Здравейте, изчетох бая теми из форума, но никъде не открих точен отговор на въпроса ми..
Днес изтръгнах генерацията, на мястото на катализатора заварихме една тръба със същия диаметър и съм махнал отзад гърнето..
Звукът си е приличен, колата върви добре, не откривам някаква разлика спрямо преди, но съм доволен от резултата.
Та, четох из форума и в много от темите се пишеше, че дизелите (помпа-дюза), хвърляли турбини след като се изправи генерацията,
но никъде не открих някакви логични тези по този въпрос - Какво?! Защо? Как?
Ще бъда благодарен, ако някой ми обясни, какво конкретно става и защо се чупи турбото, ако въобще
това е вярно...
Другият ми въпрос е, ако с времето ми писне и много ми надува главата, какво бихте ми препоръчали, някакво крайно гърне или резонатор да сложа?
За крайните гърнета съм леко скептично настроен, при дизелите не съм сигурен дали въобще ще има някаква съществена промяна в звука, по-скоро съм повече
за резонатора.
Благодаря на всички изказали мнение по въпроса!
Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
-
- Мнения: 133
- Регистриран на: Пет 01 апр 2016 14:04
- Автомобил: Сеат Толедо 2 - 1999 год
- Двигател: AKL
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
Без да претендирам за експертиза по въпроса. Гледах в тубата един руснак, кпйто махаше едно по едно гърнетата. Накрая стигна до гол изпускателен колектор. Засичаше време за ускорение до 100 във всеки един случай.
Ами най-бърз беше със стандартната генерация.
Каза, че тя е изчислена, че някакви звукови вълни се получават в нея.
При стандартното изпълнение те били във фаза с изходящите газове и ги увлочали да излизат.
В другия случай явно ги връщат обратно или не ги изтеглят навреме. Т.е. турбото ще се зори и бърка от връщащите се газове. Вероятно ще прегрява или газовете ще бягат откъдето не трябва.
Ами най-бърз беше със стандартната генерация.
Каза, че тя е изчислена, че някакви звукови вълни се получават в нея.
При стандартното изпълнение те били във фаза с изходящите газове и ги увлочали да излизат.
В другия случай явно ги връщат обратно или не ги изтеглят навреме. Т.е. турбото ще се зори и бърка от връщащите се газове. Вероятно ще прегрява или газовете ще бягат откъдето не трябва.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
Нищо не хвърля, турбината ти грам не я интересуват твоите заглушители, даже и е по-добре че по- малко нагрява.
Само 1.9 ТДИ и прави трабяги
Това важи за атмосверните, при турбото не е така. Точно в тубата гледах един Леон 1.9 150 само с махане на задното гърне вдигна 5 коня
Само 1.9 ТДИ и прави трабяги
Това важи за атмосверните, при турбото не е така. Точно в тубата гледах един Леон 1.9 150 само с махане на задното гърне вдигна 5 коня
- dalgia-73
- Мнения: 423
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
Ако прегледите бяха като хората, нямаше да има теми от сорта на махнах това затапих онова.
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
Ясно, та да разбирам, че няма да има някакви проблеми, имаше някакви спекулации, че ако се кара предимно в града, щял съм да имам проблеми с геометрията и тем подобни изказвания и за това се притеснявам..
А иначе, относно крайно гърне или резонатор, кое от двете ще е по-добре при дизела за по-добър звук? Целта ми е, за в бъдеще, самото разтоварване от турбото да не се чува под формата на ония "кихащ" звук..
Относно това, прегледите са най-малкия ни проблем ... Ако не успееш да минеш при единия, ще отидеш при друг, ще му мушнеш някой лев и пак ще минеш, тъй че .. Докато не се оправим като народ, няма да си оправим и държавата!
А иначе, относно крайно гърне или резонатор, кое от двете ще е по-добре при дизела за по-добър звук? Целта ми е, за в бъдеще, самото разтоварване от турбото да не се чува под формата на ония "кихащ" звук..
dalgia-73 написа:Ако прегледите бяха като хората, нямаше да има теми от сорта на махнах това затапих онова.
Относно това, прегледите са най-малкия ни проблем ... Ако не успееш да минеш при единия, ще отидеш при друг, ще му мушнеш някой лев и пак ще минеш, тъй че .. Докато не се оправим като народ, няма да си оправим и държавата!
- Алекси Георгиев
- Мнения: 350
- Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
- Автомобил: Skoda Octavia 1
- Двигател: AGN 1998
- Местоположение: под масата
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
valiosport написа:Това важи за атмосверните, при турбото не е така.
Аз не разбрах... Искаш да кажеш, че на атмосферен мотор не се слага права генерация?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
Само за информация какво наложи свалянето на генерацията? По темата нали си с променлива геометрия, по-скоро ако тя запече да ти счупи по някое време турбината от прекалено развъртане, от към генерацията според мен няма какво. Но не съм немски авто инженер все пак.
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
toraborat написа:Само за информация какво наложи свалянето на генерацията? По темата нали си с променлива геометрия, по-скоро ако тя запече да ти счупи по някое време турбината от прекалено развъртане, от към генерацията според мен няма какво. Но не съм немски авто инженер все пак.
Като цяло исках да махна катализатора само, с цел колата да се отпуши (все пак е на 200к километра), та махнахме го (от двете страни го сряза и остана генерацията малко до след меката връзка) и майстора вика върви да направиш едно кръгче, да я видиш как е..
Тръгнах аз, колата си върви нормално, звука ми хареса, обичам да ми боботи, турбото се чува хубаво като разтоварва и викам, оууу я да махам и гърнето и направо на права тръба и те така..
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
И аз така се кефех да ми боботи, после и сложих Р32 ДСГ шнорхел и взе още повече да боботи. Накрая така взе да боботи че V6 пасти да ядат, свалих и капака на клапаните и открих че вала почти няма гърбици вече
А тва дет разправят че щяло да се счупи турбото 7 години я карам чипосана и още не де е счупила, на турбото му е по добре да излизат газовете по-бързо
А тва дет разправят че щяло да се счупи турбото 7 години я карам чипосана и още не де е счупила, на турбото му е по добре да излизат газовете по-бързо
Re: Golf MK4, 2000 г., AJM (115 коня, помпа-дюза) - Права тръба вместо генерация
Значи да карам смело..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 157 госта