Привет,
Установих, че един клапан явно ми е пробил и сега, когато изгася двигателя продължава да "сфисти" - като разбутам клапана и като му бутна палчето, спира. Като напомпам спирачките и вакума от системата ичезва и спира да издава звук.
За смяне е, обаче не мога да го намеря в етка. Ето какво открих за сега?
Та сега се чудя как да го намеря този клапан или да рискувам с втора употреба.
Благоаря предварително!
Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук 4A0819809
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук 4A0819809
Последна промяна от dika на Сря 29 май 2019 11:09, променено общо 1 път.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Изкарай му вакума и го затапи,клапана отавяш с лостчето нагоре.Тва е кръга за охлаждане на дюзите.Втора употреба не!Нов само оригинален кара към 100лева.
Послушай ме!
Послушай ме!
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Охлаждане на дюзите? Уау това звучи като нещо, което не ми се иска да затапвам :) Като го оставя отворен, означава че зимата ще е още по-трудно загряването ли? Отворен значи постоянно охлаждане ли?
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Няма да усетиш разлика зимата.
Да отворен да охлажда пъстоянно.
Да отворен да охлажда пъстоянно.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Горивния ти филтър има ли отгоре отопление на нафтата?
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
dispatch написа:Горивния ти филтър има ли отгоре отопление на нафтата?
Всички AVF имат конзола през която минава антифриза.
Колегата, ти как го чу тоя клапан, какво пипа там?
Сигурен ли си че фъска от тоя клапан?
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Питах, защото на стария В5 с ATJ мотор същия клапан лятно време му откачах вакуума, за да стои затворен и да не топли нафтата.
Лятно време, в големите жеги, след дълъг пробег, горивото прегрява и като угасиш и се пробваш да запалиш след 10-тина минути... може и да не успееш.
Лятно време, в големите жеги, след дълъг пробег, горивото прегрява и като угасиш и се пробваш да запалиш след 10-тина минути... може и да не успееш.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Нещо си в грешка,топлообменника върху горивния филтър служи за олхлаждане на нафтата отиваща в резервоара а не да я топли.
Като си го изваждал вакума си хранил дюзите с прегрята нафта.
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.
Като си го изваждал вакума си хранил дюзите с прегрята нафта.
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Вероятно си прав; не искам да навлизам в спорове... Сигурно само аз не разбирам как в жегите, когато антифриза е с 95 - 100 градуса темпетатура охлажда нафтата...
Виждал съм доста афтомобили внесени от Италия да нямат такъв топлообменник и същевремменно такива от Германия, които го имат.
За това си много прав!
Виждал съм доста афтомобили внесени от Италия да нямат такъв топлообменник и същевремменно такива от Германия, които го имат.
Danny boy написа: ...
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.
За това си много прав!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
dispatch написа:Сигурно само аз не разбирам как в жегите, когато антифриза е с 95 - 100 градуса темпетатура охлажда нафтата...
Както охлажда и маслото Което вдига до доста над 100* , също както и нафтата
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Има отделен радиатор под десния фар с ел.помпа в отделен кръг от охл.система ва колата.
Клапанът (наречен още кран)затваря(отделя)тази кръг от общата охл.система .
При запален двигател-създадения вакум от вакуумпомпата дърпа лосчето на клапана и отделя системата автономно.При загасяне вакуума ичезва и пружина вътре в клапана го
отваря и обединява системите.
Кагато темп. на горивото стане над определени градуси-примерно 75-80 ,ел помпата се включва и започва да върти антифриз през радиаторчето под десния фар, което се обдухва от насрещната струя ,през топлообменника през който циркулира и нафта като по този начин отнема от температурата и.
Клапанът (наречен още кран)затваря(отделя)тази кръг от общата охл.система .
При запален двигател-създадения вакум от вакуумпомпата дърпа лосчето на клапана и отделя системата автономно.При загасяне вакуума ичезва и пружина вътре в клапана го
отваря и обединява системите.
Кагато темп. на горивото стане над определени градуси-примерно 75-80 ,ел помпата се включва и започва да върти антифриз през радиаторчето под десния фар, което се обдухва от насрещната струя ,през топлообменника през който циркулира и нафта като по този начин отнема от температурата и.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Моято майстор ми предлага да го заменим изцяло с една права тръба и винаги все едно да е отворен, а вакума да се затапи. Как мислите, добра идея ли е? И изобщо може ли да се байпасне с права тръба?
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
само затапи с едно болтче маркуча за вакуум като го извадиш от клапана и го остави така.
Вакуум привода- черния на клапана се вади като се раздели удължението(черното) му от лостчето но самия клапан (бялото лостче-щтрактнати са едно в друго)и се завърти(на байонетен цокъл е).
Като ги разделиш,черния макуум привод на боклука щото е пробит вътре а бялото лостче на клапана бутни с пръстче да стои ногоре.
Така клапана е постоянно затворен и кръга за охлаждане на дюзите е функционален.
Никакъв байпас не се прави.Ако беше близо до мен за 5мин. щях да ти го направя.
Вакуум привода- черния на клапана се вади като се раздели удължението(черното) му от лостчето но самия клапан (бялото лостче-щтрактнати са едно в друго)и се завърти(на байонетен цокъл е).
