Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук 4A0819809

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук 4A0819809

Мнениеот dika » Нед 19 май 2019 21:29


Привет,

Установих, че един клапан явно ми е пробил и сега, когато изгася двигателя продължава да "сфисти" - като разбутам клапана и като му бутна палчето, спира. Като напомпам спирачките и вакума от системата ичезва и спира да издава звук.
За смяне е, обаче не мога да го намеря в етка. Ето какво открих за сега?
Та сега се чудя как да го намеря този клапан или да рискувам с втора употреба.

Изображение
Изображение

Благоаря предварително!

Последна промяна от dika на Сря 29 май 2019 11:09, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот Danny boy » Пон 20 май 2019 6:04


Изкарай му вакума и го затапи,клапана отавяш с лостчето нагоре.Тва е кръга за охлаждане на дюзите.Втора употреба не!Нов само оригинален кара към 100лева.
Послушай ме!


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот dika » Пон 20 май 2019 10:12


Охлаждане на дюзите? Уау това звучи като нещо, което не ми се иска да затапвам :) Като го оставя отворен, означава че зимата ще е още по-трудно загряването ли? Отворен значи постоянно охлаждане ли?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот Danny boy » Пон 20 май 2019 12:42


Няма да усетиш разлика зимата.
Да отворен да охлажда пъстоянно.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот dispatch » Пон 20 май 2019 19:38


Горивния ти филтър има ли отгоре отопление на нафтата?


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот mitko85 » Пон 20 май 2019 22:35


dispatch написа:Горивния ти филтър има ли отгоре отопление на нафтата?

Всички AVF имат конзола през която минава антифриза.

Колегата, ти как го чу тоя клапан, какво пипа там?
Сигурен ли си че фъска от тоя клапан?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот dispatch » Вто 21 май 2019 10:18


Питах, защото на стария В5 с ATJ мотор същия клапан лятно време му откачах вакуума, за да стои затворен и да не топли нафтата.
Лятно време, в големите жеги, след дълъг пробег, горивото прегрява и като угасиш и се пробваш да запалиш след 10-тина минути... може и да не успееш.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот Danny boy » Вто 21 май 2019 15:20


Нещо си в грешка,топлообменника върху горивния филтър служи за олхлаждане на нафтата отиваща в резервоара а не да я топли.
Като си го изваждал вакума си хранил дюзите с прегрята нафта.
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот dispatch » Вто 21 май 2019 18:04


Вероятно си прав; не искам да навлизам в спорове... Сигурно само аз не разбирам как в жегите, когато антифриза е с 95 - 100 градуса темпетатура охлажда нафтата...
Виждал съм доста афтомобили внесени от Италия да нямат такъв топлообменник и същевремменно такива от Германия, които го имат.

Danny boy написа: ...
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.


За това си много прав!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот radotom » Вто 21 май 2019 18:33


dispatch написа:Сигурно само аз не разбирам как в жегите, когато антифриза е с 95 - 100 градуса темпетатура охлажда нафтата...

Както охлажда и маслото :Mr Green Fun Което вдига до доста над 100* , също както и нафтата :c020


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот Danny boy » Вто 21 май 2019 22:36


Има отделен радиатор под десния фар с ел.помпа в отделен кръг от охл.система ва колата.
Клапанът (наречен още кран)затваря(отделя)тази кръг от общата охл.система .
При запален двигател-създадения вакум от вакуумпомпата дърпа лосчето на клапана и отделя системата автономно.При загасяне вакуума ичезва и пружина вътре в клапана го
отваря и обединява системите.
Кагато темп. на горивото стане над определени градуси-примерно 75-80 ,ел помпата се включва и започва да върти антифриз през радиаторчето под десния фар, което се обдухва от насрещната струя ,през топлообменника през който циркулира и нафта като по този начин отнема от температурата и.


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот dika » Сря 22 май 2019 17:25


Моято майстор ми предлага да го заменим изцяло с една права тръба и винаги все едно да е отворен, а вакума да се затапи. Как мислите, добра идея ли е? И изобщо може ли да се байпасне с права тръба?


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот Danny boy » Сря 22 май 2019 21:37


само затапи с едно болтче маркуча за вакуум като го извадиш от клапана и го остави така.
Вакуум привода- черния на клапана се вади като се раздели удължението(черното) му от лостчето но самия клапан (бялото лостче-щтрактнати са едно в друго)и се завърти(на байонетен цокъл е).
Като ги разделиш,черния макуум привод на боклука щото е пробит вътре а бялото лостче на клапана бутни с пръстче да стои ногоре.
Така клапана е постоянно затворен и кръга за охлаждане на дюзите е функционален.
Никакъв байпас не се прави.Ако беше близо до мен за 5мин. щях да ти го направя.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот dispatch » Сря 22 май 2019 23:07


Ко, ко, я пак, че не стоплих нещо...

Danny boy написа:Нещо си в грешка,топлообменника върху горивния филтър служи за олхлаждане на нафтата отиваща в резервоара а не да я топли.
Като си го изваждал вакума си хранил дюзите с прегрята нафта.
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.


Тук с топлообменника охлаждаме нафтата... (входящата от резервоара на около 30 градуса с помоща на антифриза, който е на около 90 градуса...)

Danny boy написа:Има отделен радиатор под десния фар с ел.помпа в отделен кръг от охл.система ва колата.
Клапанът (наречен още кран)затваря(отделя)тази кръг от общата охл.система .
При запален двигател-създадения вакум от вакуумпомпата дърпа лосчето на клапана и отделя системата автономно.При загасяне вакуума ичезва и пружина вътре в клапана го
отваря и обединява системите.
Кагато темп. на горивото стане над определени градуси-примерно 75-80 ,ел помпата се включва и започва да върти антифриз през радиаторчето под десния фар, което се обдухва от насрещната струя ,през топлообменника през който циркулира и нафта като по този начин отнема от температурата и.


Тук вече се появява истинския радиатор за охлаждане на обратното гориво към резервора...

Danny boy написа:само затапи с едно болтче маркуча за вакуум като го извадиш от клапана и го остави така.
Вакуум привода- черния на клапана се вади като се раздели удължението(черното) му от лостчето но самия клапан (бялото лостче-щтрактнати са едно в друго)и се завърти(на байонетен цокъл е).
Като ги разделиш,черния макуум привод на боклука щото е пробит вътре а бялото лостче на клапана бутни с пръстче да стои ногоре.
Така клапана е постоянно затворен и кръга за охлаждане на дюзите е функционален.
Никакъв байпас не се прави.Ако беше близо до мен за 5мин. щях да ти го направя.


Тук вече затапваме вакуума към топлообменника за да не топлим излишно входящото гориво от резервоара...

Не мога да го схвана тва... май наистина съм голям тъпанар...

Последна промяна от dispatch на Чет 23 май 2019 20:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук

Мнениеот Danny boy » Чет 23 май 2019 6:14


Охладетелната система на автомобила и охлаждането на дюзите са свързани с този клапан.Ако клапана е повреден и не затвори от вакуума след запалване то те остават свързани като едно цяло. Охлаждане не може ефективно да се осъществи.
Ако обаче вакуума работи,то след запалване клапана затваря и отделя кръга за охлаждането на дюзите от общата охладителна система.
Тогава след като горивото стане мното горещо,
компира включва циркулационната помчика и
започва да върти антифриза в този контур а иминно: топлообменник-радиаторче за охл.-топлообменник.Има смисъл когато колата е в движение, за да може насрещния въздух да охлажда течността която минава през топлообменника където реално се срещат потоците на нафтата и охлаждането за нея.

Ако затапим вакуума на клапана само,то двата контура ще останат свързани в една обща охладителна система-тази на двигателя.
Неовходимо е сега да затворим и крана с лостчето му.Но как да стане като вакуумния привод има една яка пружинка вътре в него и го натиска постоянно да е отворен?
Решението-демонтира де вакуумния привод от клапана и вече е лесно.Бутаме лосчето нагоре и вече двата контура не се мешат нито на запален ни на изтасен двигател.Охлажданито на дюзите е обезпечено ръчно-напълно безплатно.
Сега надявам се да е по-ясно.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта