777, Angel_ и 198 госта