Като ги разделиш,черния макуум привод на боклука щото е пробит вътре а бялото лостче на клапана бутни с пръстче да стои ногоре.
Така клапана е постоянно затворен и кръга за охлаждане на дюзите е функционален.
Никакъв байпас не се прави.Ако беше близо до мен за 5мин. щях да ти го направя.
- dispatch
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Ко, ко, я пак, че не стоплих нещо...
Тук с топлообменника охлаждаме нафтата... (входящата от резервоара на около 30 градуса с помоща на антифриза, който е на около 90 градуса...)
Тук вече се появява истинския радиатор за охлаждане на обратното гориво към резервора...
Тук вече затапваме вакуума към топлообменника за да не топлим излишно входящото гориво от резервоара...
Не мога да го схвана тва... май наистина съм голям тъпанар...
Danny boy написа:Нещо си в грешка,топлообменника върху горивния филтър служи за олхлаждане на нафтата отиваща в резервоара а не да я топли.
Като си го изваждал вакума си хранил дюзите с прегрята нафта.
Хубаво е преди да се пише да се изяснява как едно нещо работи,че така бъркаме колегите.
Тук с топлообменника охлаждаме нафтата... (входящата от резервоара на около 30 градуса с помоща на антифриза, който е на около 90 градуса...)
Danny boy написа:Има отделен радиатор под десния фар с ел.помпа в отделен кръг от охл.система ва колата.
Клапанът (наречен още кран)затваря(отделя)тази кръг от общата охл.система .
При запален двигател-създадения вакум от вакуумпомпата дърпа лосчето на клапана и отделя системата автономно.При загасяне вакуума ичезва и пружина вътре в клапана го
отваря и обединява системите.
Кагато темп. на горивото стане над определени градуси-примерно 75-80 ,ел помпата се включва и започва да върти антифриз през радиаторчето под десния фар, което се обдухва от насрещната струя ,през топлообменника през който циркулира и нафта като по този начин отнема от температурата и.
Тук вече се появява истинския радиатор за охлаждане на обратното гориво към резервора...
Danny boy написа:само затапи с едно болтче маркуча за вакуум като го извадиш от клапана и го остави така.
Вакуум привода- черния на клапана се вади като се раздели удължението(черното) му от лостчето но самия клапан (бялото лостче-щтрактнати са едно в друго)и се завърти(на байонетен цокъл е).
Като ги разделиш,черния макуум привод на боклука щото е пробит вътре а бялото лостче на клапана бутни с пръстче да стои ногоре.
Така клапана е постоянно затворен и кръга за охлаждане на дюзите е функционален.
Никакъв байпас не се прави.Ако беше близо до мен за 5мин. щях да ти го направя.
Тук вече затапваме вакуума към топлообменника за да не топлим излишно входящото гориво от резервоара...
Не мога да го схвана тва... май наистина съм голям тъпанар...
Последна промяна от dispatch на Чет 23 май 2019 20:24, променено общо 1 път.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat 5.5 AVF - клапан, от който губи вакум и издава звук
Охладетелната система на автомобила и охлаждането на дюзите са свързани с този клапан.Ако клапана е повреден и не затвори от вакуума след запалване то те остават свързани като едно цяло. Охлаждане не може ефективно да се осъществи.
Ако обаче вакуума работи,то след запалване клапана затваря и отделя кръга за охлаждането на дюзите от общата охладителна система.
Тогава след като горивото стане мното горещо,
компира включва циркулационната помчика и
започва да върти антифриза в този контур а иминно: топлообменник-радиаторче за охл.-топлообменник.Има смисъл когато колата е в движение, за да може насрещния въздух да охлажда течността която минава през топлообменника където реално се срещат потоците на нафтата и охлаждането за нея.
Ако затапим вакуума на клапана само,то двата контура ще останат свързани в една обща охладителна система-тази на двигателя.
Неовходимо е сега да затворим и крана с лостчето му.Но как да стане като вакуумния привод има една яка пружинка вътре в него и го натиска постоянно да е отворен?
Решението-демонтира де вакуумния привод от клапана и вече е лесно.Бутаме лосчето нагоре и вече двата контура не се мешат нито на запален ни на изтасен двигател.Охлажданито на дюзите е обезпечено ръчно-напълно безплатно.
Сега надявам се да е по-ясно.
Ако обаче вакуума работи,то след запалване клапана затваря и отделя кръга за охлаждането на дюзите от общата охладителна система.
Тогава след като горивото стане мното горещо,
компира включва циркулационната помчика и
започва да върти антифриза в този контур а иминно: топлообменник-радиаторче за охл.-топлообменник.Има смисъл когато колата е в движение, за да може насрещния въздух да охлажда течността която минава през топлообменника където реално се срещат потоците на нафтата и охлаждането за нея.
Ако затапим вакуума на клапана само,то двата контура ще останат свързани в една обща охладителна система-тази на двигателя.
Неовходимо е сега да затворим и крана с лостчето му.Но как да стане като вакуумния привод има една яка пружинка вътре в него и го натиска постоянно да е отворен?
Решението-демонтира де вакуумния привод от клапана и вече е лесно.Бутаме лосчето нагоре и вече двата контура не се мешат нито на запален ни на изтасен двигател.Охлажданито на дюзите е обезпечено ръчно-напълно безплатно.
Сега надявам се да е по-ясно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта