Здравейте. Онзи ден си обслужвах колата и имах големи проблеми с обезвъздушаването след това. Изпълних 3 цикъла по 3 минути на задействане на подкачащата помпа с ODIS, като при първия цикъл откачих маркуча от помпата за високо налягане, а при вторите два цикъла системата беше затворена. Въпреки това колата не искаше да запали след това, и едва с много мъки и въртене най-накрая запали. След като поработи проблемите изчезнаха и сега си пали съвсем нормално.
Карам колата от 2010 година и винаги съм си я обслужвал сам. Проблемите с обезвъздушаването започнаха преди 2 години, като сега беше най-зле. Освен това имам и проблеми с палене при ниски температури зимно време, симптомите са на замръзнало гориво.
Това, което намерих в един руски сайт казва, че в капачката на горивния филтър има термостат, който когато е студено връща обратната нафта във филтъра, а когато е топло я насочва към резервоара. Проблема е, че това нещо върви заедно с целия корпус на филтъра и цената му е около 500 лева. Не ми се рискува да давам толкова пари, без да съм сигурен дали ще свърша работа.
Въпросите са ми: Има ли клапани на горивото някъде по сондата или по горивопроводите между резервоара и филтъра, какво налягане трябва да прави подкачащата помпа, при каква температура сработва клапана в капачката на филтъра и трябва ли при задействана помпа на изхода на филтъра към резервоара да има гориво
1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Дон Кихот май беше пускал тема с видео по въпроса.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Днес след работа имах време и успях да направя няколко измервания и проверки. Първо се закачих за маркуча от подкачащата помпа преди филтъра. При работеща помпа измерих 0.7 бара. Със сигурност има клапан между подкачащата помпа и филтъра, защото при спряла помпа налягането си остава 0.7 бара. След това се закачих на маркуча след филтъра преди помпата за високо налягане. При работеща подкачаща помпа там измерих 0.3 бара. При спиране на помпата налягането спадна до 0 за под 2 секунди. Така вече бях сигурен, че във филтъра става загуба на налягане.
За да обезвъздуша системата откачих маркуча на обратната нафта от двигателя преди филтъра и го вързах към маркуча за обратната нафта след филтъра към резервоара. Двата свободни щуцера на филтъра затапих с късо маркуче. Задействах помпата за 1 минута и след това свързах всички маркучи както трябва да бъдат. За всеки случай след това дадох два пъти контакт и на третия път завъртях стартера и колата запали все едно не е била пипана.
Диагнозата вече е ясна, сега остава да намеря решение, защото все още не ми се дават парите, които ми искат за целия корпус на горивния филтър
За да обезвъздуша системата откачих маркуча на обратната нафта от двигателя преди филтъра и го вързах към маркуча за обратната нафта след филтъра към резервоара. Двата свободни щуцера на филтъра затапих с късо маркуче. Задействах помпата за 1 минута и след това свързах всички маркучи както трябва да бъдат. За всеки случай след това дадох два пъти контакт и на третия път завъртях стартера и колата запали все едно не е била пипана.
Диагнозата вече е ясна, сега остава да намеря решение, защото все още не ми се дават парите, които ми искат за целия корпус на горивния филтър
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 12 окт 2011 18:22
- Автомобил: CaddyDSG7
- Двигател: CAYD 2011
- Местоположение: София
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
3-5 µm > 95 % Common rail Минимално изискване за филтриране на горивото.
Можеш да пробваш с филтър от проточен тип - ACDelco:XD9028E
Можеш да пробваш с филтър от проточен тип - ACDelco:XD9028E
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Купих си от една морга цял копрус на филтъра с всичко в него, само че все не ми остава време да си поиграя да го монтирам и да го измеря.
За проточния филтър си го мислех, но се притесних дали става за CR и как ще се държи зимата без подгряване. Доколкото знам има Аудита с проточен филтър, който се монтира под колата, но мисля, че цената му е доста солена. Бих пробвал с такъв, но идеята ми е да разбера какво точно се случва и защо.
Иначе откакто имам колата в нея никога не е монтиран неоригинален филтър
За проточния филтър си го мислех, но се притесних дали става за CR и как ще се държи зимата без подгряване. Доколкото знам има Аудита с проточен филтър, който се монтира под колата, но мисля, че цената му е доста солена. Бих пробвал с такъв, но идеята ми е да разбера какво точно се случва и защо.
Иначе откакто имам колата в нея никога не е монтиран неоригинален филтър
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Моя корпус на филтъра е просто чаша с капак. Може ли да снимаш твоя?
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Ще го снимам като отида на работа в понеделник. Цялата работа е в капака. Дебел е около 3см и в долната му част се нанизва филтриращия елемент.
Последна промяна от IvanMan на Съб 22 юни 2019 5:15, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Снимай да го видим , мислил ли си за обикновен от Пасат и да разкараш подгрева щом ти се вижда скъп твоя?
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Сря 12 окт 2011 18:22
- Автомобил: CaddyDSG7
- Двигател: CAYD 2011
- Местоположение: София
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
3-5 µm Рейтинг за филтъра и трябва да се сипва гориво EN590. При това условие горивният филтър се сменя на 90 000km, ако горивото не отговаря на EN590 трябва да се сменя на 15 000-30 000km. Получило се e корозия в капака по клапанчето от горивото предполагам.
- Прикачени файлове
-
- Fuel.PNG (71.29 KиБ) Видяна 2717 пъти
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Утре ако остане време ще сменя капачките и ако всичко е наред ще разглобя старата с учебна цел.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Днес размених двете капачки. Изсмуках горивото от чашката и нанизах нов оригинален горивен филтър на новата капачка и затворих. На изхода към ГНП-то при задействана подкачаща помпа вече има 0.6 бара. Обезвъздуших системата при монтирани всички маркучи с един цикъл на подкачащата помпа. Колата запали от раз след това.
Разглобих старата капачка с учебна цел. На снимката с червената стрелка е термостата. При стайна температура стерженчето е излязло докрай клапана на горивото връща към резервоара. Никъде по механизма няма гумички или О-пръстени. За съжаление на термостатчето никъде не пише температура на отваряне.
За проверка на работата на това термостатче е необходим един манометър, компютър е желателен, но не е задължителен. На входа на филтъра трябва да има 0.7 бара, на изхода към ГНП-то 0.6 бара (клапана не е херметичен и има малки загуби в него). Проверката е елементарна и е добре да се прави при проблеми с обезвъздушаване след работи по горивната система и също така при проблемно палене в студено време.
Разглобих старата капачка с учебна цел. На снимката с червената стрелка е термостата. При стайна температура стерженчето е излязло докрай клапана на горивото връща към резервоара. Никъде по механизма няма гумички или О-пръстени. За съжаление на термостатчето никъде не пише температура на отваряне.
За проверка на работата на това термостатче е необходим един манометър, компютър е желателен, но не е задължителен. На входа на филтъра трябва да има 0.7 бара, на изхода към ГНП-то 0.6 бара (клапана не е херметичен и има малки загуби в него). Проверката е елементарна и е добре да се прави при проблеми с обезвъздушаване след работи по горивната система и също така при проблемно палене в студено време.
Re: 1.6TDI CAYC 2010 Проблем с обезвъздушаване на горивна система
Браво, че си решил проблема и поздравление , че си го разчоплил да го видим и ние. Аз още не мога да намеря много смисъл от този термостат и ползите му, но явно за държави с доста по-студен климат има защо да е там.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tih и 72 госта