Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vutov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 06 май 2010 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот vutov » Нед 12 май 2019 0:17


Здравейте,
Собственик съм на автомобил Пасат Б6 2.0TDI BMP мотор 140 коня предно предаване DSG 6скорости, от 10/2005 година.
Автомобилът е моя собственост от 2010 година, на 65 хил. км тогава. През 2013-2014 година вече не помня, заради шестограма на маслената помпа смених турбо и маслена помпа, както и правих процедурата в ПроСпийд за набиване на шестограм. Тогава беше на около 90-100 к км. Днес вече на 190 к километра дойде и проблема.
За жалост, преди 10 дена на път между Варна и Разград колата докато бе в движение започна да издава шум, наподобяваш съчми в двигателя, а малко след това и лампа за маслото, която след загасяне на колата спря, но това явно се е дължало на факта, че датчика отчита липса при над 2000 оборота.
Та, след като се дотътрихме до Разград с каране с 1300 оборота в рамките на около 10 км, в сервиза в Разград при отваряне на картера, се вижда, че има 3 зъбчати колелета - едно на колянов вал, едно междинно и едно на маслената помпа. Та болта на межднината зъбчатка се е развил и тя е започнала да рони другите две зъбчатки и съответно ту е въртяла помпата, ту не.
За жалост, след сваляне на колянов вал, се вижда, че има щети по биелните лагери и изобщо е зле.
Майстора не е проверявал турбото и главата.
За турбото би било редно да се изпрати на стенд и да се провери и евентуално да се рециклира.

Но майстора препоръчва да търся двигател направо, щяло да е по-евтино. Проблемът е, е и че майстора май не иска да сменя той двигател, та ще трябва да се мести колата.
Аз съм и живея във Варна, виждам че има такива пасати за части, но като цяло бих се радвал на мнение.
Как като цени вървят тези двигатели, точно същия ли трябва да е, колко пари е нормално за труд по смяната, като документи какво трябва, за да се отиде после в КАТ, това ли е най-удачния вариант или да проверим и главата? Майстора, каза да търся автоморга, където направо щели да ми направят тази смяна.

Изобщо, всичко което се сещате ще ми е от полза като информация...




vutov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 06 май 2010 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот vutov » Пон 13 май 2019 18:55


Здравейте,
Няма ли хора, които са сменяли двигател на Пасат и могат да дата мнения и съвети?


Atanas85
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Пасат б6 вариант
Двигател: 2008 г тди 140 кс

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот Atanas85 » Вто 14 май 2019 21:20


Здравейте. Аз купих пасат, който е бил с BMP мотор и поради проблеми близки до вашите е сменен с BMM, пак 8 клапана и без шестотен. Не мога да ви кажа цени и други подробности, но поне можете да търсите и такъв двигател, който се поставя на туаран, октавия и май на голф.


vutov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 06 май 2010 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот vutov » Сря 15 май 2019 12:10


След 30-40 разговора с всички обяви във Варна, Разград и половината от София, само един човек ми каза че имат BMP , всички или нямат цял двигател, или имат 16 клапанови.

Човека от София ми обяви 2800 лева за гол двигател, което няма как да стане.

За сега гледам един сайт - https://www.bildelsbasen.se/
От там е вземан двигател от познат на познат.
Доколкото разбрах, няма значение дали двигателят е бил с ръчна или автоматична скоростна кутия , дали е бил с предно или 4х4.

Та, драмата е голяма.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 10674
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 15 май 2019 14:32


Atanas85 написа:Здравейте. Аз купих пасат, който е бил с BMP мотор и поради проблеми близки до вашите е сменен с BMM, пак 8 клапана и без шестотен. Не мога да ви кажа цени и други подробности, но поне можете да търсите и такъв двигател, който се поставя на туаран, октавия и май на голф.

Това не ми е ясно как си го направил.
При смяна на двигател се иска да е със същия код. За пред КАТ.


vutov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 06 май 2010 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот vutov » Сря 15 май 2019 16:43


От 2 морги, ми казаха че и BMM ставал за смяна. Но, и такъв нямат.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4754
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот hvp800 » Сря 15 май 2019 18:41


При различен код отиваш на технотест.


vutov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 06 май 2010 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот vutov » Чет 16 май 2019 10:07


Какви документи ще трябват за двигател внесен от ЕС, за да се регистрира в Кат?


WasteLand_TD
Мнения: 725
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 16 май 2019 19:57


Здравейте, брат ми имаше подобна случка с BMP двигател. Да се намери такъв двигател е мисия невъзможна. Затова сложихме BMM. Нямаше нужда от смяна на еку-то, директно си запали. Но преди това на колата и беше махан ДПФ и еку-то беше препрограмирно да не го търси и затова нямаше драми с регенерации. Наложи се минаване на технотест и след това в кат.
Мотора беше с документи от Германия на 170000км, в момента е на 240000км без забележки. Дойде окомплектован без турбина.


nikola0225
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 18 мар 2019 21:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б6 2.0TDI 140 к.с. BMP смяна на двигател - въпроси

Мнениеот nikola0225 » Пет 17 май 2019 13:09


Колега ,ами защо просто не сложиш 16 клапанов ,едва ли ще е кой знае колко по скъпо.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: navi74 и 8 госта