Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
thetodor
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 17 окт 2013 17:20
Автомобил: E46 M3 and C5 A6
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле

Мнениеот thetodor » Нед 23 юни 2019 0:18


Здравейте колеги,

Става въпрос за 1.6 TDI commonrail от 2011-а (Сеат Алтеа, но е същият двигател като на Голф 6) на 63 хил. км (реални - знам, защото е купена нова). Имаше тракане от двигателя при ниски обороти, при натоварване. Измерих отклонението на дюзите с VCDS и открих, че на 3-и цилиндър има по-високо отклонение (injector deviation) от другите:
цил. 1: под +/-0.1 mg/такт
цил. 2: под +/-0.1
цил. 3: между +/- 0.3 - 2.0
цил. 4: между +/- 0.1 - 0.5

Купих дюза на старо (не тествана, явно от кола да много километри), монтирах я на цилиндър 3, кодирах я с VCDS и измерванията станаха над 6.0 в цилиндър 3 (другите си останаха същите). Тракането остана и даже стана по-зле. Явно дюзата е още по-зле от оригиналната.

След това дадох на София Дизел център да ми тестват оригиналните дюзи и те казаха, че са повредени, понеже съпротивлението (имам предвид електрическо съпротивление) не е с правилното ниво и съответно изобщо не са тествали самата функционалност. Тогава купих 2 рециклирани дюзи от тях, уж тествани и готови за употреба. Бяха без дифтунги, а когато си поисках, те ми дадоха някакви други, които беше ултра очевидно, че не пасват. Както и да е, отидох до дилъра, купих нови дифтунги и болт и монтирах новите дюзи на цилиндри 3 и 4. Кодирах ги с VCDS. Измерванията след това бяха:
цил. 1: под +/-0.1 mg/такт
цил. 2: под +/-0.1
цил. 3: около 4 - 5
цил. 4: около 2 - 5

Тоест, стана по-зле от оригиналното положение. Тракането също беше по-силно и имаше тресене при свободни обороти. Върнах рециклираните дюзи и си взех старите. Монтирах си отново старите (с дифтунгите, които вече бяха използвани веднъж, но не изглеждаха смачкани), кодирах ги отново с VCDS и запалих. Сега пък измервам:
цил. 1: около -8
цил. 2: около -8
цил. 3: около 8
цил. 4: около 8

:confused
И сега какво? Колата върви още по-зле, въпреки че частите са същите като при най-първото измерване. И също, защо ми се промениха измерванията и в първите 2 цилиндъра??? Тях изобщо не съм ги пипал. Да не би компютърът да компенсира за огромни отклонения в цил. 3 и 4 като намалява налягането от помпата и съответно афектира и другите 2 цилиндъра?




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7085
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле

Мнениеот goppa » Нед 23 юни 2019 7:47


Относно тракането презацепи ангренажа!
viewtopic.php?f=24&t=458909&start=37


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 3002
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле

Мнениеот tdi fen » Нед 23 юни 2019 10:33


доколкото ми е известно Сименс не се рециклират най-добре ги занесете в сервиз в който разбират да проверят и сложат най-читавите


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 108
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с 1.6 TDI CR, сменях дюзи, стана по-зле

Мнениеот PzKpfW » Нед 23 юни 2019 22:58


Колега, сигурен ли си, че въвеждаш правилния код? По мой спомен имаше няколко различни надписа по всяка една от дюзите.
Другия ми съвет е да се пробва кодиране с ODIS вместо с VCDS. Очевидно EDC-то не може да възприеме правилните корекции на дюзите. Пробвай да прочетеш вече записаните кодове и виж дали отговарят на това, което си въвел :confused
Измерените от теб в началото компенсации на дюзите са доста по-добри, отколкото на моята кола. Аз май нямам дюза, която да е с корекция под 1, но такива проблеми нямам.
Ангренажа може да се провери с помощта на комплект блокиращи щифтове, аз обаче се съмнявам, че ще е от това.

Има и друго: Надписа, който определя корекцията на дадена дюза е бил валиден в момента на производството и. Дюзи, които са минали тест на стенд би трябвало да имат нова корекция, която да е сметната по показанията на стенда. Не знам дали в България има такъв стенд.

А какъв е варианта да са ти върнали други дюзи, а не твоите?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: jijane и 12 госта