Онзи ден свалях капака на клапаните че колата започна да боботи и чука на моменти.
Оказа се че вала и повдигачите са стабилно износени, намерих вал и ще я почвам леко полеко като събера всички части.
Въпроса е на какво се дължи понеже е масов проблем при 1.9 ПД.
Майстора ми каза че на неговия голф налива 10в40 масло и няма проблеми, вие какво мислите колеги?
Износен разпределителен вал 1.9 ПД
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Много поздрави на майстора.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Този проблем съществува и при 2.0 ПД, уж с масло отговарящо на фолксваген 505.00 и 505.01, а при 2.0 моторите 506 и 507 трябва да издържа доста километри... аз нямам много километри за да потвърдя дали е така или просто е слабо място при ПД моторите и няма какво да се направи.
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Zinoto написа:Този проблем съществува и при 2.0 ПД, .
Съществува при 2.0тди , 8 клапана .
Причината е , че главата е една и съща за тях , и за 1,9 тди пд , от всички генерации. Следователно и проблемите им са еднакви.
Маслото играе роля , но от най-голямо значение е пробега , и оригиналността на самия вал.
Има клипчета в нета , където е показано какви са конструктивните особености на 8клапановата ПД , и защо този проблем е хроничен .
5 цилиндровата помпа-дюза има същия проблем ( да не кажа по-голям ) по същата причина !
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Е добре обоснови се
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Много натоварен възел . Типичен проблем на ПД 1.9 , за другите не мога да се изкажа, не съм запознат.
Една от причината е самото масло. Колкото е по-нова година е дадената кола, толкова маслото за тях е с редуцирани присадки . Нарича се "екология" . Присадките задръстват/увреждат катализаторите и ДПФ филтрите ( особено тях ). Втората причина: планираното остаряване ( къс живот, често сервизиране и т.н. ) . Третата- конструктивно недоизпипан възел .
Една от причината е самото масло. Колкото е по-нова година е дадената кола, толкова маслото за тях е с редуцирани присадки . Нарича се "екология" . Присадките задръстват/увреждат катализаторите и ДПФ филтрите ( особено тях ). Втората причина: планираното остаряване ( къс живот, често сервизиране и т.н. ) . Третата- конструктивно недоизпипан възел .
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Натовареният възел е ангренажа, инак всяка гърбица си е съвсем нормално натоварена. Технологията на изработка е кежава.
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
На конзолата която държи вала има отвори да мажат гърбиците. Част от тях са технологични и са затапени със алуминиеви тапички. Ако изпаднат тия тапи маслото не минава откъдето трябва и съответно не маже и ето ти износен вал.Не е виновно маслото.Обърнете внимание на тая конзола.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Икономистите дето диктуват нещата, са си направили сметката добре, самите инженери/проектанти нямат думата ( вече ) .
Ех, де да беше така. Едва ли се различава по твърдост/качество от вала слаган по роторните ГНП . Няма как да го проверя разбира се ( вероятно в завода за бутални болтове в Рз ? ) . Но при старото поколение ТДИ ( 90/110к.с. ) вала издържа без проблем цял "живот" , за ПД 1.9 обаче..
А за маслата, новите норми и т.н., предпочитам да си замълча, че много кирливи ризи ще изкарам ... С няколко думи: програмирано/планирано остаряване, ако не от чисто механичен проблем, ще е от електронен. "Разчитат" се на няколко фронта, да се скапе изкуствено даден възел, много скъпо струващ за ремонт , двигател да речем и един от начичните е именно маслото да е бедно откъм някои съставки. Уж в името на екологията .
Ако се "премахнат" спънките и се ползва масло с правилният набор добавки , ще се удължи минимум два пъти ресурса на мотора, минимум, но и по това е помислено разбира се, като да се случи случка с комп, дюзи и т.н. примерно. Няма безплатен обяд.
muns61 написа:Натовареният възел е ангренажа, инак всяка гърбица си е съвсем нормално натоварена. Технологията на изработка е кежава.
Ех, де да беше така. Едва ли се различава по твърдост/качество от вала слаган по роторните ГНП . Няма как да го проверя разбира се ( вероятно в завода за бутални болтове в Рз ? ) . Но при старото поколение ТДИ ( 90/110к.с. ) вала издържа без проблем цял "живот" , за ПД 1.9 обаче..
А за маслата, новите норми и т.н., предпочитам да си замълча, че много кирливи ризи ще изкарам ... С няколко думи: програмирано/планирано остаряване, ако не от чисто механичен проблем, ще е от електронен. "Разчитат" се на няколко фронта, да се скапе изкуствено даден възел, много скъпо струващ за ремонт , двигател да речем и един от начичните е именно маслото да е бедно откъм някои съставки. Уж в името на екологията .
Ако се "премахнат" спънките и се ползва масло с правилният набор добавки , ще се удължи минимум два пъти ресурса на мотора, минимум, но и по това е помислено разбира се, като да се случи случка с комп, дюзи и т.н. примерно. Няма безплатен обяд.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Според мен първите 200к ако са карани яко "лонг лайф" тогава идва проблемът. Но то пък и не върви гаранционно да се сменя масло на 10к км. То цената на чести гаранционни смени на масло сигурно излиза по-скъпо от нов вал на 200-300к км.
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Тди agr мотор на почти 400 хиляди, каран с евтини масла 5в40, е все едно току що сложен на колата. Никакво износване. Ама двигателя е правен да работи, а не да по новите скапани стандарти. Докато може ще си карам старата надеждна технология.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: v.tarnovo
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Ако сложиме добавка Xado дали ще се удължи живота на вала
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
По-скоро ще скъси твоя, отколкото да удължи живота на вала.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
powerade написа:Тди agr мотор на почти 400 хиляди, каран с евтини масла 5в40, е все едно току що сложен на колата. Никакво износване. Ама двигателя е правен да работи, а не да по новите скапани стандарти. Докато може ще си карам старата надеждна технология.
Пич, тука говорим за помпа-дюза. Ти ни върна 25 години назад.
Проблема тука не е от мазане защото това не обеснява защо износва гърбици на първи и четвърти цилиндър.
Проблема при помпа-дюза е че вала е с по тесни гърбици заради инжекторите.
Истината е в черните валове на Колт понеже са ковани но и там цената е доста висока, 700 евро.
Засега съм намерил вал втора ръка който се надявам да кара поне 80-100 000км. Ако го износи за една две смени на маслото ще вземам от черните валове на КермаТДИ.
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Износен разпределителен вал 1.9 ПД
Баща ми си сложи оригинален нов, закупи го от Еуратек гр.Пловдив. Досега проблем не е имало, вече станаха доста километри. И беше под 700 евро с остъпката. Вал втора ръка е малко като да се надяваш да уцелиш 6-ца от тотото. Въпрос на късмет е, колко ще изкара.