Става въпрос за 1.6 TDI commonrail от 2011-а (Сеат Алтеа, но е същият двигател като на Голф 6) на 63 хил. км (реални - знам, защото е купена нова). Имаше тракане от двигателя при ниски обороти, при натоварване. Измерих отклонението на дюзите с VCDS и открих, че на 3-и цилиндър има по-високо отклонение (injector deviation) от другите:
цил. 1: под +/-0.1 mg/такт
цил. 2: под +/-0.1
цил. 3: между +/- 0.3 - 2.0
цил. 4: между +/- 0.1 - 0.5
Купих дюза на старо (не тествана, явно от кола да много километри), монтирах я на цилиндър 3, кодирах я с VCDS и измерванията станаха над 6.0 в цилиндър 3 (другите си останаха същите). Тракането остана и даже стана по-зле. Явно дюзата е още по-зле от оригиналната.
След това дадох на София Дизел център да ми тестват оригиналните дюзи и те казаха, че са повредени, понеже съпротивлението (имам предвид електрическо съпротивление) не е с правилното ниво и съответно изобщо не са тествали самата функционалност. Тогава купих 2 рециклирани дюзи от тях, уж тествани и готови за употреба. Бяха без дифтунги, а когато си поисках, те ми дадоха някакви други, които беше ултра очевидно, че не пасват. Както и да е, отидох до дилъра, купих нови дифтунги и болт и монтирах новите дюзи на цилиндри 3 и 4. Кодирах ги с VCDS. Измерванията след това бяха:
цил. 1: под +/-0.1 mg/такт
цил. 2: под +/-0.1
цил. 3: около 4 - 5
цил. 4: около 2 - 5
Тоест, стана по-зле от оригиналното положение. Тракането също беше по-силно и имаше тресене при свободни обороти. Върнах рециклираните дюзи и си взех старите. Монтирах си отново старите (с дифтунгите, които вече бяха използвани веднъж, но не изглеждаха смачкани), кодирах ги отново с VCDS и запалих. Сега пък измервам:
цил. 1: около -8
цил. 2: около -8
цил. 3: около 8
цил. 4: около 8

И сега какво? Колата върви още по-зле, въпреки че частите са същите като при най-първото измерване. И също, защо ми се промениха измерванията и в първите 2 цилиндъра??? Тях изобщо не съм ги пипал. Да не би компютърът да компенсира за огромни отклонения в цил. 3 и 4 като намалява налягането от помпата и съответно афектира и другите 2 цилиндъра?